Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Hva er fascinasjonen med Hangouts? Jeg ser at mange Android-fans er entusiastiske over å kunne bruke Hangouts som SMS-app. Jeg ser dog ikke helt hva som er så bra:

Ikke fri/åpen kildekode

Teit navn

Stygt UI

Tungt/tregt UI

Klønete integrering av SMS og IM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er fascinasjonen med Hangouts? Jeg ser at mange Android-fans er entusiastiske over å kunne bruke Hangouts som SMS-app. Jeg ser dog ikke helt hva som er så bra:

Ikke fri/åpen kildekode

Teit navn

Stygt UI

Tungt/tregt UI

Klønete integrering av SMS og IM

Tanken for fremtiden er vel "det er ingen forskjell på SMS og IM" - og dette stemmer jo mer og mer ettersom abo-ene har utviklet seg nå. Tror tanken er at:

Jeg er online: meldinger går inn/ut over nett

Jeg er offline: meldinger går inn/ut over sms/gsm

Er en OK tanke i mine øyne at dette skal kunne skje uten at du trenger velge app selv..?

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til om det finnes en app som kan overstyre lydløs for bestemte predefinerte telefonnumre? Hvis jeg f.eks har satt telefonen til lydløs, men ønsker at telefoner fra f.eks barnehagen alltid skal ringe med lyd. Helst en app som ikke krever root, da det er kona som primært trenger dette.

Lenke til kommentar

Tanken for fremtiden er vel "det er ingen forskjell på SMS og IM" - og dette stemmer jo mer og mer ettersom abo-ene har utviklet seg nå. Tror tanken er at:

Jeg er online: meldinger går inn/ut over nett

Jeg er offline: meldinger går inn/ut over sms/gsm

Er en OK tanke i mine øyne at dette skal kunne skje uten at du trenger velge app selv..?

Kanskje et forsøk på å få brukere avhengige før operatørene får ut fingeren og kommer med en "global" løsning: http://en.wikipedia.org/wiki/Rich_Communication_Services

God damn format copy

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Har akkurat fått ny mobil. Da er det smart at alle apper med div. innstillinger automatisk lastes ned. MEN, hvordan funker dette hvis jeg, som nå, har TO eller flere ulike mobiler med ulike apper installert? Hvis jeg da starter opp en NY, tredje, mobil, hva installeres automatisk da? Får jeg et valg, eller?

Min erfaring er at du får alle applikasjoner som er assosiert med Google-kontoen din, men jeg vet ikke sikkert. Du får ihvertfall ikke et valg, det er sikkert :)

Lenke til kommentar

Har akkurat fått ny mobil. Da er det smart at alle apper med div. innstillinger automatisk lastes ned. MEN, hvordan funker dette hvis jeg, som nå, har TO eller flere ulike mobiler med ulike apper installert? Hvis jeg da starter opp en NY, tredje, mobil, hva installeres automatisk da? Får jeg et valg, eller?

Det virker litt avhengig av type enhet, synes jeg.. Tablet og TV-stick lastet ikke ned noe som helst automatisk hos meg, mens Nexus 4 lastet ned det aller meste jeg hadde på google-kontoen..

Kanskje den prøver å merke om en enhet er erstattet, eller om det er tilleggsenhet? Uansett er det ganske lett å styre og overstyre, gjerne fra pcn om du logger inn på play der - finnes også en annen konto/app du kan ha, mener på den heter appbrain, der du kan sile og sortere selv.

Lenke til kommentar

Trenger noe hjelp av folk her. Min Nexus 4 ble mstet opp en boks med mykt bremykt noe som førte til at mikrofonen sluttet å virke når eg snakker vanlig i den.

Det eg finner litt rart er at mikrofonen viirker når eg har samtalen på høyttaler. Er ikke det samme mikken?

Det er blikkstilt når eg ikke har på høyttaler, noe som gjør at eg mistenker at mikken er mutet. Har hatt oppe telefonen og rengjort, fant lite.....

Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar

Etter forrige Spotify update forsvant plutselig alle de offline spillelistene mine. De er fortsatt der, men de ligger på SD-kortet, da internminnet ikke er stort nok. Finner nå ingen måte å lagre spillelistene på SD-kortet, eller hente tilbake de gamle listene, bortsett fra den måten jeg brukte før, via downgrade og så upgrade, noe jeg tviler på at virker nå, hva skjer?

Utrolig irriterende, er ansvarlig for musikk på en ganske stor hyttetur, hadde dette skjedd imorgen istedenfor idag, hadde jeg vært fucked. Er ikke Spotify til å stole på lengre?

Edit: Downgrade og update fungerer ikke lengre..

Edit2: Kjørte en reformatering av SD-kortet, og en komplett avinstallering av spotify, nå fungerer det igjen!

Endret av Leif.ross
Lenke til kommentar

Sliter med mye det samme. Noe drit med for eksempel NRK super appen. Hver gang ungene er borti en knapp og havner på hjemskjermen eller en annen app, eller får en sms etc så må man starte på nytt med NRK super appen.

Skulle gjerne inngått dette. Funker fint på ios, der hopper man rett tilbake til der man var i brannmann Sam eller what ever.

Lenke til kommentar

Det som er dritt er jo og det at du ofte ikke kan låse skjermen over filmen slik du kan i feks Samsungs videospiller.

Ellers har jeg ikke merket noe problem med at android avslutter apper når jeg Går til hjemmeskjermen. Veldig app-avhengig, of course.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...