Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chrome er grei å ha av samme grunn som IE på PC før i tiden, mange nettsider er tilpasset nettopp den motoren Chrome bruker. Hovedproblemet til Chrome er den perverst trege oppstartsiden dersom det finnes åpne faner fra forrige økt, og spesielt på mid til low end hw.

 

Personlig så bruker jeg flere lesere, hver har sin oppgave. Chrome til tilfeldig surf (når den åpner), Firefox til sync & innlogging, Opera Mini ved dårlig dekning eller i utlandet med mobile data bruk.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Siste oppdatering gjorde dette mulig ;)

Ikke som jeg ser?

 

Får valget under "Gesture" hvorvidt jeg vil sette "slide from the left side" til "Tabs" "Pre tab" eller "Disable", ingen extensions.

 

Under "slide from the right side" får jeg "Extensions", "Next tab" eller "Disable", ikke "Tabs".

 

Hvis "next tab" kunne vært sirkulært kunne det vært nice.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

jeg får om dagen opp meldinger om at android blokkerer en applikasjon når jeg kobler meg opp på wi-fi da applikasjonen har manglende rettigheter. Jeg får valget om å vise applikasjonen, men når jeg gjør dette, så får jeg en liste over samtlige applikasjoner på telefonen (S4). Er det noen enkel måte å identifisere hvilken applikasjon dette gjelder?

Lenke til kommentar

Heisann,

 

jeg får om dagen opp meldinger om at android blokkerer en applikasjon når jeg kobler meg opp på wi-fi da applikasjonen har manglende rettigheter. Jeg får valget om å vise applikasjonen, men når jeg gjør dette, så får jeg en liste over samtlige applikasjoner på telefonen (S4). Er det noen enkel måte å identifisere hvilken applikasjon dette gjelder?

Madammen får det samme, hadde vært interessant å vite svaret. Har foreslått å bare avinstallere random programmer, men når jeg sa det kom jeg på at det var en særdeles dårlig løsning :p

Lenke til kommentar

Å bruke Hangouts som default SMS-app har vært helt ubrukelig for min del. Kanskje den uansett er et dårlig valg, da jeg ikke bruker Hangouts ellers.

 

- Den tvinger inn +47-prefix foran alle telefonkontakter. Med andre ord så feiler det om man skal sende saldomelding til 04800 (dnb) for eksempel. Det går ikke an å ta det vekk.

- Det går ikke an å sende sms til et nummer som ikke er en kontakt. Jeg får rett og slett ikke opprettet "hangouten" når jeg kun har skrevet inn et telefonnummer.

- Felles-sms er umulig å sende. Om man legger til mer enn en mottaker blir den automatisk omgjort til mms.

- Om man skal sende sms til en ny kontakt, foreslår den alltid hangouts-brukere før den foreslår telefonkontaktene. Man må altså bla nedover for å finne kontakten med telefonnummer.

 

Dette er på en Nexus 4 med vanilla 4.4, men jeg regner med dette er likt for alle med Hangouts som sms-app.

Lenke til kommentar

Madammen får det samme, hadde vært interessant å vite svaret. Har foreslått å bare avinstallere random programmer, men når jeg sa det kom jeg på at det var en særdeles dårlig løsning :p

Det kommer av Knox oppdateringen som kom med 4.3.

 

LarsP: hold over sprettoppvinduet noen sekunder, så åpnes appbehandling for "synder" appen, tøm data

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Det kommer av Knox oppdateringen som kom med 4.3.

 

LarsP: hold over sprettoppvinduet noen sekunder, så åpnes appbehandling for "synder" appen, tøm data

 

Takk for svar. Advarselen har uansett forsvunnet og jeg antar at dette skyldes at programmet har fått en oppdatering hvor rettighetene samsvarer med hvordan det oppfører seg under tilkobling til wifi.

 

Jeg skal huske på tipset ditt ved en senere anledning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...