kvakse Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 De siste to månedene har jeg opplevd at "Google tjenester" bruker veldig mye datatrafikk når jeg er på mobil datatilkobling. I to år har jeg klart meg bra med et abonnement med 50 MB i måneden. Det holder til bakgrunnssync av e-post og en sjelden nettside. Men de to siste månedene har jeg opplevd at hele kvoten brukes opp på noen timer den første dagen i måneden. Idag slo jeg på data (som var avslått siden kvoten altså var oppbrukt) for å sende MMS, glemte å slå av og på en time ble det brukt 150 MB av bakgrunnstjenester. Er det mulig å finne ut mer spesifikt hvilken Google-tjeneste som bruker så mye? Jeg skjønner det nemlig ikke. Google+, YouTube og Play Store er alle innstilt på kun å bruke Wifi til bakgrunnsnedlasting/opplasting. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Installér 3G Watchdog, så får du full oversikt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Har en Xcover mobil Android hvor det stadig kommer opp en beskjed med følgende budskap: Samsung Push Upp service har stoppet. Noen som vet hvorfor denne meldingen kommer opp? Når den kommer opp så trykker jeg tving lukking også må jeg åpne programmet jeg var på igjen. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 @kvakse Viss du har en telefon som er noenlunde oppdatert kan du nekte den å bruke bakgrunnsdata. Innstillinger > databruk > meny > begrens bruk av bakgrunnsdata (tror det er der det ligger, har ikke telefonen foran meg) Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jepp, jeg har sett den innstillingen, men jeg ønsker bakgrunnssynking av e-post og andre ting som ikke bruker større mengder data. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Google tjenester syncer mye mere nå enn før. Appdata Chrome Gmail Google Foto Google + Autolagr. Google People details Google Calendar Google Contacts Google Picasa-net album Alle disse kan man toggle sync av/på i min enhet. Abo med kun 50MB i måneden kan man etter min oppfatning ikke benytte på noen smartteleffonknyttet til en tjener som android-> Google eller iPhone-> Apple. Da må man isåfall unbinde telefonen fra en online-id/account. 50MB er "ingenting" med dagens løsninger. Når det gjelder mail foreslår jeg manuell setting. Dvs at innbox henter/syncer mail når du åpner mailappen om du vil ha kontroll på dataforbruket. Du syncer web-sider ? Endret 16. oktober 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er jo klar over at 50 MB/mnd er lite, men som sagt har det i to år vært tilstrekkelig til å synce e-post i bakgrunnen og en sjelden gang åpne en webside. Eller det var tilstrekkelig frem til september måned, da noe hadde endret seg. Takk for tipsene. Jeg slår av sync av appdata. Det kan tenkes å være en potensiell storforbruker av datakvoten. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Etter at jeg oppdaterte fra ICS til 4.1.2 har det skjedd et eller annet med hvordan telefonen håndterer musikk-metadata. Æ, ø, å fungerer aldri, ei heller gjør mange japanske tegn, samt visse symboler, blant annet "+". Det er bare et problem i musikkspillerne (jeg har prøvd flere), ikke ellers i telefonen. Hva kan problemet være? ユーリカ tremolo+delay Åpenbaring Telefonen er en LG 4X HD. Endret 18. oktober 2013 av Lord Britishface Lenke til kommentar
MRSHOOTABBYz Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hei, Byttet nylig fra IOS til Android. Har en SG Note 3. Kjøpte en OTG kabel og koblet inn en minnekort leser på telefonen, får fram innholdet og kan se bildene på minnekortet. Men ser ikke ut som det er noe alternativ å lagre bildene på mobilen, trenger man evt en app for det? Noen som kan hjelpe? Takk på forhånd Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Noen som har hørt noe mer om en egen dedikert app for Android Device manager, slik at en kan se hvor ens enheter er? Lenke til kommentar
Doge Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hei, Byttet nylig fra IOS til Android. Har en SG Note 3. Kjøpte en OTG kabel og koblet inn en minnekort leser på telefonen, får fram innholdet og kan se bildene på minnekortet. Men ser ikke ut som det er noe alternativ å lagre bildene på mobilen, trenger man evt en app for det? Noen som kan hjelpe? Takk på forhånd Hvis du går inn på "Mine Filer" applikasjonen så ligger minnekortet ditt der. Og det er her man får muligheten til å kopiere ønsket bilde over til telefonen. 1 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Alle Android telefoner jeg har hatt frem til nå sliter med tilfeldige omstarter. Når dette inntreffer så økes også batteribruken kraftig frem til jeg manuelt slår telefonen av og på. Problemet er jo når jeg ikke får med meg at telefonen restarter, men plutselig har mistet 60% batteri på ett par timer. Dette er en gjenganger på alle mine Android telefoner, alt i fra Desire til nå S3. Hva som gjør at Android skal være så til de grader ustabilt i bruk? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Aldri opplevd dette på noen telefoner Eg har hatt. Høres mer ut som en applikasjon som kødder seg. Som du oftest har på telefonen... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Opplever det samme som Jotun, at Android er stabilt men at det er litt trøbbel med noen apper. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Jeg har også hatt Desire og S3 , ikke opplevet noe slikt heller. Og jeg er ingen app freak , og klarer meg stort sett med stock rom og stock applikasjoner (pluss en håndfull for produktivitet/jobb). Nå for tiden er det derimot en positioning bug wakelock i android 4.1/4.2 som drainer batteri i visse omstendigheter/settings. Den gjelder ingen spesifikk produsent for feilen ligger i google rammeverket. Jeg har hatt dette på S4 , men fikk ordnet det. Bruker wakelock detector fra XDA for å følge med på awake og deep sleep slik ingen app går amok med å holde telefonen (cpu) i aktiv state. Endret 19. oktober 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
jrs Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Noen som har hørt noe mer om en egen dedikert app for Android Device manager, slik at en kan se hvor ens enheter er? Ikke App, men webside: https://www.google.com/android/devicemanager Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Ikke App, men webside: https://www.google.com/android/devicemanager I know, men det skulle komme en egen app også (http://officialandroid.blogspot.com/2013/08/find-your-lost-phone-with-android.html). Foreløpig ikke hørt noe mer om dette... Endret 19. oktober 2013 av borchgrevink Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57597521-285/find-your-lost-android-device-with-android-device-manager/ Dette virker på min S4. Du følger denne howto (enable og sette opp posisjonering er påkrevet) Etter det logger du bare inn på web tjenesten fra en pc, tablet, e.l med google account og passordet ditt. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 På jobb er jeg koblet til Wi-Fi stort sett hele tiden, men enkelte plasser er Wi-Fi signalet så svakt at jeg ikke får noen brukbar datatilkobling, her må jeg da manuelt slå av Wi-Fi, for å så slå det på igjen når jeg kommer innenfor områdene der signalet er bra igjen, noe som skaper et lite irritasjonsmoment. Noen som vet om en app eller annen løsning som gjør at mobilen vil bruke mobilnettet og ikke Wi-Fi når signalet blir for svakt for å gå på nett, men fortsatt er tilkoblet? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Under innstillinger for wifi, velg avansert og kryss av for unngå dårlige tilkoblinger. Endret 22. oktober 2013 av svortevik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå