Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey.phone.trial&hl=no

1 måned gratis, ellers koster det vel rundt 20 kr å kjøpe. Fanntastisk inteligens på swiftkey, etter 1 måneds bruk har den lært hvilkene ord du bruker og fullfører ordene etter 1-3 trykk. Så vist ikke du er veldig paranoid så er swiftkey absolutt verdt å bruke!

Takk, men Swiftkey har man jo, men hva bruker du for å kontrollere PC???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men Swiftkey har man jo, men hva bruker du for å kontrollere PC???

http://android-remote.com/ Veldig lett å bruke, jeg oppdaget at dette gikk an tideligere i dag,hehe, men si i fra vist ikke du får det til da

Vist du da bruker swifkey som standar tastatur i android( du skjønner hva jeg mener regner jeg med) så blir dette automatisk tastaturet på remote;-)

Men siden dette sendes igjenom wifi så blir det jo selvsagt ikke det samme som å bruke en mus angående responstid, men jeg må si det funket for meg i alle fall til netsøking og div.

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

http://android-remote.com/ Veldig lett å bruke, jeg oppdaget at dette gikk an tideligere i dag,hehe, men si i fra vist ikke du får det til da

Vist du da bruker swifkey som standar tastatur i android( du skjønner hva jeg mener regner jeg med) så blir dette automatisk tastaturet på remote;-)

Men siden dette sendes igjenom wifi så blir det jo selvsagt ikke det samme som å bruke en mus angående responstid, men jeg må si det funket for meg i alle fall til netsøking og div.

Takk. Trenger man kun installere serveren, eller appen også?

Lenke til kommentar

Takk. Trenger man kun installere serveren, eller appen også?

Begge deler.

Når du instalerer og åpner serveren så trykker du på ip address click here.

Så åpner du appen og skriver inn den øverste av ipene, den under er pc en sin ip, på description. På IP address skriver du dataens ip.

Så er du koblet på med android som mus og tastatur,swiftkey blir tastaturet med alle funksjonene swiftkey har ;-)

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Begge deler.

Når du instalerer og åpner serveren så trykker du på ip address click here.

Så åpner du appen og skriver inn den øverste av ipene, den under er pc en sin ip, på description. På IP address skriver du dataens ip.

Så er du koblet på med android som mus og tastatur,swiftkey blir tastaturet med alle funksjonene swiftkey har ;-)

Funker bra, men piltastene i Swiftkey funker ikke. Må bruke advanced i Remote Control, da dukker piltaster opp. Samme hos deg?

Lenke til kommentar

Funker bra, men piltastene i Swiftkey funker ikke. Må bruke advanced i Remote Control, da dukker piltaster opp. Samme hos deg?

Åpne swiftkey og gå inn på Theme & Layout. Så velger du arrow keys. Da burde du få opp piltastene. ( Jeg har os på engelsk, men du finner det nok;-)

Edit: Jeg dobbelt sjekket, og ja, du får opp piltastene ja

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Jeg fikk kun varsler på det som kom i primær-innboksen. Likte uansett ikke det nye oppsettet, så jeg gikk tilbake til "gammel" variant med kun en innboks. Du kan gjøre det vedå velge Innstillinger -> [email protected] -> Innbokskategorier -> fjern alle kategorier som er huket av. Da ble det som før for min del :)

Jeg syntes at det var litt greit med de forskjellige kategoriene jeg. Noen som vet om det er mulig å beholde disse og fremdeles få varsel på mobilen ved ny mail ?

Lenke til kommentar

OK, etter snart ett år med iPhone 5, og en stund med HTC One X før det, og S2 med ett tilfeldig micro sd-kort i før det igjen.. må jeg nesten forhøre meg om ståa om Android telefoner og minnekort.

Har fått lagt av en Sony Xperia Z1 til neste uke, og som kjent har jo denne lite internlagring. Så ett nytt kort må til, denne har offisiell støtte før opptil 64GB, men når det kommer til lese/skrive hastigheter var det vel slik før, at jo raskere Class på kortet ikke nødvendigvis var bedre mtp. tilfeldig lese/skrive funksjoner, ofte heller tvert i mot ?

Er det noen umiddelbare anbefalinger som folk har erfaringer med, ønsker selvsagt å få mest ut av telefonen. I samme slengen kan jeg jo forhøre meg om hvordan det nå ligger ann i Android når det kommer til lagring av apps etc. på minnekortet.

Takker for svar, og håper det å komme tilbake til Android skal bli en smooth opplevelse :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg hver gang jeg bytter til ny telefon og som jeg aldri husker igjen hvordan jeg ordner.

Hvordan får jeg bildene fra facebook opp på kontaktbildet på kontaktene mine?

Laster ned Facebook appsen fra Google Play. Når du for første gang åpner appsen vil den spørre om du har lyst å synkronisere vennelista di fra facebook til din kontaktliste. Du vil få tre alternativer; Synkroinsere alle i vennelista, synkroniserer kun de eksisterende i kontaktlista di og ikke synkronisere i det hele tatt.

Ellers kan du gå inn i konto under innstillinger og sjekke deres innstillinger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...