Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Det finnes flere apper som løser dette med Wifi som kun skrus på i perioder osv. Med Tasker kan man gjøre det meste, men det er gjerne en terskel for å få satt det opp skikkelig.

Lama er en annen variant som gjør det mer strømlinjeformet for folk flest.

Mange skryter også av JuiceDefender for å styre datatrafikk og Wifi. Jeg kan dessverre ikke gjøre det samme, da mine erfaringer med denne var at batteritid gikk ytterligere ned samtidig som praktisk bruk ble forstyrret (jeg måtte ofte vente på at tilkobling ble aktivt når jeg låste opp mobil).

Nå bruker jeg tasker for bare for noen mindre ting.

- Dersom mønster for å låse er feil to ganger, tar den bilde og laster opp på Dropbox (Dropbox gjør dette automatisk selv).

- Om mobilen er opp ned og proximity sensor trigger, låses mobilen. Mobilen låses mao automatisk i lomma.

- Om jeg har møte på jobben settes mobilen til lydløs/vibrering.

Jeg har forsøkt å tukle litt med automatiske innstillinger for Wifi av/på, men har konkludert med at jeg det meste av tiden uansett er på Wifi, så det er begrenset med batteri å spare på det. Aktiv Wifi krever lite strøm, forutsatt god dekning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svært lite i grunnen, med Iphone spotlight search så var det genialt at telefon veldig kjapt fant hvilket som helst søkeord i musikk,melding,kalender,spillelister,kontakter,sms o.s.v på telefonen :https://www.youtube.com/watch?v=Iz1G3LDSt0Q

Får dere andre til å søke med googles search bar etter innhold i sms'er ? Jeg har i instillinger valgt at telefonen skal søke i meldinger!

Lenke til kommentar

Er det slik i android som det er på pc med innstallering og avinstallering av programmer/apper. Da tenker jeg på at når program/app avinstalleres så vil det alltid ligge noe igjen på pc'en som gjør pc'en tregere/krever ressurser ?

Det varierer nok noe hva som blir liggende igjen. Som oftest vil nok nok noe ligge igjen på SD/Ext, men det som ligger på internminne blir slettet. Jeg tror ikke det skal ligge igjen noe som gjør mobilen tregere, annet enn at det blir mer stadig mer SD-kort (evt ext minne).

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som har litt greie på Android mobiler :)

Har installert Cyanogenmod 10.2 for Galaxy S2 (I-9100).

Har 2gb intern lagring og et SD kort på 12gb, virker som systemfilene til Cyanogenmod tar opp hele

lagringsplassen på Intern, så får ikke lastet ned noen apps, og noen systemfunksjoner på mobilen vil ikke virke (må av og til starte mobilen på ny for og få inn meldinger/anrop). Leter etter en Android versjon som funker fint for S2en, men finner ingen plasser og laste det ned. Ser noen skriver at jeg bør prøve Odin Flash Tool, men har aldri vært borti en slik app før, noe noen anbefaler? Eventuelt hvordan kan jeg laste ned en ren versjon av Android laget av Google, som vil fungere med mine 2gb? Eventuelt mulig og flytte HELE cyanogenmod installasjonen over til SD kortet?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Har et spørsmål til dere som har litt greie på Android mobiler :)

Har installert Cyanogenmod 10.2 for Galaxy S2 (I-9100).

Har 2gb intern lagring og et SD kort på 12gb, virker som systemfilene til Cyanogenmod tar opp hele

lagringsplassen på Intern, så får ikke lastet ned noen apps, og noen systemfunksjoner på mobilen vil ikke virke (må av og til starte mobilen på ny for og få inn meldinger/anrop). Leter etter en Android versjon som funker fint for S2en, men finner ingen plasser og laste det ned. Ser noen skriver at jeg bør prøve Odin Flash Tool, men har aldri vært borti en slik app før, noe noen anbefaler? Eventuelt hvordan kan jeg laste ned en ren versjon av Android laget av Google, som vil fungere med mine 2gb? Eventuelt mulig og flytte HELE cyanogenmod installasjonen over til SD kortet?

Takker for svar :)

Nyeste CM-nightly vil alltid være ustabil, og problemer som å måtte starte systemet på nytt ofte er egentlig helt normalt. Du kan se på forum.xda-developers.com om det er noen som har fått til en mer stabil AOSP enn CM.

Angående ren Android-nedlasting, prøv android.com :)

Lenke til kommentar

Hei, har et problem med Huawei U9200, da jeg startet opp mobilen etter at den gikk tom for strøm så dukket "Android system recovery <3e>" opp. Har prøvd å reboot den to ganger nå, kommer alltids tilbake til "Android system recovery <3e>".

Noen som vet hvordan man løser dette?

Lenke til kommentar

Har du varsel satt til "standard varsel" og igjen har satt standard varsel (i telefonens innstillinger) til "stille", ved et uhell feks, så kan det være derfor.

Når jeg går inn i telefonens instillinger så står standard varsel med lyden "notification".

Når jeg går inn på Gmail instillinger så er varsel aktivert og lyden som er valgt er "adara"

??????????????????????

Lenke til kommentar

Litt irriterende ting jeg har opplevd både med min HTC Desire jeg hadde for mange år siden, og HTC One jeg har nå, er at det virker som om den ikke klarer å beregne gjenværende strøm noe bra når den er nede på ca 8%. Den hopper fra 8% til 1% istedenfor å gå ned med samme tempo som før. Noen som vet om en fix?

Lenke til kommentar

Nei, dessverre så får man ikke flyttet apps til en annen konto.

Vi 4 i familien har alle hvert vår android mobil og nettbrett.

Hvis jeg oppretter en felles gmail konto, kan alle da dele på en kjøpt app/spill.

Hvis dette er mulig, kan vi da i tillegg ha vår egen gmail konto på brettet(alle fire har egen gmail konto) - altså ha 2 gmail kontoer på våres enheter samtidig ?

Litt krykket forklart :hmm:

Endret av kenny28
Lenke til kommentar

Vi 4 i familien har alle hvert vår android mobil og nettbrett.

Hvis jeg oppretter en felles gmail konto, kan alle da dele på en kjøpt app/spill.

Hvis dette er mulig, kan vi da i tillegg ha vår egen gmail konto på brettet(alle fire har egen gmail konto) - altså ha 2 gmail kontoer på våres enheter samtidig ?

Litt krykket forklart :hmm:

Ja, du kan ha flere gmail kontoer på samme apparat samtidig.

Dvs at dere kan benytte en felles til f.eks. apps. Og en annen til synk, slik at man ikke blander kontakter, kalenderoppføringer etc med hverandre. I GooglePlay velger du hvilken konto du ønsker å benytte i forhold til apps. Da trenger man jo ikke kjøpe samme app flere ganger. Siden man da kan dele dem over flere apparater.

Hilsen Kenneth.

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...