Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Open garden kan være et alternativ. Den pusher data over bluetooth vpn straks en av enhetene er uten nett og bruker en del mindre batteri enn wifi tethering.

Ulempen er at enkelte apps (som flipboard) prøver å sjekke at du faktisk har nett før oppkobling, men ser kun på wifi og 3g. Dermed feiler de så lenge enheten får nett over open garden. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Galaxy S2 og et Plantronics Voyager Pro HD headset. Det oppfører seg litt rart, noen ganger så kan jeg svare anrop med knappen på den, men lyden kommer i selve telefonen. "headset"-lampa på tlf lyser ikke, må skru den på manuelt. Noen ganger når jeg ringer noen opp skjer det samme. På Bluetooth-innstillingene er headsettet satt til kun "telefonlyd" og ikke "medielyd". Noen ganger hjelper det å paire de på nytt, andre ganger ikke.

Dette kunne vært unngått hvis jeg hadde Bluetooth og headsettet slått på konstant, men når jeg kommer hjem fra jobb slår jeg av begge for å spare batteri. Da slår jeg først av headsettet, så BT på teleofnen (hvis jeg slår av BT først så må jeg paire på nytt neste gang jeg skrur på BT).

Noen som vet hvorfor det oppfører seg så rart? :S

Lenke til kommentar

Hei. Jeg trenger en ny telefon og bør egentlig ha en som tåler litt, feks Sony Xperia Go.

Problemet er at jeg hater grensesnittet til Sony, foretrekker HTC. Lar det seg gjøre å innstallere HTC Sense i en Sony tlf?

Nei det er det dessverre ingen løsning på. HTC Sense, Samsung Touchwiz osv sitter dypt i systemet og kan ikke bare flyttes over som et program.

Lenke til kommentar

Jeg skrev feil, jeg mente ikke at jeg måtte paire på nytt, men koble til på nytt.

(Skrur jeg på headsettet mens BT allerede er påslått, så kobler det til automatisk. Mens hvis jeg skrur på headsetter først, og så BT, må jeg koble til manuelt under teleofnens BT-innstillinger. Vet ikke om det skal være sånn).

Jeg oppdaterte firmware på det nå, får se om det hjelper på de andre problemene i hvert fall.

Endret av TMB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre enn meg som synes hele Android systemet er et stort slit etterhvert?

Har hatt mange ulike modeller, fra HTC Hero og frem til Galaxy S2, men felles for alle er at det rett og slett er for ustabilt. Mange programmer som slutter å virke, merkelig oppførsel i fra telefonene osv. I tillegg synes jeg det er tungvindt i bruk.

Mulig grunnen til misnøye er på grunn av en liten periode med WP7.5, så når jeg nå gikk tilbake til S2 så synes jeg det er så mye som føles feil og unødvendig.

Kjører forøvrig JB rom på S2 som går for å være stabil, men opplever stadig vekk små irritasjonsmomenter der telefonen låser seg etc.

Lenke til kommentar

Har kjørt både stock samsung og diverse andre rom. Første gang jeg hadde S2 var jeg veldig fornøyd og synes dette var den beste mobilen jeg noen gang hadde hatt.

Mulig det bare er overgangen til Android igjen i fra WP som gjør det, så jeg får la det gå litt tid og se om jeg får tilbake "gleden" med S2 eller om det er på tide å forlate Android for en lengre periode.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Noen andre som har hatt skikkelig problemer med android i det siste? Både mobilen til samboern (xperia go), mobilen min (xperia s) og nettbrettet mitt (asus transformer) sliter noe helt sykt om dagen! Alt går ulidelig tregt og innimellom låser det seg helt og tar et par minutter før det kommer på igjen! Xperia go'en ble oppdatert med honeycomb (?) for et par dager siden, og nettbrettet fikk en oppdatering her om dagen. Mobilen ble ikke treig før den ble oppdatert!

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Atte hæ? Men factory reset, altså resette telefonen slik den var i starten? Men sletter ikke det ALT på telefonen? Og hva hjelper det på min som brått ble slik (laster ikke ned noe som helst, og ikke noe før et par uker før den ble treg!

Jaja, får vel gå over alt igjen da!

Lenke til kommentar

En liten forklaring hva factory reset er for noe:

http://www.androidce...f-factory-reset

A factory reset is the ultimate cleansing of your Android device. It's usually either a last resort to fix a problem, done before you sell it, or because you like to flash ROMs. When you perform a factory reset you're essentially wiping out everything you've ever done to the phone and restoring it back to the basic manufacturer software. As we've mentioned before, it doesn't uninstall any software updates you've received from the folks who made your phone, but it does wipe out any core application updates you've grabbed from the Google Play store. The technical details are as follows:

/system is untouched, because it's normally read-only

/data is erased

/cache is erased

/sdcard is untouched

When your phone or tablet reboots, it's like it was when you opened the box as far as apps and user data goes, except for your data on the SD card partition (either a real, physical microSD card or a partition named sdcard).

Doing a factory reset is easy -- open the settings, do a little digging (different manufacturers put it in different places, but start with privacy or storage), select it and confirm. Your device will reboot into the recovery partition, erase everything, they reboot into the setup again. One thing to note though -- if you've rooted and ROM'd in any way, you should never do a factory reset from settings. Often times it works just fine, but some devices and some ROMs are so different once hacked that you'll end up with a bricked phone. We hate bricked phones around these parts. Follow the instructions from the folks who developed the software you're running instead, and use the reset method they recommend.

Og mer info

There is no need to remove your sd card.When you had reset your phone you are simply opening up the recovery screen where you have 5 options.

Reboot now-this simply starts up your phone like when you push the power button

Apply update from sd card-

This is only for advanced users.

Factory reset- this deletes all user data on your phone. None of the data on your sd card is erased.

Wipe cache partition- this cleans out your cache partition

Test redband fotal- advanced users only.

There is usually no need to hard reset unless your phone is frozen, you are flashing a custom rom (advanced) or you are selling the phone and want to factory reset (this can be done through the settings too)

Endret av Ray001
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Jeg trenger en ny telefon og bør egentlig ha en som tåler litt, feks Sony Xperia Go.

Problemet er at jeg hater grensesnittet til Sony, foretrekker HTC. Lar det seg gjøre å innstallere HTC Sense i en Sony tlf?

Jeg vet ikke om man kan få akkurat HTC Sense, men det finnes mange grensesnitt man kan laste som ofte er bedre og mer funksjonsrike enn Sense, Touchwiz osv. Et annet navn for grensesnitt (og det som er gjengs i Android-verden er launcher. Ta en titt på Play Store og gjør et søk på launcher. Går du for GoLauncher kan du faktisk laste ned en Sense theme.

Lenke til kommentar

Atte hæ? Men factory reset, altså resette telefonen slik den var i starten? Men sletter ikke det ALT på telefonen? Og hva hjelper det på min som brått ble slik (laster ikke ned noe som helst, og ikke noe før et par uker før den ble treg!

Jaja, får vel gå over alt igjen da!

Ingen apps som ble oppdatert hellr? Du kan laste ned watchdog for å se om enkelte apps skaper problemer (men den tar ikke alle tilfeller), og prøve å slette cache og dalvik cache først. Du kan og prøve "repair permissions" under "advanced" i recovery-menyen.

Enkete ganger skaper oppdateringer kluss, dessverre. factory rest er den "enkleste" løsningen, bortset fra at du mister alt. Men det finnes ulike metoder for å ta backup av divrse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...