Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Suger at App Inventor måtte gå over til MIT. Jeg glemte selvfølgelig å lagre mine store prosjekter jeg hadde laget, så nå må jeg begynne på nytt! Kan da ikke forsette å oppdatere appene jeg har på markedet heller. :(

 

Men til deg over: det er ikke sikkert det går. AI er ikke så avansert. Jeg kan kanskje hjelpe deg utover ettermiddagen idag. Ellers så er slike ting du må fikse der du setter sammen blokkene.

Takk for det, men jeg kom i mål på egenhånd etterhvert :)

 

post-68079-0-92272100-1344859482_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Stemmestyring fungerer nå på norsk :D Har bare teste litt, men ser lovende ut. Bruker One X med CM10, men regner med det fungerer på andre telefoner og.

 

Edit: Google translate fungerer også med stemmestyring!

Har du faktisk fått til stemmestyring? Eller bare diktering? Jeg kan diktere, altså translate, og diktere sms/mail - men styring, altså talekommandoer som "ring / naviger til / sett alarm / finn" fungerer ikke hos meg.

Lenke til kommentar

Stemmestyring fungerer nå på norsk :D Har bare teste litt, men ser lovende ut. Bruker One X med CM10, men regner med det fungerer på andre telefoner og.

 

Edit: Google translate fungerer også med stemmestyring!

Har du faktisk fått til stemmestyring? Eller bare diktering? Jeg kan diktere, altså translate, og diktere sms/mail - men styring, altså talekommandoer som "ring / naviger til / sett alarm / finn" fungerer ikke hos meg.

Uttrykte meg muligens dårlig der ja. Det er kun diktering. Voice Actions er ikke kommet på norsk enda så vidt jeg vet, men vi har ihvertfall kommet et vesentlig stykke på veien.

 

Noen som bruker google now?

Er det kun engelsk som gjelder?

Noen artige funksjoner ved den her i norge? Kan en diktere tekstmeldinger, samtaler, navigasjon osv?

For å få til Voice Actions i Google Now må man sette systemspråk til engelsk, og laste ned engelsk språkpakke. Du får det da til, but you have to speak english. Slik sett er Googel Now ganske amputert på norsk, men du får opp vær og reisetid til jobb. Bruker den mest til kjapp googling. Jeg burker CM10 på HTC One X.

Lenke til kommentar

Ja får til enkle ting i google now, men savner bedre forklaring på hvilke kommandoer en kan bruke.

 

Sett på nett der de sier navn på en fotballklubb og får svar tilbake med resultater, neste kamp osv. Jeg får kun opp googlesøk når jeg prøver det samme, ingen tibakemelding via tale. Været fungerer utmerket.

 

Når jeg dikterer tekstmeldinger, hvordan får jeg den til å bruke tegn? Altså punktum, spørsmålstegn osv. Sier jeg punktum så skriver den jo hele ordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...