Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Agenda Widget og Simple calendar widget er vel begge gode alternativer. Galleriet viser de mappene du har, og bildene som ligger i dem, det er gjerne sånn et galleriprogram, skal fungere. :p Men det kunne jo godt hatt mulighet for å organisere mapper osv. innebygget. For å ikke vise bilder fra en mappe kan man lage en tom fil med navnet .nomedia i mkappen. Da vises ikke bilder, video eller musikk i mappen eller undermappene i programmer som viser/spiller av video/bilder og musikkfiler.

Lenke til kommentar

Eneste jeg savner med stock gallery er å kunne velge vekk hvilke album som skal vises. Er en del mapper jeg gjerne skulle hatt bort, men trives ellers godt med appen (mulig det går an, men jeg finner det ikke). Alternativ er Quicpick fra Paly store.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.droida.nomedia&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNoLmRyb2lkYS5ub21lZGlhIl0.

 

Med den kan du velge hvilke mapper "mediascanner" skal gå igjennom. Fungerer for både musikk og bilder :)

Lenke til kommentar

Eneste jeg savner med stock gallery er å kunne velge vekk hvilke album som skal vises. Er en del mapper jeg gjerne skulle hatt bort, men trives ellers godt med appen (mulig det går an, men jeg finner det ikke). Alternativ er Quicpick fra Paly store.

 

Jeg bruker denne metoden, tipper appen gjør det samme :-)

http://www.transformerforums.com/forum/guides-tips-tricks/17765-solved-nomedia-doesnt-work-under-honeycomb-ics.html

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.droida.nomedia&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNoLmRyb2lkYS5ub21lZGlhIl0.

 

Med den kan du velge hvilke mapper "mediascanner" skal gå igjennom. Fungerer for både musikk og bilder :)

Lenke til kommentar

Noen som kan litt app-utvikling(appinventor) her?

 

Hva gjør jeg feil, det ser ikke ut til at SendMessage klarer å plukke nr fra TextBox1..

post-68079-0-91604700-1344424306_thumb.jpg

 

Målet mitt: Klikk på "OPEN CLOSE"-knapp skal automatisk sende en predefinert("HOT") sms til et valgfritt nr man taster inn i TextBox1. (Forøvrig viktig at dette nr blir lagret, og ligger klart neste gang man åpner appen).

 

Tidligere, når jeg tastet inn konkret nr i "PhoneNumber" i Texting1, virket det - men da sendte den kontinuerlig meldinger, inntil jeg killet appen - så må også sørge for at det er engangshendelse.

 

 

OBS: Jeg er komplett noob.

Lenke til kommentar

Suger at App Inventor måtte gå over til MIT. Jeg glemte selvfølgelig å lagre mine store prosjekter jeg hadde laget, så nå må jeg begynne på nytt! Kan da ikke forsette å oppdatere appene jeg har på markedet heller. :(

 

Men til deg over: det er ikke sikkert det går. AI er ikke så avansert. Jeg kan kanskje hjelpe deg utover ettermiddagen idag. Ellers så er slike ting du må fikse der du setter sammen blokkene.

Lenke til kommentar

Har du rooted telefonen?

Da kan du prøve ut AdFree Android :thumbup:

 

Fungerer nok ikke på den måten du tror. Såvidt jeg vet er det kun en liste over hosts den skal blokke. Og det er kun for Googles egne ads, altså vil det ikke fungere på plagsomme programmer i Notification bar.

 

Jeg støtter NgZ, gi dem en dårlig anmeldelse og fjern det fra mobilen :)

Lenke til kommentar

Ett spørsmål. Har per i dag gmailen min både som gmail/google konto og gjennom exchange. Ønsker å ha den bare gjennom exchange. Kan jeg deaktivere synkroniseringen av gmail uten at dette går ut over annen synkronisering av sikkerhetskopi og kontakter.

 

Tror jeg fant ut av det. Deaktiverte bare gmail sync under google kontoen. Men nå driver den å varsler at gmail exchange kontoen ikke kan logge seg på. Må legg inn feil passord, for så rett passord igjen. Da fungerer deg noen minutter. Merkelig...

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg starte en gitt spilleliste på Spotify med kommandolinje eller Tasker?

 

Du kan kopiere http url (fra Desktop-klienten) og sette telefonen til å åpne i Spotify. Da fungerer det kanskje ;-)

 

Takk, nå er jeg halvveis! :)

Jeg begynte å rote rundt med intents, men nå har jeg i det minste fått opp playlisten.

Det siste som gjenstår er å begynne avspilling av en hvilken som helst låt i den playlisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...