Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Nja,ihvertfall med forrie versjon av Maps, var de bitmap-baserte. Ha ikke brukt nyeste versjonen med tregt ok net til å sjekke enda. Du ser om den bruker bitmap-baserte bilder om den laster inn en og en rute på skjermen om gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til en app som kan automatisere dette via en enkelt knapp:

1. Slå på BT

2. Re-parre/koble til spesifikk enhet

3. Legge inn parringskode

Har en bilradio som stadig mister innstillinger så da er alle disse stegene nødvendig. Lite hensiktsmessg å fikle med disse etter at man har startet kjøring.

NFC

Skaff deg en mobil med NFC = enkelt

Ummm, og jeg kunne skaffet meg en mobil/brett uten BT eller enheter med WiFi, men de løsningene hadde heller ikke noe med spørsmålet å gjøre. Dessuten kan jeg garantere at NFC ikke hadde løst noe som helst. Enheter med NFC utgjør sikkert minst 0.000000000000000000001% av trådløse duppedingser så nfc er nok en vinner nå, not. Overraskende nok har heller ikke noen av mine duppedingser nfc enda to av dem er ganske nye på markedet.

Lenke til kommentar

Tror han siktet til nfc tags som for eksempel fra Sony til dems xpreria telefoner. NFC kan da utføre "batch operasjoner" når det er i nærhet til en bestemt tag f.eks plassert i bilen.

Men opplegget du spør om er vel litt problematisk for pkt 2 og 3. I min bil ved parring med bilanlegget blir det kommandert en "ny" kode hver gang man parrer som skal legges inn i telefonen. Hvordan kan man eventuellt automatisere det når koden er ukjent.

Lenke til kommentar
name='syar2003' timestamp='1341951430' post='19457130']

Tror han siktet til nfc tags som for eksempel fra Sony til dems xpreria telefoner. NFC kan da utføre "batch operasjoner" når det er i nærhet til en bestemt tag f.eks plassert i bilen.

Aha, Nfc tags har jeg ikke fått med meg. Men det har vel sine svakheter det også, først og fremst at man må ha nfc telefon.

Men opplegget du spør om er vel litt problematisk for pkt 2 og 3. I min bil ved parring med bilanlegget blir det kommandert en "ny" kode hver gang man parrer som skal legges inn i telefonen. Hvordan kan man eventuellt automatisere det når koden er ukjent.

På min er det fast kode og det er det også på de andre enhetene.

Faktisk er jo dette ganske kronglete da jeg faktisk må koble rett enhet opp avhengig av hva jeg ønsker.

Bilstereo,

Headset i MC-hjelmen

Headset i den andre MC-hjelmen

Kjøkken høyttalere

++

Headsettene går stort sett greit men resten er jo rett og slett kronglete

Så ideelt sett skulle jeg gjerne hatt 4 dedikerte knapper for tilkobling av hver enhet.

Lenke til kommentar

Høres egentlig ut som om du burde ta deg en tur til forhandlerverksted med bilen, om bilstereoen fulgte med bilen, og reklamasjonstiden ikke har gått ut enda. Det er jo tydelig at bilstereoen din ikke fungerer slik den skal. Kan hende de har en programvareoppdatering til den.

Telefonen kobler seg automatisk til tidligere parrede headset/lydenheter så lenge de er påslått/aktivert og i nærheten. Om bilstereoen din glemmer parringen, er det jo den som er problemet - og den som bør fikses, om mulig.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Nei det er nok ikke bilstereoen det er noe galt med men koblingen i bilen som kutter strømmen på stand by inngangen til stereoen når jeg slår av tenningen, men det er altså ikke telefon eller enhetene jeg ønsker byttet ut men en software jeg kan administrere flere koblinger. Ofte vil flere av disse også være innen rekkevidde samtidig og da er det manuell prioritering som gjelder. Forøvrig kobler min telefon seg kun opp når man slår på BT mens man er innen rekkevidde av en enhet. Mulig det er feil på denne telefonen men det er slik den fungerer og det vil den nok fortsatt gjøre inntill jeg bytter om et års tid. Og før enda en luring kommer med alternative løsninger, nei det er ikke et alternativ å slå enhetene av og på for at telefonen skal "velge" rett enhet.

Lenke til kommentar

Neida, det er tydelig at du ønsker å omgå et problem som ikke er et problem med telefonen, men med andre enheter. Det er (veldig) mildt sagt ikke noe normalt user case scenario med hverken bilstereoen som må parres på nytt, eller flere parrede enheter på samme sted. Derfor er sannsynligheten liten for at noen her har konkrete erfaringer å komme med, og da er egentlig alternativet å søke i PlayStore. Det var ikke rare resultatene der, dessverre, ettersom du vil at den skal taste inn PIN automatisk. Men om du søker på "Bluetooth auto pair" finner du ihvertfall en del som lar deg velge hvilken enhet som skal kobles til. "Bluetooth Auto-Pair"-appen er et eksempel, men her må du taste inn PIN selv.

Så har du ihvertfall fått den hjelpen som jeg kan gi deg, selv om jeg ikke fatter og begriper hvorfor du ikke bare fikser det som ER problemet, når du til og med vet hva det er. :p

Lenke til kommentar

Har brukt Nike+ Running en del nå og føler at det er det beste valget, men eneste problemet med den er at du får oppgitt farten i "PACE" (min/km) istedenfor vanlig fart (km/t) som vi er vant med! Sendte inn en e-post til kundeservice og lurte på om det var mulighet får å velge km/t, men på dette stadiet så sa de at det ikke var mulig:

It is great to see that using the Nike+ Running App for tracking and improving your performance.

I would like to let you know that the Nike+ Running App (for both iOS and Android) shows only the PACE (which is min/mile min/km) of runs. At this moment the only device that gives the option to see speed is the Nike+ Sportwatch. I seize this opportunity to inform you that I have passed on this very valuable feedback to our feedback team. Feedback like this is what helps us develop and improve our products and services.

If you have any more suggestions please share them with us and I will forward them to the appropriate department.

Keep on Running.

Så det kan derfor se ut som om det vil komme en oppdatering med dette tilgjengelig. Dersom det kommer en oppdatering så mener jeg at å velge Nike+ Running er det desidert beste valget!

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Fått tak i en Desire S i dag, og har gjort en del updates, hvor mobilen nå har versjon 2.3.5. Lest litt rundt, og noen sider skriver at Desire S vil få ICS, mens andre ikke. Jeg vet heller ikke hvilke sider som er troverdige, og fler av artiklene stammer tilbake til februar og mars, som begynner å bli en stund siden.

Noen som har siste nytt og vet hvordan det ligger an? :)

Lenke til kommentar

Disse vil bli oppdatert eller er alt oppdatert med ISC:

http://www.amobil.no...roid-4-0/109516

Det vet jeg, men lurte på om min Sensation kommer til å få Android 4.1 (Jelly Bean)! :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få Spotify til min Note?

Bor i utlandet og får bare opp at det ikke er tilgjengelig her.

Er det så enkelt at jeg kan få noen i Norge til å logge på min google konto og installere?

Du kan få noen til å ta backup av sin Spotify, så kan de sende deg apk filen som du kan legge inn på din enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...