Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morgen til jobb, bash.org i webleser :p, docs.google.com og email/instant messenger. På vei hjem blir det av og til android irc også. Ja, også mye meridian for avspilling av american dad og andre tv serier :p. Yr.no for å se an været.

 

På jobb, email mye, docs.google.com av og til. ConnectBot, bruker den for å koble på pc'en hjemme for å skaffe one time password til å logge på NX. AK Notepad til å ta notater jeg trenger på mobilen.

 

Hjemme, gmote for remote control, wake on lan. Buddyrunner + gps for stats av turer/trening.

 

Ellers min trafikanten app, det har vært ferdig siden etter påske men har fortsatt ikke fått ikoner jeg har lisens på å bruke, så den er in limbo :/. Og AdFree er en liten ekstra greie.

 

//edit, og quick calendar widget'en så jeg kan se flere calendar events :p

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar
Krever trafikanten app-en nettaksess? Og hvor vanskelig hadde det vært å lage noe tilsvarende for Tide i Bergen/kunne du tenkt deg å gjøre det? :p Linkt til rutekalkulator: http://www.web2051.no/bin/tp/query.exe/on?L=vs_tide&

 

Ja den trenger selvfølgelig nettaksess, den har også sanntids info, og kan vise stasjoner rundt det på det integrerte google map'et. Hvis de har en api er det ikke spesielt krevende å lage, men jeg har ikke tid til det atm, har startet i jobb og må fokusere på det.

 

 

//men min app er gpl'd, så når jeg får ikoner jeg har lisens på så er det bare å modifiere å legge til. Nå skal det sies at det er mitt første android app, og jeg ville nok designet noe anderledes hvis jeg hadde startet nå ;).

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

Er det noen som har G1\Magic med Tele 2? Romkameraten min fikk seg nettopp en Magic men sliter med APN. SIM kortet rapporterer MCC = 240 og MNC = 07, noe som egentlig er svenske verdier. Derfor står det også at han roamer i tillegg til at han ikke får satt opp en APN. Derfor har han verken mulighet for internett eller MMS..

 

Noen som er i samme bås?

 

Takker!

Lenke til kommentar
Er det noen som har G1\Magic med Tele 2? Romkameraten min fikk seg nettopp en Magic men sliter med APN. SIM kortet rapporterer MCC = 240 og MNC = 07, noe som egentlig er svenske verdier. Derfor står det også at han roamer i tillegg til at han ikke får satt opp en APN. Derfor har han verken mulighet for internett eller MMS..

 

Noen som er i samme bås?

 

Takker!

Prøv følgende:

 

For MMS:

IP adr: 193.12.40.14,

APN: mmsc.tele2.no,

Bruker:wap,

Passord: wap

Port: 8080 eller 9201

Hjemmeside http:\\mmsc.tele2.no

 

 

WAP innstillinger:

IP adr: 130.244.196.90

Port: 8080 eller 9201

Hjemmeside: wap.tele2.no,

Tilgangspunkt (APN): internet.tele2.no

Lenke til kommentar
Name: Tele2 GPRS WAP

APN: internet.tele2.no

Username: wap

passw: wap

 

 

Min funket selv med "MCC = 240 og MNC = 07", men nuh har jeg endret til MCC = 242 og MNC = 04.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Network_Code#Norway

 

Tusen takk! Da fungerte det!

 

Videre, er det noen som har fungerende APN-instillinger for MMS for Chess? Jeg har internett men får ikke verken sendt eller mottatt MMS, selv med følgende instillinger:

 

Min data APN ser slik ut:

Name: Chess Internet

APN: internet

Proxy: <not set>

Port: <not set>

Username: <not set>

Password: <not set>

Server: <not set>

MMSC: <not set>

MMS Proxy: <not set>

MMS Port: <not set>

MCC: 242

MNC: 02

APN type: default

 

Min mms APN ser slik ut:

Name: Chess mms

APN: mms.netcom.no

Proxy: <not set>

Port: <not set>

Username: mms

Password: netcom

Server: <not set>

MMSC: http://mms/

MMS Proxy: 193.209.134.133

MMS Port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN type: mms

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Noen som vet om kommende android modeller med litt mer interessante spesifikasjoner enn vi har sett på dream/magic? Tenker da på mobiler med skjermstørrelse på minst 3.5", høyere oppløsning (minst 360*640) og AMOLED-skjerm.

 

Vel, nå ryktes det jo at det kommer en drøss med Android-telefoner i løpet av året, så blir jo bare å vente å se.

 

Nå skal det sies at særlig større oppløsning enn 320x480 på en 3.2" med Android er ikke særlig vits. Har kjørt Android en del på min HTC Touch Pro (640x480 oppløsning) og da blir feks rullgardinen (notifikasjonsmenyen på toppen) vanskelig å dra ned siden den er så liten.

Lenke til kommentar
Noen som vet om kommende android modeller med litt mer interessante spesifikasjoner enn vi har sett på dream/magic? Tenker da på mobiler med skjermstørrelse på minst 3.5", høyere oppløsning (minst 360*640) og AMOLED-skjerm.

 

Vel, nå ryktes det jo at det kommer en drøss med Android-telefoner i løpet av året, så blir jo bare å vente å se.

 

Nå skal det sies at særlig større oppløsning enn 320x480 på en 3.2" med Android er ikke særlig vits. Har kjørt Android en del på min HTC Touch Pro (640x480 oppløsning) og da blir feks rullgardinen (notifikasjonsmenyen på toppen) vanskelig å dra ned siden den er så liten.

 

Det er jo laptop'er som kommer i salg med android, hvor hele ui'n egentlig ser lik ut, så ikke ut som det var noe problem å få tak i meny'er etc.

Lenke til kommentar

Skal hente G1-en på posten snart (:D), og lurer på hva slags FW folket ville valgt? Foreløpig frister det med JF 1.51 fordi den er trygg og god, men cyanogn (eller hva han heter, forumet er nede) på xda-devs mener det er noen små"feil" med den, blant annet hvilken apps2sd-versjon som er i bruk og hvilket filsystem den bruker. I tillegg frister Ion veldig, den skal visst være veldig raskt, men det virker som om ikke alt er klart enda (su og div.) Noen tanker?

Lenke til kommentar
Skal hente G1-en på posten snart (:D), og lurer på hva slags FW folket ville valgt? Foreløpig frister det med JF 1.51 fordi den er trygg og god, men cyanogn (eller hva han heter, forumet er nede) på xda-devs mener det er noen små"feil" med den, blant annet hvilken apps2sd-versjon som er i bruk og hvilket filsystem den bruker. I tillegg frister Ion veldig, den skal visst være veldig raskt, men det virker som om ikke alt er klart enda (su og div.) Noen tanker?

 

Hvorfor ikke kjøre orginal 1,5 versjon? Er de andre så mye bedre?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøre orginal 1,5 versjon? Er de andre så mye bedre?
Jeg innbiller meg at JF kunne kjøpe paid apps på market, men mulig jeg tar feil Han har vertfall en versjon basert på T-mobiles rom som kan det, usikker på den adp-baserte versjonen hans. Er jo umulig å beholde oversikten. :p

 

Ion er visstnok en god del raskere (mulig grunnet en ny Dalvik-versjon), mens Hero har en god del ekstra snacks "rosie med tilhørende widgets o.l.". Hero krever imidlertid en speial-SPL som visstnok har bricket telefonen for noen, så litt usikker på den.

 

Jeg har et 8gb liggende, hvordan finne ut om det er class 6?

Lenke til kommentar
Skal hente G1-en på posten snart (:D), og lurer på hva slags FW folket ville valgt? Foreløpig frister det med JF 1.51 fordi den er trygg og god, men cyanogn (eller hva han heter, forumet er nede) på xda-devs mener det er noen små"feil" med den, blant annet hvilken apps2sd-versjon som er i bruk og hvilket filsystem den bruker. I tillegg frister Ion veldig, den skal visst være veldig raskt, men det virker som om ikke alt er klart enda (su og div.) Noen tanker?

 

Mange som sikkert kjenner til denne oversikten, men likevel...:

 

http://twitter.com/grenness/statuses/2019618907

Lenke til kommentar
Jeg har et 8gb liggende, hvordan finne ut om det er class 6?

 

Jeg lurte på det samme på mitt 2gb kort og ga opp å finne det ut :p, hadde uansett lyst på ett større ett.

 

Du kan jo prøve å bare kjøre ytelses tester på det og se hvor fort det er sammenlignet med kort som skal være class 6.

 

 

Og den nye spl'en brick'er hvis man ikke installerer ny radio først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...