Lami Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Tuller du da. Skjønte du ikke hva jeg mente? Hva skal du med en NORSK notisblokk? Du skal jo bare skrive i den.. kan vel være kinesisk notisblokk også uten problemer å skrive. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Og de boksene er stygge... Synes de kan være veldig kjekke å ha, ikke alltid hvit tekst er lettleselig om man har lys bakgrunn. Joda, jeg må selvsagt velge en bakgrunn som fungerer. Uansett kan du selvfølgelig (siden det er Android) installerene en hvilken som helst hjemmeskjerm (launcher) fra market. ADW.Launcher og LauncherPro er vel de vanligste å teste ut. Begge lar deg også ha en ekstra rad med ikoner på hjemmeskjermen samtidig som du kan velge at de skal smoothes ut så de ikke voerlapper. idiotisk å bare ha fire rader på en såpass stor skjermflate. Ja, kanskje jeg skal prøve det, for moro skyld. Geir Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Tuller du da. Skjønte du ikke hva jeg mente? Hva skal du med en NORSK notisblokk? Du skal jo bare skrive i den.. kan vel være kinesisk notisblokk også uten problemer å skrive. Joda, jeg skjønner det, men jeg kan vel fortsatt ønske meg en på norsk vel? Skjønner ikke at det var så ille å spørre om, men finnes det ingen så finnes det vel ingen da ... Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Det er ganske stor forskjell på norsk app og en app som har menyer på norsk.. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Jeg mener selvfølgelig med norske menyer ja ... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Og hva du skal med menyer i et notisapp i det hele tatt, må jo gudene vite. Selv stresser jeg med å finne notisapp som er så enkel som mulig, så er det pina meg folk som vil ha en app med menyer xD Nei, notisapper skal være enkle og pene. Og når det gjelder notisapp med norske menyer, så er det kun den norske appen du nevnte som er. Har ikke funnet eller hørt om noen Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Mulig jeg er sær, men i og med absolutt alt annet på telefonen dukker opp med norsk tekst og norske menyer, trodde jeg faktisk det ville finnes en notisblokk med det samme også. AK Notepad kommer opp på engelsk her hos meg, og det er i og for seg ikke noe "problem", men da jeg ikke visste om det fantes løsninger på andre språk (i dette tilfellet norsk) tok jeg meg den friheten å spørre. Kona har en på dansk, så da tenkte jeg det kanskje fantes en på norsk også. At du ikke skjønner hvorfor bryr jeg meg egentlig fint lite om, jeg liker det best slik så sånn er det Dette er min aller første telefon med android (eller smartphone i det hele tatt), og har vel egentlig ingen forutsetning overhodet for å vite hva som finnes av programmer til den. Jeg vet ikke en gang forskjellen på en "app" og en "widget", men det kommer vel av seg selv etterhvert. Det er mye å sette seg inn ... Mvh Dan Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Widget er ting som kjører på hjemmeskjrmene og visr deg info direkte på den. Kalender, værvarsel o.l. Når det gjelder norsk språk, har mange applikasjoner info om hvordan man kan oversette den på hjemmesidene sine, noen ganger med eksempelspråkfiler o.l. Ellers går det alltid an å sende en mail til utvikle og tilby seg å oversette den. Da kan det jo være en fordel å finne en som både er gratis og uten reklame, ellers føles det fort som om man jobber for noen. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ok - takk. Har ellers funnet ut at jeg kan slette "widgeter" fra hjemmeskjermen(e) og legge ut ikoner der istedenfor. Slik at jeg har alle relatert til hverandre på en, alle til internett på en annen osv. Er dette en "dum" måte å gjøre det på? Eller er det tiltenkt slik? Mvh Dan Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg synes ikke det er noen spesielt god idé. Ideen må jo være å få kjappest mulig tilgang til den informasjonen du trenger oftest. Derfor har jeg f.eks. en agendawidget på den første startskjermen som kan ta meg til kalenderen om jeg trykker på den, fire snarveier til mest brukte apps, og en 2x2 post-it lapp med dagens viktigste informasjo, f.eks. reservasjonsnummer, avgangstider e.l. Så har jeg riktignok noen temaer på de andre sidene (f.eks. en for utendørs, med spotify-widget, link til maps, kollektivruter osv.) men det er jo ikke FARLIG å åpne menyen med programmer heller, så jeg ser ingen grunn til å skulle ha alt ut på hjemmeskjermene. Om det er for å å et system i det, kan man jo like gjerne bruke mapper. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ja, det blir litt sånn jeg har lagt det opp. En relativt "ren" førsteside med klokke og et par enkle ikoner til de aller meste brukte programmene, neste side inneholder bare ikoner fra de nest-mest brukte proogrammene, neste side igjen inneholder kalenderen min, neste igjen kontakter, og neste igjen post-it-lappene mine osv ... Det viktigste er vel kanskje bare å finne den løsningen som passer best til hver enkelt Mvh Dan Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Jepp. Innimellom kan det også være greit å tenke over hva man bruker mest, og hvordan man kunne åpnet det programmet/fått den infoen lettere. Selv bruker jeg kun tre hjemmeskjermer, og bruker SwipePad for å få noen ekstra snarveier. Har jeg syv hjemmeskjermer, synes eg jeg bruker mer tid på å scrolle, enn om jeg ikke hade snarveien på hjemmeskjermen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Helt enig. Det enkle er ofte det beste Men hvordan er det med slike android-app'er egentlig, legger de fra seg mye rusk når de installeres? Eller fjernes alt ved eventuelt avinstallasjon? Og hvordan gjør jeg hvis jeg ønsker å skifte minnekort senere? (til et større). Det ligger jo en del på det jeg har, og en del fulgte med da jeg kjøpte telefonen. Kan det slettes for å frigjøre plass? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hvis applikasjoner lagrer informasjon på minnekortet uten å bruke mappen som er tiltenkt fra Android vil ikke disse dataene fjernes når applikasjonen avinstalleres, den vil da trygt kunne fjernes fra minnekortet uten at det skjer noe, men det kan ofte være vanskelig og uoversiktlig å vite hvilke mapper som tilhører hvilket program. Hvis man på et senere tidspunkt kjøper et større minnekort vil det være så enkelt som å kopiere innholdet fra gammelt kort til nytt kort. /Espen Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hmm - ja. Følger med et 8GB kort til min HTC Incredible S, og så er det vel et 1GB internt. Ser jeg har brukt rundt 600MB på kortet så langt, og noe rundt 100-150MB internt. Burde vel holde en stund, da jeg ikke er noen "heavy" bruker av hverken musikk eller film på telefonen. Men kan jeg f.eks ta ut kortet og formatere det i en datamaskin og så sette det tilbake igjen? Eller vil det rote til alt sammen? Mistenker det ligger noen installasjonsgreier på kortet jeg nødvendigvis ikke har bruk for (HTC Sync etc). Kommer uansett til å resette telefonen til fabrikksinnstillinger snart, da jeg har testet en del programmer de siste dagene, og jeg tror det kan være "sunt" :!: Mvh Dan Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Du vil ikke direkte ødelegge noe med å formattere, men noen applikasjoner kan oppføre seg merkelig hvis de går ut fra at de skal finne ressurser på minnekortet som ikke lenger er der... I verste fall må du da gå inn på innstillingene for applikasjoner og resette den (fjerne data+cache), og du er tilbake til den tilstanden applikasjonen var ved installasjon Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Men vil ikke alle ressurser også bli resatt sammen med telefonen da? Tenkte å slette alt, resette telefonen, og så sette inn minnekortet i forbindelse med det. Og så reinstallere de applikasjonene jeg ønsker å bruke i ettertid ... Mvh Dan Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Gjør du det er det absolutt ingen problemer :-) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Kordan kan eg vise lagra SSID password på telefonen min? Har root. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Gå til mappen /wifi som er her: /data/misc/wifi med feks Root Explorer og åpne wpa_supplicant filen i en tekst viewer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå