Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har wavesecure fordi jeg får det gratis, men er ikke mer enn melig imponert, egentlig..

Lookout har funksjonaliteten, men det har jeg ikke testet ut. Du har en del andre alternatver og, jeg vil tro det er mulig å finne noen som har gjort en grundigere test av dem.

Det som er så synd er at ingen uansett overlever en factory reset, og det er vel egentlig sannsynlig at en tyv som har hatt en androidtelefon vil gjøre dette. Du kunne flytte noen av dem til root-partisjonen tifligere om du har root på noen telefoner, slik at de ikke blir borte med en factoy reset, men jeg vet ikke om noen egentlig har GOD funksjonalitet pådet området lenger.

Lenke til kommentar

Er Handcent SMS fjærnet fra marked? :S

ser sånn ut ja, og går jeg inn på siden deres så stopper oprea meg og sier siden sprer farlig software (malware)!! :ohmy:

kanskje jeg skal fjerne det fra alle enhetene mine nå.. ble litt skeptisk her!

(fjernet for sikkerhets skyld)

edit:

fant dette hos droidforums.net

Handcent was taken off the market temporarily but will be back according to their blog.
Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Situasjon: På jobben har vi rundt 15 stk. HTC Wildfire S som fungerer som lånetelefoner. Som synkroniseringsløsning bruker vi DME som kan lastes ned fra Market. Vi skal sette opp telefonen og DME slik at de får kontaktene, epostene og kalenderen sin.

Vi kan ikke pålegge de ansatte her å opprette egen Google-konto for en lånetelefon, så hvordan kan man lettest få tilgang til Market fra en Android-telefon?

Vi vil factory resette telefonen, gå gjennom førstegangsoppsett, gå inn i market, laste ned nyeste versjon av DME, sette opp DME, og thats it. Uten å få en kopi av kontaktlisten, epostene, kalenderoppføringen eller noe annet jobbrelevant inn på den aktuelle Google-kontoen som brukes av oss.

Det beste hadde vært en google-konto som kun gir tilgang til Market og ingen ting mer.

Fint om noen her kan hjelpe :)

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har følgende problem?

Når tilkoblet WiFi kan jeg ikke sende MMS(mobildata er seff aktivert). Slik det ser ut for meg, er telefonen naturlig nok satt opp til å ikke benytte mobildata når WiFi er tilgjengelig, men MMS bør jo overstyre dette? Det skal ikke være nødvendig å skru av WiFi for å sende MMS? Så lenge mobildata er huket på burde den jo koble opp parallelt med WiFien, sende MMSen og koble av igjen..

Lenke til kommentar

Det er mulig i Android å installere filer fra f.eks en web server. Hvis nettleseren åpnes med .apk filen så skal programmet lastes ned og installeres.

Det er en innstilling som må skrus på for å tillate installasjon av programmer fra utenfor Market.

Ja, men må vi drifte en egen løsning for å alltid ha en oppdatert versjon av programmet tilgjengelig? Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Ja, men må vi drifte en egen løsning for å alltid ha en oppdatert versjon av programmet tilgjengelig? Det blir for dumt.

Det som er for dumt er vel at dere forventer at noen skal handle fra en internettbasert innholdsbutikk uten å ha konto der? ;) Det er relativt uvanlig.

Men det er ikke verre enn å oppretteen egen google-konto som dere ikke bruker til noe annet, og legger inn på samtlige enheter. Men da får jo ikke de ansatte muligheten til å bruke Market - Det kan jo gjøres såpass enkelt som at de som får telefonen kan velge om de vil bruke egen google-konto eller ikke. Om de ønsker det, kan de jp bare få utlevert telefonen "uoppsatt", og stikke innom kontoret deres hvis de trenger hjelp med jobb/exchange-oppsettet?

Lenke til kommentar

Det som er for dumt er vel at dere forventer at noen skal handle fra en internettbasert innholdsbutikk uten å ha konto der? ;) Det er relativt uvanlig.

Men det er ikke verre enn å oppretteen egen google-konto som dere ikke bruker til noe annet, og legger inn på samtlige enheter. Men da får jo ikke de ansatte muligheten til å bruke Market - Det kan jo gjøres såpass enkelt som at de som får telefonen kan velge om de vil bruke egen google-konto eller ikke. Om de ønsker det, kan de jp bare få utlevert telefonen "uoppsatt", og stikke innom kontoret deres hvis de trenger hjelp med jobb/exchange-oppsettet?

Saken er at vi skal bruke DME på alle mobilene(Android, WP7, IOS, Symbian, etc), for å få felles grensesnitt, funksjonalitet, administrasjon og sikkerhet. Da må det dessverre skaffes via Market, App Store ol. ;)

Jeg har opprettet en Google-konto til lånetelefonene, men jeg vil unngå at folk legger til kontakter, kalenderoppføringer og annen drit på den kontoen. Lar det seg gjøre, eller må vi finne oss i å tømme den regelmessig?

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Saken er at vi skal bruke DME på alle mobilene(Android, WP7, IOS, Symbian, etc), for å få felles grensesnitt, funksjonalitet, administrasjon og sikkerhet. Da må det dessverre skaffes via Market, App Store ol. ;)

Jeg har opprettet en Google-konto til lånetelefonene, men jeg vil unngå at folk legger til kontakter, kalenderoppføringer og annen drit på den kontoen. Lar det seg gjøre, eller må vi finne oss i å tømme den regelmessig?

det går jo an å slå av synkronisering av både kontakter og kalender på mobilene, vil ikke dette løse problemet ditt?

Lenke til kommentar

Du kan jo ha google-konto med hotmailadresse, der er vel synken litt mindre automatisk? Og om du deaktiverer synk i innstillinger finnes det kanskje en app som krever passord for å endre innstillinger/administratorrettigheter, evt om man kan sperre for synk fra den aktuelle hotmailktoen?

Lenke til kommentar

det går jo an å slå av synkronisering av både kontakter og kalender på mobilene, vil ikke dette løse problemet ditt?

Vi går for denne løsningen, så får vi bare regne med at brukerne ikke aktivere dette og roter det til.

hvis du bruker samme googlekonto på alle mobilene så er det jo bare å logge inn på gmail med pcen, merke alle og slette. :)

Lenke til kommentar

Vi går for denne løsningen, så får vi bare regne med at brukerne ikke aktivere dette og roter det til.

hvis du bruker samme googlekonto på alle mobilene så er det jo bare å logge inn på gmail med pcen, merke alle og slette. :)

Jepp, men det beste hadde vært å fjerne muligheten for sync først som sist. Kontoen skal kun brukes til å få lastet ned EN applikasjon fra Market.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...