toth Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hei androidnerds, Er det noen her inne som kunne tenke seg å skrive en step-by-step guide til custom ROM? Da tenker jeg helt fra enkleste måte å roote, via beste totale backup(apps, innstilliger og annet innhold), til komplett innstallering av ny stabil ROM, og gjenoppretting av tidligere backup, slik at telefonen er klar for bruk igjen. Altså hvert skritt fra en stock telefon med innhold, til ferdig cust.rom med samme innhold. Gjerne også en guide til kernel og clocking om dette fint kan gjøres i samme slengen. På forhånd hjertelig takk om noen gidder!(jeg er lei av bugs og lav clocking på min Huawei, men vil ikke begynne før jeg er sikker på hva jeg gjør) Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Tvilsomt. Det meste varierer fra telefon til telefon, og også ofte med androidversjon som er installert stock. Du burde heller lete i et fora for din telefon enn her i en generell android tråd. Det kan dog nevnes følgene steg: -Låse opp bootloaderen. Forskjellig fra modell til modell. Gjerne trenger du å gjøre det via utviklerverktøyet (Android SDK) på PCen via USBkabel. Dette medfører factory reset på nexus-telefoner, slik at du mister alle instillinger. Å ta backup av disse går heller ikke, da du trenger root for å få tilgang til app-spesifikke data, og du trenger opplåst bootloader for root. Enkelte apps har egne systemer for backup av egne data, men apps som tar backup av alle apps, som feks. Titanium Backup (anbefales) trenger root. -roote. Også forskjellig fra telefon til telefon. Etter at du har gjort dette, kan apps som krever root benyttes. Hvis du i tillegg vil ha custom OS, går du videre. -Noen ganger kan det være fordelaktig å flashe ny radio. Dette er det stedet hvor det er høyest sannsynlighet for å bricke telefonen, men hvis det gjøres riktig, skal det gå bra. -Flashe ny rom/recovery. Ulike metoder avhengig av ROM, og ulike racevery avhengig av telefon. ROMManager fra market anbefales. Den gjør alt for deg (så lenge du har root). Du har dog ikke så mange roms å velge mellom (ikke RomManager sin feil, det er opp til utviklere å laste opp sin ROM). Den har CyanogenMod. Endret 20. oktober 2011 av madsc90 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 -Låse opp bootloaderen. Forskjellig fra modell til modell. Gjerne trenger du å gjøre det via utviklerverktøyet (Android SDK) på PCen via USBkabel. Dette medfører ofte factory reset, slik at du mister alle instillinger. Neh, låse opp bootloader rører som regel ikke hverken system eller data-partisjonen. Ofte kan man åpne bootloader, flashe ny recovery, og kjøre en update.zip med supruser slik at man kan bruke mybackup root eller titanium backup for å ta en mer eller mindre fullstendig backup. Ville kanskje helst anbefalt mybackup root til en nybegynner. Men han må nok inne seg en egen guide til egen telefon, ja. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Sjekk om telefonen din er offisielt støtta av Cyanogenmod Isåfall har du en veldig bra og stabil rom som er enkel å installere Endret 20. oktober 2011 av Überadri Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 -Låse opp bootloaderen. Forskjellig fra modell til modell. Gjerne trenger du å gjøre det via utviklerverktøyet (Android SDK) på PCen via USBkabel. Dette medfører ofte factory reset, slik at du mister alle instillinger. Neh, låse opp bootloader rører som regel ikke hverken system eller data-partisjonen. Ofte kan man åpne bootloader, flashe ny recovery, og kjøre en update.zip med supruser slik at man kan bruke mybackup root eller titanium backup for å ta en mer eller mindre fullstendig backup. Ville kanskje helst anbefalt mybackup root til en nybegynner. Men han må nok inne seg en egen guide til egen telefon, ja. Anm: På Nexus-S fører det til factory reset. Derfor jeg har drøyd det på min foreløpig. Skulle egentlig kun ha root for å kunne bruke titanium backup av en spes app ,men .. men . Mister jo da den applikasjonen jeg skal ta backup av så da er vitsen borte til akkurat mitt foremål. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Nexus telefonene har jo et eget opplegg på det der der bootloadern kan åpnes av brukeren uten å måtte hackes på noe vis, men til gjengjeld blir garantien borte (noe som er rimelig uinteressant for nrske forbrukere uansett). Det hører til unntakene. MEN: Den kan rootes på "gamlemåten" også. Link. Usikker på om det går på en helt oppdater installasjon i dga, men hvis ikke finnes det sikkert andre muligheter. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Er det noen måte å få telefonen til å plinge når man mottar ny e-post? (Gmail) Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Gmail -> [Meny-knapp] -> More -> Settings -> [trykk på din account] -> Labels to notify -> Inbox Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Will my phone get Ice Cream Sandwich? Our predictions: http://www.androidcentral.com/will-my-phone-get-ice-cream-sandwich Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Driver å installerer Xrecovery nå og har støtt på et problem. Bruker root explorer til å flytte 3 filer til System/bin, også skal jeg endre chmod til 777, hvordan gjør jeg dette med Root Explorer? EDIT: Nvm, fant ut at det var Read, Write og execute for alle. Endret 21. oktober 2011 av ReGaiN Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Okei, Greide å avbryte en driver installasjon som foregikk når x10 mini pro'en var koplet inn i flash mode, skulle til å flashe den med flash tool. Tror det sto noe om busybox. Nå finner ikke flashtool x10 en min selv om den er koplet på i flash mode. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Kjør metoden fra en linux livecd/liveusb om rootguiden din forklarer den metoden også. eldig kjekt å slippe surr med drivere o.l. i en såpas kritisk prosess. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Noen som vet om alle apps for eldre androidversjoner som froyo, gingerbread og honeycomb automatisk vil virke i ICS? Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 det skal være bakoverkompabilitet i ICS, men mer avanserte program månok gjøre noen endringer for at det skal fungere knirkefritt Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Finnes det en skikkelig dialer til android, med litt mer intelligens enn den innebygde? Den suger jo helt ærlig sammenlignet med de aller fleste andre.. Jeg vil ha en som søker i logg og telefonbok, både på nr og navn ifht hvilke tall jeg trykker, etterhvert som jeg taster inn. Slik det funker på WinPhone og de andre fornuftige dialerne.. Kjører Oxygen 2.3.5 btw. EDIT: Mener sense kommer med en predictive dialer, hvertfall den sensen som ble lagt oppå WM 6.5.. EDITH2: NVM, fant GOdialer som var perfekt, bortsett fra litt usle farger og bare engelsk språk Endret 25. oktober 2011 av toth Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Will my phone get Ice Cream Sandwich? Our predictions: http://www.androidce...-cream-sandwich Et problem for dem som ikke gidder å roote telefonen. Min telefon ble ikke engang levert med Android, og jeg har alltid den nyeste versjonen! 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Dialer One er også et alternativ, men vet ikke om den har norsk språk, bare at den har flere. Lenke til kommentar
Habarug Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Finnes det en skikkelig dialer til android, med litt mer intelligens enn den innebygde? Den suger jo helt ærlig sammenlignet med de aller fleste andre.. Jeg vil ha en som søker i logg og telefonbok, både på nr og navn ifht hvilke tall jeg trykker, etterhvert som jeg taster inn. Slik det funker på WinPhone og de andre fornuftige dialerne.. Kjører Oxygen 2.3.5 btw. EDIT: Mener sense kommer med en predictive dialer, hvertfall den sensen som ble lagt oppå WM 6.5.. EDITH2: NVM, fant GOdialer som var perfekt, bortsett fra litt usle farger og bare engelsk språk Anbefaler også TouchPal dialer Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 "Nora", Norwegian SVOX - Er det kun Tekst-til-tale, eller omvendt? Kan man bruke den sammen med Google Voice Search/commands for å kommandere på norsk("finn mcdonalds", "naviger til sykehuset", "ring mamma" osv)? Eller er det fortsatt ingen muligheter for dette på norsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå