Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med at telefonen min skrur av og på ringelyden i lomma. Det skal jo ikke så mye til for å dra den slideren over skjermen. Noen som vet hvordan jeg kan skru av hele den slideren og bare bruke mønsteropplåsing av telefonen?

Innstillinger - plassering og sikkerhet. Der skal du finne skjermmønster innstillinger.

Og uansett, slideren skal teknisk sett ikke kunne gå opp når du har den i lommen, med mindre du har skjermen vendt inn mot benet, og veeeeeeldig tynne bukselommer (kapasitiv skjerm reagerer ikke på trykk, men en viss kapasitans i kroppen.

Slideren kan flyttes på med kun dongeri (testet med en fjernkontroll og tusj gjennom stoffet, og med en 6x brett på stoffet.) den er meget lett å flytte på, trenger ikke tynt stoff eller hud.

Og jeg har allerede hvert inne å testet mønsteropplåsing, men som sagt, jeg får ikke skrudd av slideren, mønsteropplåsing kommer i tillegg til slideren så lyden vil fremdeles skru seg av og på :thumbdown:

Lenke til kommentar

Fjernet slideren på min CM nettopp av denne årsaken.

Var aldri lyd på telefonen.

Et annet spm: Hvorfor må eg velge "standardvalg" hele tiden? F.eks når eg skal inn på yr.no via vær-appen. Så velger eg dolphin om standard, og det funker en stund, så går det en stund, og det er på an igjen....

Telefon appen via sms programmet f.eks? Irriterende å måtte velge det hele tiden.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg Galaxy Tab 7".

Jeg har tenkt å kjøpe den fra eBay (USA), da jeg har et stramt budsjett. Enste problem er 3G-nettet. Er det mulig å få låst den opp for norske SIM-kort, og evt. hvordan gjør man det?

Trenger Ikke anbefalinger om å ikke kjøpe fra utlandet pga norsk reklamasjonsrett osv.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg Galaxy Tab 7".

Jeg har tenkt å kjøpe den fra eBay (USA), da jeg har et stramt budsjett. Enste problem er 3G-nettet. Er det mulig å få låst den opp for norske SIM-kort, og evt. hvordan gjør man det?

Trenger Ikke anbefalinger om å ikke kjøpe fra utlandet pga norsk reklamasjonsrett osv.

Hm, du kan jo prøve å få kjøpt en "unlocked Galaxy Tab" når du først handler fra eBay :)

Finnes sikkert mange unlocked'e.

Du kan få låst den opp ja for å bruke norsk SIM, jeg fant en guide HER (har ikke prøvd den selv, så les kommentarene i tråden).

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Tastatur!

Det er vesentlig at modellen du kjøper har firmware som støtter Europeisk mobil kommunikasjon (GSM,UMTS,HSDPA).

Om du får dette med en Tab kjøpt på Amerikasnsk eBay er for meg uvisst

Eller om Galaxy Tab er utsyrt med firmware søm støtter alle teknologier eller er regions spesifikk. Dette må du finne ut av føre du kjøper frs USA.

USA bruker en annen mobilnett implementasjon- CDMA (Code Division Multiple Access) . CDMA2000 .

I Europa GSM , UMTS , HSDPA .

Lenke til kommentar

Den skal bare dukke op dersom du har installert/avinstalert et program som kan gjøre det samme. Dersom du har installert eller avinstallert en nettleser, vil den f.eks. spørre deg om nettleservalg på nytt.

Det var liksom det eg og trodde. Men erfaring viser at på min telefon så må eg velge dette på nytt igjen hver gang telefonen har vært avslått.

Burde da klare å huske det selv om mobilen er av?

Lenke til kommentar

Nei, den vil IKKE virke i Norge.

Sitat: "3G will only works with Sprint's CDMA system, it does NOT take sim card"

Jo. Ta å les rett under setningen du quota:

"(UNLESS you know how to flash the system, then you can use your CONTRY'S CARRIER)"

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg ville ihvertfall vurdert viewsonic gTablet. Dn ligger på rundt 300 dollar ny på ebay (under 350 dollar inlkudert frakt.) Da får du en 10" tablet med god skjerm og Tegra 2 brikkesett (samme som Xoom, Transformer og de fleste andre ANdroidtabletene som har kommet i år.)

Lenke til kommentar

Nei, den vil IKKE virke i Norge.

Sitat: "3G will only works with Sprint's CDMA system, it does NOT take sim card"

Jo. Ta å les rett under setningen du quota:

"(UNLESS you know how to flash the system, then you can use your CONTRY'S CARRIER)"

Det som står på linjen under, som du quota, hjelper jo ikke så mye så lenge den ikke tar SIM-kort.

Hold dere LANGT unna Sprint om tanken er å bruke den på mobilnettet i Norge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...