Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Question:

jeg er ute etter en billig billig android tlf til dama. Pointet er rett og slett at WhatsApp er greit siden... vel... det blir en del meldinger. Noen tips til hva jeg burde styre unna og evt hva jeg burde gå for?

jeg snakker type tusenlapp, brukt, eller gjerne mindre. Hun er ikke akkurat typen til å sette seg ned og pøse på med pushmail og playstationemulator og benchmarking.

Hva med en helt ny Huawei U8000 til kr. 1069,- inkl. frakt og alt:

http://shop.ventelo.no/index.php/Portal/section/1/gid/Mobiltelefoner/pid/Huawei

Den har fått veldig god omtale i tester rundt omkring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri hatt noe problem med 3G Watchdog, og den har jeg hatt installert ganske lenge nå (+/- ett år). Eneste man må være obs på er å starte den på nytt når den har blitt oppdatert i market. Kan det være feilkilden? Ikke bra om det kan forekomme avvik slik du opplever!

Nei, det kan nok ikke være feilkilden.. hmmf :hmm:

Har lurt på dette selv. Har ti-kroner-om-dagen-ordningen fra Telemord og interesserer meg bare for bruk av datamengde når jeg nærmer meg grensen for redusert hastighet. Kan avvikene skyldes at 3GWatchdog bare registrerer...3G-bruk, altså ikke de virkelig dårlige internettforbindelsene man har i bushen?

Jeg ble jo veldig usikker, siden 400mb avvik er ganske mye. Jeg bad derfor om en spesifisering av databruken. Fikk loggen i posten i dag og plusset sammen datatrafikken. Viser seg at den registrerte datatrafikken er lik den som 3G Watchdog viser og at telenor sine sider er på bærtur. På tide med en ny samtale med dem..

Lenke til kommentar

Tjena!

Jag har försökt hitta svar på google om hur man kan skapa egna themes till HTC Desire S. Någon som har tips? Går det till exempel att förändra på "menyen" som man låser upp mobilen med? Har lust att få upp en större/annan klocka när jag trycker på toppen av mobilen.

Alla tips uppskattas!

Mvh

CptKaboom

Lenke til kommentar

Har en iPhone 4 i dag, men har hatt lyst til å prøve Android en god srtund nå, og at Huawei U8800 har kommet ned i en akseptabel pris.

Det jeg da lurer på, er om jeg burde go for it? U8800 er vel en litt tregere tlf, men med root og overklokking burde det vel ikke være for store nedturen?

Og for de som lurer: Nei, jeg gidder å bla opp 4.7k for en HTC Sensation, Galaxy S2 ol. når jeg bare vil prøve den litt for å se hvordan Android er å bruke.

Lenke til kommentar

Per, kjøp en Huawei u8800, veldig mye tlf for pengene. Les et par tester, den er veldig mer enn ok ifølge det jeg har lest. Gjerne ta en titt på tråden dedikert til denne tlf her på forumet for å få flere inntrykk.

Lenke til kommentar

Skal skifte rom nå tenkte eg. Hva må eg tenke på?

Har lastet ned Rom Manager og CM 7.0.3? Er 7.1 sånn noenlunde? Ser det er ikke en stable release?

Hva må eg så tenke på? Titanium root liksom? Eg tok en backup i rom manager, er den god nok?

Hvis eg ønsker å gjøre noe med internminneplassen, noe over på SD kort og endre partisjoner osv, må eg gjøre noe med en gang eller kan eg gjøre det senere?

Lenke til kommentar

Jeg venter alltid på stable release. Lar andre ta seg av feiltestinga.

Når du skal bytte rom må du vel muligens lagre alle data om du må kjøre faction reset og cleare cache. Ta og før over alle kontaktene dine til SIM for sikkerhets skyld.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Jeg har filosofert litt rundt utviklingen av smarttelefoner og spesielt Android telefoner siden 2008. Så jeg tenkte på noe morsomt om hvordan mobiler ser ut om 15 års tid:

Min prediksjon for den gjennomsnittlige Android smarttelefon i 2025:

*26 MP kamera

*Ultra HD 7680×4320p @ 60 FPS video recording

*500 GB lagring

*8 GB RAM

*3.2 GHz 16 core CPU

*32 core GPU with 8 GB VRAM

*0.1 mm flat

*7680×4320 screen res at 4.2'' screen

*2000 kr pris

:D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Et kamera funker på en slik måte at det kan ikke bli så tynt. Selve linsa, lukkeren og brikken er 0,5cm tykk nå. Det må helt ny teknologi til for å få kameraet så lite og fortsatt fungere bra.

Og 0,1mm vil som nevnt ødelegge alt unntatt kevlarforsterkede karbonfiberbukser. Ikke bra.

Ingen som har nytt om 2.3 til Desire Z?

Lenke til kommentar

Jeg har filosofert litt rundt utviklingen av smarttelefoner og spesielt Android telefoner siden 2008. Så jeg tenkte på noe morsomt om hvordan mobiler ser ut om 15 års tid:

Min prediksjon for den gjennomsnittlige Android smarttelefon i 2025:

*26 MP kamera

*Ultra HD 7680×4320p @ 60 FPS video recording

*500 GB lagring

*8 GB RAM

*3.2 GHz 16 core CPU

*32 core GPU with 8 GB VRAM

*0.1 mm flat

*7680×4320 screen res at 4.2'' screen

*2000 kr pris

:D

Hmmm, når man tar så store bilder/film så blir vel 500Gb lite?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...