Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Heppsann, nettopp fått en HTC Desire og jeg må si at jeg virkelig digger mobilen. Å gå fra en gammel Nokia E51 til denne er som natt og dag. Uansett; jeg har lastet inn vennene mine på Facebook som kontakter, men sliter med at dem som jeg allerede har på SIM-kortet med mobilnummer kan jeg ikke legge til på Facebookkontaktene. Så jeg får en del dobbelt opp av en del kontakter. Er det noen måte å fikse dette på?

Nå har jeg ikke HTC, men på min Samsung Galaxy kan jeg velge å skjule kontaktene som ligger i telefonen, og bare vise de jeg synker med google (eller Facebook om jeg vil).

Prøv å trykk på "settings"-knappen når du er i kontaktlista så finner du kanskje noe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Nå har jeg ikke HTC, men på min Samsung Galaxy kan jeg velge å skjule kontaktene som ligger i telefonen, og bare vise de jeg synker med google (eller Facebook om jeg vil).

Prøv å trykk på "settings"-knappen når du er i kontaktlista så finner du kanskje noe ;)

 

Jau, er klar over det, problemet er bare at om jeg skjuler f.eks. kontaktene fra mobilen mister jeg nummeret til noen venner til tross for at de har samme navn og hele pakka. På samme måte; om jeg fjerner facebook mister jeg mange kontakter på den måten også. Men det er i hovedsak bare om det er noen mulighet å legge til nummer på en Facebookkontakt så jeg slipper å ha dem dobbelt opp :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke HTC, men på min Samsung Galaxy kan jeg velge å skjule kontaktene som ligger i telefonen, og bare vise de jeg synker med google (eller Facebook om jeg vil).

Prøv å trykk på "settings"-knappen når du er i kontaktlista så finner du kanskje noe ;)

 

Jau, er klar over det, problemet er bare at om jeg skjuler f.eks. kontaktene fra mobilen mister jeg nummeret til noen venner til tross for at de har samme navn og hele pakka. På samme måte; om jeg fjerner facebook mister jeg mange kontakter på den måten også. Men det er i hovedsak bare om det er noen mulighet å legge til nummer på en Facebookkontakt så jeg slipper å ha dem dobbelt opp :)

Jeg har Desire S. Og med den får jeg "koblet" kontaktene

(har selv 3 forskjellige kontakter, samme person, som er koblet sammen og vises som 1 kontakt).

Om dette gjelder bare på Gingerbread, vet jeg ikke. Men den oppdateringen får du også snart.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan si noe om troverdigheten til 3g watchdog? Har ikke hatt noen problemer med det før (at det har vist noen større avvik fra det som er registrert hos operatør), men tilfeldigvis var jeg innom brukersidene mine og så hva som er registrert. Jeg ser at 3g watchdog viser 400mb mindre enn det som telenor har registrert. Andre som har opplevd noe liknende med 3G watchdog pro?

Lenke til kommentar

Har en Desire HD, men dessverre er den øverste sideknappen ødelagt, noe som resulterer i at det er umulig å få opp igjen samtalevolumet på et anstendig nivå! Hvordan fikser jeg det!??!

 

Jeg har samme problemet på min Desire HD. Har vært sånn siden den var ny omtrent. Innstaller VolumeControl som du finner gratis på market. Den løste problemet bra for meg iallefall.

Lenke til kommentar

Aldri hatt noe problem med 3G Watchdog, og den har jeg hatt installert ganske lenge nå (+/- ett år). Eneste man må være obs på er å starte den på nytt når den har blitt oppdatert i market. Kan det være feilkilden? Ikke bra om det kan forekomme avvik slik du opplever!

Nei, det kan nok ikke være feilkilden.. hmmf :hmm:

Lenke til kommentar

Har en Desire HD, men dessverre er den øverste sideknappen ødelagt, noe som resulterer i at det er umulig å få opp igjen samtalevolumet på et anstendig nivå! Hvordan fikser jeg det!??!

 

Jeg har samme problemet på min Desire HD. Har vært sånn siden den var ny omtrent. Innstaller VolumeControl som du finner gratis på market. Den løste problemet bra for meg iallefall.

 

Hvorfor ikke benytte dere av garantien og få det fikset??

Lenke til kommentar

Aldri hatt noe problem med 3G Watchdog, og den har jeg hatt installert ganske lenge nå (+/- ett år). Eneste man må være obs på er å starte den på nytt når den har blitt oppdatert i market. Kan det være feilkilden? Ikke bra om det kan forekomme avvik slik du opplever!

Nei, det kan nok ikke være feilkilden.. hmmf :hmm:

 

Har lurt på dette selv. Har ti-kroner-om-dagen-ordningen fra Telemord og interesserer meg bare for bruk av datamengde når jeg nærmer meg grensen for redusert hastighet. Kan avvikene skyldes at 3GWatchdog bare registrerer...3G-bruk, altså ikke de virkelig dårlige internettforbindelsene man har i bushen?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter et bank låne app. Beregne lån, og kanskje inntekter ifra leieboer osv...

Noen dere anbefaller?

Dette blir jo på siden av tråden, men: Dette får du rett og slett mye bedre oversikt over om du setter deg ned en halvtime og lager et excel-regneark med f.eks. leieinntekt pr beboer, antall beboere (så kan du justere enkelt om du er uten en leieboer en periode), avdrag, renteutgifter (renten i et eget felt) osv, enn du har mulighet til å få på en liten skjerm.

 

Med mindre du er avhengig av å ha det på telefonen, tror jeg rett og slett det er et dårlig valg. Når det er sagt, så vil sikkert et søk på "budget" på android market sine nettsider gi deg en hel haug av treff der noen vil være brukbare.

Lenke til kommentar

Question:

 

jeg er ute etter en billig billig android tlf til dama. Pointet er rett og slett at WhatsApp er greit siden... vel... det blir en del meldinger. Noen tips til hva jeg burde styre unna og evt hva jeg burde gå for?

 

jeg snakker type tusenlapp, brukt, eller gjerne mindre. Hun er ikke akkurat typen til å sette seg ned og pøse på med pushmail og playstationemulator og benchmarking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...