Sokkalf™ Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kikket på den, men den er ikke for gratisutgaven av Google Apps, så det kan ikke være årsaken. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ah okey. Husker jeg installerte den på telefon, og var litt stress å bli kvitt den. Kanskje en settings i Google Apps kontrollpanelet da (password security / policy eller noe sånt)... Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Android Market er ikke spesielt bra syns jeg. Den er rotete, og det virker bare som om alt er kaos. Her er Apple's App Store bedre, og jeg håper at Google lærer litt av Apple når det kommer til butikken. Skulle ikke Android Market få en overhaling? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Enig i det. Apple har ihvertfall lært av Android (ref ios5). Nå er det på tide at Google lærer av Apple:) Android marked er ganske dårlig forhold til ios appstore. Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hehe, ja du sier noe der! F. eks er det ikke skikkelig info om hva som oppdateres når en app skal oppdateres. Det er opp til utgiveren å skrive det. Jeg savner også bedre design på hele Market, samt en egen side for hver app, slik som det er nå, bare uten "related apps" og med bedre info. Det ser så gammelt ut nå.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Selvfølgelig skal det være opp til utgiveren å skrive hva som oppdateres - har du noen gang opplevd at microsoft eller OSX forteller deg hva som er oppdatert når du oppdaterer LibreOffice, eller java eller noe annet? Nei, det er det utgiveren selv som er ansvarlig for, og sånn skal det være. Market ellers er ganske tragisk ja. Ingen mulighet til å filtrere etter kategori, etter betalt/ikke betalt e.l. Er fote umulig å finne det man skal h, fordi man i stedet finner masse themes, plugins e.l. Skulle tro noen som levde av å presentere søkeresultater klarte noe bedre. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Har nå fått PUK locked telefonen min. Altså er det ikke bare pin-koden som er tastet inn feil for mange ganger, men puk-koden i tillegg. Jeg har funnet igjen pin1, puk1, pin2 og puk2, men fra hva jeg kan finne ut ser det ikke ut som er det er noen mulighet for å låse opp mobilen med noen av disse på nåværende tidspunkt. Har en Desire med 2.2 og vil sette stor pris på tips til hvordan jeg kan låse den opp igjen. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Er det noe app som skjuler og evt låser mapper? Hva anbefaller dere? Har sgs2 Lenke til kommentar
c7 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Har nå fått PUK locked telefonen min. Altså er det ikke bare pin-koden som er tastet inn feil for mange ganger, men puk-koden i tillegg. Jeg har funnet igjen pin1, puk1, pin2 og puk2, men fra hva jeg kan finne ut ser det ikke ut som er det er noen mulighet for å låse opp mobilen med noen av disse på nåværende tidspunkt. Har en Desire med 2.2 og vil sette stor pris på tips til hvordan jeg kan låse den opp igjen. Sim kortet blir deaktivert for godt om du har tastet puk feil 3 ganger. Om du har abo hos en operatør som selger sim over kasse, kan du få nytt sim der. Alternativet er å kontakte operatøren din og be dem sende deg et nytt simkort Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Er det noe app som skjuler og evt låser mapper?Hva anbefaller dere? Bruk noe a la Astro File Manager og gi mappene du ønsker skjule et punktum foran navnet. Da skjules de fra galleri osv. Feks mappene "eksdamer", "vegas" og "bankutskrifter" blir ".eksdamer", ".vegas" og ".bankutskrifter". Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Har nå fått PUK locked telefonen min. Altså er det ikke bare pin-koden som er tastet inn feil for mange ganger, men puk-koden i tillegg. Jeg har funnet igjen pin1, puk1, pin2 og puk2, men fra hva jeg kan finne ut ser det ikke ut som er det er noen mulighet for å låse opp mobilen med noen av disse på nåværende tidspunkt. Har en Desire med 2.2 og vil sette stor pris på tips til hvordan jeg kan låse den opp igjen. Det c7 sa, pluss: Det er altsp ikke noe ved telefonen din som er lpst i det hele tatt, bare for å understreke det. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Takk begge to, da får jeg bare overleve frem til nytt sim-kort ankommer. Fullstendig klar over at telefonen ikke er låst på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hmmm... Jeg tenkte nå at jeg skulle lage en app, type character sheet til DnD (ikke fornøyd med det jeg allerede har prøvd på market), og jeg sjekker da App Inventor. Så viser det seg at man ikke kan legge til flere sider? Da lurer jeg på hvordan folk har laget de programmene ifra før? For der er det jo flere sider? Må man lære seg masse avansert koding for å lage noe jeg kunne laget i Excel? Hvis dere ikke skjønner hva jeg mener, ønsker jeg for eksempel: Først få opp en screen som spør hva du vil gjøre (foreløpig ser det ut til å bli abilityscores som er først ut) om du vil rulle egne nå, eller om du vil bruke noen du allerede har? Deretter gå videre til neste screen, som da enten gjør at du kan rolle stats, eller at du kan putte inn de statsene du har. Er dette veldig vanskelig å få til? For jeg klarer gjøre alt jeg har tenkt til i Excel, bortsett fra å skifte imellom screens (Men det er vel mulig å skifte imellom sheets, istedetfor) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Android apps er ikke excel sheets. Som vanlig når man skal lage et program, erdet ganske naturlig å anta at man faktisk må programmere... Men det finnes flere pek-og-klikk-løsninger du kan prøve, uten at jeg husker hva de heter i øyeblikket. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Hmmm... Jeg tenkte nå at jeg skulle lage en app, type character sheet til DnD (ikke fornøyd med det jeg allerede har prøvd på market), og jeg sjekker da App Inventor. Så viser det seg at man ikke kan legge til flere sider? Da lurer jeg på hvordan folk har laget de programmene ifra før? For der er det jo flere sider? Det er for tiden bare mulig med 1 screen. "Hemmeligheten" er å gjøre ubrukte objekter "invisible". Istedenfor å veksle mellom screens, kan du lage funksjoner som gjemmer og viser objekter, så det ser ut som at en ny screen ble åpnet. Tungvindt, men eneste løsning per i dag Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Er det noen som vet om det er vanskelig å lære seg slik koding? Det jeg basically skal ha er jo stort sett "prompt" og "if, then" løsninger for å få det til. Og "when click, rand int 1-number" Det er jo nesten hele greia. Jeg har ikke noe imot å finne ut av ting selv, men hvis det er veldig mye å sette seg inn i, så er ikke behovet mitt så stort, men hvis det er noe som er relativt enkelt å lære, så ser jeg for meg at den typen app er en grei måte å lære seg :-) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 App Inventor er grusomt enkelt, det vanskeligste er å forstå selve editoren og bli vandt til puslespill-koding Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 App Inventor skjønte jeg rimelig fort Den var veldig grei Jeg prøver meg nok der, hvis Java er for vanskelig :-P Nå tenkte jeg mest på Java, som er det foretrukne å prøve seg på i Androiduniverset, hvis jeg har forstått det riktig? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Koden som brukes i android apps er basert på java, men skiller seg ut litt på noen områder. Har ikke peiling på hvor, fordi jeg kan ingen av språkene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Heppsann, nettopp fått en HTC Desire og jeg må si at jeg virkelig digger mobilen. Å gå fra en gammel Nokia E51 til denne er som natt og dag. Uansett; jeg har lastet inn vennene mine på Facebook som kontakter, men sliter med at dem som jeg allerede har på SIM-kortet med mobilnummer kan jeg ikke legge til på Facebookkontaktene. Så jeg får en del dobbelt opp av en del kontakter. Er det noen måte å fikse dette på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå