Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er der noen mulighet til å ordne opp i widget menyen?

Et must hvis man har rootet telefon og en lang widgetliste: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780828

 

Du vet ikke om en mulighet til det samme uten root? Vil svært gjerne ha det slik:-)

 

Om jeg følger denne guiden, kan jeg bruke det du linker til da?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056334

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang Desire og Android generelt.

Lurer på om det er mulig til å logge seg inn på et eksternt skrivebord/server med android. Tenker da på Start-Kjør-Mstsc metoden. Har en server på jobb vi bruker til feks timeinnlevering og annet. Vuderer å gå til innkjøp av Samsung Galaxy 10.1, men vil vite sikkert at det er mulig på telefonen før jeg bestemmer noe sikkert.

 

Takker for svar :)

Mvh VH

 

https://market.android.com/details?id=com.wyse.pocketcloudfree&feature=search_result

 

Denne burde funke fint :)

Lenke til kommentar

Lurer på en ting.

 

Jeg la inn Cyanogen Froyo Rom på den ene MiniPro som er her i hus og den fikk et par stilige animasjoner når en går ut av programmer, slår av skjermen osv.

 

Er dette mulig å få på Galaxy S2 også?

 

I tillegg liker jeg notification baren mye bedre med egne ikoner for batteri og mulighet for å velge feks av/på med mobildata osv.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang Desire og Android generelt.

Lurer på om det er mulig til å logge seg inn på et eksternt skrivebord/server med android. Tenker da på Start-Kjør-Mstsc metoden. Har en server på jobb vi bruker til feks timeinnlevering og annet. Vuderer å gå til innkjøp av Samsung Galaxy 10.1, men vil vite sikkert at det er mulig på telefonen før jeg bestemmer noe sikkert.

 

Takker for svar :)

Mvh VH

Du har ihvertfall Logmein, et bra program som jeg bruker ihvertfall. Spesielt om du skal koble deg opp til flere PCer. Jeg sier :thumbup: til dette app`en :D

https://market.android.com/search?q=logmein&so=1&c=apps

Lenke til kommentar

Hei! :) I dag fikk jeg min Galaxy S II, og jeg har enda ikke fått SIM-kort til den operatørlåste SGSII. Jeg har også Omnia HD, så jeg går nå over til Android for første gang! :)

 

Jeg har nå registrert min gmail, og jeg fikk til og med den uleste mailen. Jeg har gått inn på Android Market og lastet ned direkte på telefonen.

 

Jeg ønsker jo selvfølgelig å bruke PC-grensesnittet til å surfe apps, men der får jeg feilmelding om at Android Market ikke finner min Android-enhet. På feilsøkinga er det tre punkter.

At det ikke er primærkonto/samme konto. Jeg har bare den ene, så det er ikke noen fare.

At mobilen ikke har Android 1,6 eller nyere, og det er det jo i hvert fall ingen fare for.

At jeg ikke har logget inn på Market ifra mobilen i det siste. Men jeg har jo til og med lastet ned noen apps direkte på mobilen?

 

Er det noen som har noen forslag til hva som kan være problemet?

 

 

 

 

Edit: Ser ut som om det bare tok litt tid :-)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar
everytime someone don't follow the instructions and get a FC afterwards a kitten dies!

Står det. Sikker på at du kopierte det på /system/app uten å installere det?

 

Så jeg hadde gjort feil rett etter jeg la inn innlegget her, men fikk ordnet det:-) Helt genialt:-)

 

Noen andre smarte ting jeg kan få lagt til nå som jeg har root?:-)

Lenke til kommentar

Droid Wall? Brannmur som bare tillater nettilgang til de apps du spesifiserer. På den måten kan du kanskje spare litt data-kostnader.

 

Titanium Backup? Spesielt dersom du planlegger å flashe ny ROM.

 

DU kan også søke på "root" i market, så får du de mest populære :thumbup:

 

EDIT: Avhengig av hvilken telefon - og sikkerhetsløsningene som følger med - kan du sjekke ut apps som easyrecover og theftaware.

 

Selv har jeg betalt de 80 kronene TheftAware koster. Tviler på at jeg kommer til å trenge det, men det er uansett veldig gøy å ha mulighetene det medfører. Appen er 100% usynlig, og kan kun fjernes ved flashing av ny ROM (Overlever factory reset). Appen gir meg mulighet til remote: -sletting, -spionering, -sporing, -låsing, -smsvideresending, -samtalelogvideresending. Alt skjer via sms, så eneste krav er mobildekning, og ved bytte av simkort får jeg tilsendt det nye nummeret. Igjen alt er usynlig fra telefonen som overvåkes (med unntak av oppringningsfunksjonen, da blir skjermen svart, og telefonen uresponsiv).

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Får ikke til å kjøpe betalapper på webutgaven av Android market (dvs fra PC). Når jeg trykker kjøp så får jeg bare opp første skjerm ("nedlastingsskjermen"), når jeg trykker ok så forsvinner denne. Får ikke mulighet til å bekrefte kjøp, og app blir ikke betalt eller lastet ned.

 

På telefonen funger kjøp av apper som det skal, og det går helt fint å bruke PC/webutgaven til å laste ned gratisapper til telefonen.

 

Noen som vet hva som kan være problemet?

 

(Galaxy S, Android 2.3.3 vanilla)

Lenke til kommentar

Jeg har bare erfaring med CM, så det kan godt være det finnes andre bedre valg...

 

CM + RomManager = Elsk.

 

Jeg vil tippe at det gir det noe av det nærmeste OTA du kommer. Hvis du bruker RomManager til å flashe er alt fint og greit!

 

Da vil den nye flashen ha RomManager installert, og du vil få notification når ny versjon av CM er klar. Denne kan du laste ned og flashe via RM. Dette er i utgangspunktet ikke-ødeleggende, så det minner litt om OTA ved offisielle ROMs. Dog er det ikke uvanlig å oppleve bugs dersom en ikke wiper før ny ROM flashes. Enkelte ganger går det fint, andre ganger ikke. Selv tar jeg alltid full wipe, slik at jeg blir nødt til å gjenopprette ting med titanium.

Lenke til kommentar

Får ikke til å kjøpe betalapper på webutgaven av Android market (dvs fra PC). Når jeg trykker kjøp så får jeg bare opp første skjerm ("nedlastingsskjermen"), når jeg trykker ok så forsvinner denne. Får ikke mulighet til å bekrefte kjøp, og app blir ikke betalt eller lastet ned.

 

På telefonen funger kjøp av apper som det skal, og det går helt fint å bruke PC/webutgaven til å laste ned gratisapper til telefonen.

 

Noen som vet hva som kan være problemet?

 

(Galaxy S, Android 2.3.3 vanilla)

 

Samme problem her med S2 og Desire.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat rootet min Huawei U8800 og fikk lyst til å overklokke litt. Har lastet ned setCPU, men der får jeg ikke dratt frekvensen høyere opp enn det som er standard(806mhz), bare nedover. Har lest litt på XDA og såvidt jeg skjønner så er det pga en sperre i kernel, eller noe, så man må erstatte den for å kunne overklokke. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner mye av det som står rundt om kring på XDA-forumet. Har ikke en gang greid å finne '/sys'-mappa. Er dette en skjult mappe eller noe? Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...