Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Flere som opplever at om en person svarer på en melding veldig fort, havner den over deres?

 

Altså, slik det skal være:

Meg: Hei, har du det bra?

Person: Det har jeg!

 

Slik det blir:

Person: Det har jeg!

Meg: Hei, har du det bra?

 

Tror det skjer fordi meldingene sorteres etter tidspunkt, og disse tidspunktene bestemmes forskjellig. Enten fra min telefon, andre personens telefon, operatøren osv. Er noe en plass ulikt, selv bare med et minutt, settes jo tiden feil.

Skulle gjerne sett meldingene mine ble stemplet med sendetidspunkt fra min telefon, og mottatt-tidspunkt fra min telefon.

 

Noen som har en løsning på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

Jeg får "Kontakt ikke funnet" når jeg trykker på flere av kontaktene mine.

 

Årsaken er som følger: Jeg innstallerte Skype sin applikasjon, deretter synkroniserte jeg alle kontaktene mine med kontakter fra Skype og knyttet kontakter fra Skype sammen med kontakter på mobilen. Så slettet jeg dataene til skype-applikasjonen, fordi den tok så mye plass, og da oppstod problemet. Noen som har en løsning som ikke involverer å synkronisere på nytt, og deretter gå gjennom hver eneste kontakt jeg hadde knyttet sammen for å knytte de sammen på nytt?

Lenke til kommentar

Jeg får "Kontakt ikke funnet" når jeg trykker på flere av kontaktene mine.

Jeg har løst problemet sånn halvveis selv, og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer.

 

Da jeg synkroniserte mine skypekontakter med telefonkontaktene gikk jeg inn på hver enkelt skypekontakt og synkroniserte med den aktuelle telefonkontakten. Dette førte til at default navn i kontaktlista var skypenavnet. På de kontaktene jeg endret defaultnavnet til telefonnavnet, så fungerte fortsatt kontaktene. Iallfall etter at jeg hadde innstallert Skype igjen. Kontaktene hvor skypenavnet vistes måtte jeg synkronisere på nytt fra skypekontakten før de fungerte igjen.

 

Moralen er altså: Gå inn på telefonkontanten når man skal synkronisere kontaktene sine en for en, eller endre defaultnavnet til telefonkontaktens.

 

Jeg skal ikke garantere at dette fungerer, men jeg tror oddsene er gode.

 

Edit: Det jeg da leter etter er en funksjon som setter defaultnavnet for alle kontaktene mine samtidig til f.eks det som gjelder for telefonkontakten. Noen som vet om noe sånt?

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et par ting jeg gjerne vil ha orden på.

 

Ser enkelte bilder som andre bruker som bakgrunn kan ikke jeg bruke. Bildet er for stort til å passe til skjermen og jeg må beskjære bildet og mister mange av detaljene som jeg vil ha med i bildet. Noen tips her?

 

Er der noen mulighet til å ordne opp i widget menyen? Altså der en velger å legge til ny widget? Er en evig lang liste over tilgjengelige widgeter, og mesteparten av de kommer jeg aldri til å bruke og er bare i veien når jeg leter etter de jeg vil ha.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med Android og programmer som går i bakgrunnen egentlig? Dama sin LG P500 har jo bøttevis med programmer som går hele tiden. Sms-app, browser, facebook +++. Mange av disse har jo ikke en "avslutt"-knapp en gang. Er det vanlig og bare la disse surre og gå i bakgrunn? Stjeler det ikke ressurser.

 

Selv er jeg vant med pc, hvor man bare lukker programmer når man er ferdig :p

Lenke til kommentar

Det har vært diskutert en rekke ganger både i denne tråden og i andre...

 

Android behandler resurser veldig ulikt Windows. Apps som ikke kjører (men ikke har blitt avsluttet), ligger i dvale i RAMen. Der bruker de minimalt (les: ingen) resurser. Dersom systemet trenger RAM, blir apps automatisk avsluttet for å frigjøre RAM. Hvis du skal bruke programmet på nytt, går det fortere og bruker mindre resurser, siden appen bare loades fra RAM. Dersom appen ikke hadde ligget i dvale, ville den vært nødt til å bli startet, hvilket hadde krevd mer CPU og tid.

 

Vet du hvilken Androidversjon telefonen har? Dersom det er 2.2 (2.1?)+, vil enhver app som bruker resurser i bakgrunnen være nødt til å ha ikonet sitt i statuslinjen.

Lenke til kommentar
Vet du hvilken Androidversjon telefonen har? Dersom det er 2.2 (2.1?)+, vil enhver app som bruker resurser i bakgrunnen være nødt til å ha ikonet sitt i statuslinjen.

Har faktisk lest sikkert hundrevis av sider både om telefoner og Android her inne, men er ikke alltid like lett og komme over all informasjon :)

 

Venter på Galaxy S II, så da er det vel 2.3? Blir min første telefon som kjører noe annet enn "de vanlige" SE og gode gamle Nokia OS-ene :D

 

Men det høres jo genialt ut, at man til enhver tid har såppas lett oversikt over hva som faktisk kjører.

Lenke til kommentar

Du vil storkose deg med en smart telefon. Og GSII er på ingen måte et dårlig valg. Og ja, den har 2.3.

 

Unntaket fra regelen er selvsagt godt integrerte løsninger som musikkspiller. Den kan åpenbart kjøre i bakgrunnen. Ellers vil f.eks GPS-symbolet og symbolet til appen alltid vises dersom du har et kartprogram kjørende for å spore der du er.

 

Du kan også se (under settings - about phone - battery use) hvilke apps som har trukket mest strøm den siste tiden.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har en HTC Incredible S, og i gmail sin kalender på nett abonnerer jeg på ukenr,høytider i norge og følger to fotballlag. Når jeg skal prøve å legge til flere kalendere i kalenderen på mobilen får jeg ikke opp kalenderne til fotballlaga, bare uke nr og høytider i norge. Kalenderen på mobilen er oppdatert mot gmail, så rart at jeg ikke får opp valg på de fotball laga da :blush: Tips?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig å få de kalenderne på mobilen. Har abonnement på Liverpoolkamper i google calendar selv og de vises kun i nettleseren. Men har funnet en annen kalender for liverpool et eller annet sted for en stund siden som funker på telefonen.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang Desire og Android generelt.

Lurer på om det er mulig til å logge seg inn på et eksternt skrivebord/server med android. Tenker da på Start-Kjør-Mstsc metoden. Har en server på jobb vi bruker til feks timeinnlevering og annet. Vuderer å gå til innkjøp av Samsung Galaxy 10.1, men vil vite sikkert at det er mulig på telefonen før jeg bestemmer noe sikkert.

 

Takker for svar :)

Mvh VH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...