Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det en metode for å fjerne det området i pulldown baren der det står for eksempel telenor osv? Har en cm7 basert ROM...

Det er veldig godt mulig at man vil få muligheten til å bytte plass for telenor-logoen osv. Det fantes morphs for det, men de funker ikke på cm7 final. Søk på xda etter cm pulldown morph hvis du vil lese mer om saken :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har akkurat installert Android 2.2 (Froyo) på en venninne sin HTC HD2. Det fungerer egentlig utmerket, men det er en liten case.

 

Akkurat nå er vi i utlandet. Hun får ikke svart på meldinger. Det virker som om at telefonen sender til feks 50505050 istedet for +4750505050. Dette skjer selv om kontakten er lagret med +47 foran. Vi har også prøvd med 0047 foran. Det har ingenting å si. Hun mottar meldinger uten problem. Om vi går inn på meldingsdetaljer, så står det at meldinger er sendt fra et nr med +47 foran. Men hun får altså ikke svart.

 

Er det noen som har hatt dette problemet før? Virker veldig merkelig. Jeg er ikke så veldig erfaren med Android og jeg greier ikke å finne ut av det.

 

Takker for hjelp!

 

EDIT: Slik som jeg forsto det, så var rommet jeg installerte fra en Desire. HD2en mener ihvertfall selv at den er en Desire. Alt annet er klin likt Desire ihvertfall. Nå husker jeg at Desire hadde SMS-problemer, men om det kan være det som har skjedd her tror jeg kan bli et longshot..

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har akkurat installert Android 2.2 (Froyo) på en venninne sin HTC HD2. Det fungerer egentlig utmerket, men det er en liten case.

 

Akkurat nå er vi i utlandet. Hun får ikke svart på meldinger. Det virker som om at telefonen sender til feks 50505050 istedet for +4750505050. Dette skjer selv om kontakten er lagret med +47 foran. Vi har også prøvd med 0047 foran. Det har ingenting å si. Hun mottar meldinger uten problem. Om vi går inn på meldingsdetaljer, så står det at meldinger er sendt fra et nr med +47 foran. Men hun får altså ikke svart.

 

Er det noen som har hatt dette problemet før? Virker veldig merkelig. Jeg er ikke så veldig erfaren med Android og jeg greier ikke å finne ut av det.

 

Takker for hjelp!

 

EDIT: Slik som jeg forsto det, så var rommet jeg installerte fra en Desire. HD2en mener ihvertfall selv at den er en Desire. Alt annet er klin likt Desire ihvertfall. Nå husker jeg at Desire hadde SMS-problemer, men om det kan være det som har skjedd her tror jeg kan bli et longshot..

Sjekk at nummeret til meldingssentralen er lagret med prefiks. Ligger et eller annet sted under innstillinger for sms.

Lenke til kommentar

Har en HTC Desire HD som jeg har roota og lagt inn Android Revolution HD 2.0.1, og merker til stadighet at den blir treig.

Går over og stopper prosesser med en task-killer hele tida. Har også en den apps, noe som gjør at scrollingen på apps-menyen blir treig.

 

Noen som har tips til raskere interface/rom? Eller evt. fixes som gjør telefonen mer "snappy" ?

Lenke til kommentar

Har en HTC Desire HD som jeg har roota og lagt inn Android Revolution HD 2.0.1, og merker til stadighet at den blir treig.

Går over og stopper prosesser med en task-killer hele tida. Har også en den apps, noe som gjør at scrollingen på apps-menyen blir treig.

 

Noen som har tips til raskere interface/rom? Eller evt. fixes som gjør telefonen mer "snappy" ?

Hva med å legge inn RHD v. 3.5 som er ute nå? Du bruker jo en gammel versjon av RHD.

 

Prosesser skal ikke drepes av task killers heller, det gjør android telefoner treigere med mindre du har android 2.1 eller under

Lenke til kommentar

Har en HTC Desire HD som jeg har roota og lagt inn Android Revolution HD 2.0.1, og merker til stadighet at den blir treig.

Går over og stopper prosesser med en task-killer hele tida. Har også en den apps, noe som gjør at scrollingen på apps-menyen blir treig.

 

Noen som har tips til raskere interface/rom? Eller evt. fixes som gjør telefonen mer "snappy" ?

Hva med å legge inn RHD v. 3.5 som er ute nå? Du bruker jo en gammel versjon av RHD.

 

Prosesser skal ikke drepes av task killers heller, det gjør android telefoner treigere med mindre du har android 2.1 eller under

Hmm. Beklager min uvitenhet her, men jeg får ikke bare oppdatert RHD? Jeg må legge inn nytt rom for å få det til, noe som resulterer i at jeg mister det jeg har?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har akkurat installert Android 2.2 (Froyo) på en venninne sin HTC HD2. Det fungerer egentlig utmerket, men det er en liten case.

 

Akkurat nå er vi i utlandet. Hun får ikke svart på meldinger. Det virker som om at telefonen sender til feks 50505050 istedet for +4750505050. Dette skjer selv om kontakten er lagret med +47 foran. Vi har også prøvd med 0047 foran. Det har ingenting å si. Hun mottar meldinger uten problem. Om vi går inn på meldingsdetaljer, så står det at meldinger er sendt fra et nr med +47 foran. Men hun får altså ikke svart.

 

Er det noen som har hatt dette problemet før? Virker veldig merkelig. Jeg er ikke så veldig erfaren med Android og jeg greier ikke å finne ut av det.

 

Takker for hjelp!

 

EDIT: Slik som jeg forsto det, så var rommet jeg installerte fra en Desire. HD2en mener ihvertfall selv at den er en Desire. Alt annet er klin likt Desire ihvertfall. Nå husker jeg at Desire hadde SMS-problemer, men om det kan være det som har skjedd her tror jeg kan bli et longshot..

Sjekk at nummeret til meldingssentralen er lagret med prefiks. Ligger et eller annet sted under innstillinger for sms.

 

Det hjalp ikke. Prøvde med både +47 og 0047.

 

Har du flere tips? :)

 

Info om telefonen er følgende: HTC HD2, Android 2.2 NAND (Desire stock). Det var ikke noe problem med meldinger når telefonen kjørte Windows Mobile (5.5 eller 6.5, litt usikker). Når jeg tenker meg om så var det heller ikke noe problem når telefonen kjørte Hyperdroid (måtte bytte tilbake pga noen detaljer som hun ikke likte). Så jeg går utifra at det er noe i rommen som gjør det. Men hva?

Lenke til kommentar

Har en HTC Desire HD som jeg har roota og lagt inn Android Revolution HD 2.0.1, og merker til stadighet at den blir treig.

Går over og stopper prosesser med en task-killer hele tida. Har også en den apps, noe som gjør at scrollingen på apps-menyen blir treig.

 

Noen som har tips til raskere interface/rom? Eller evt. fixes som gjør telefonen mer "snappy" ?

Hva med å legge inn RHD v. 3.5 som er ute nå? Du bruker jo en gammel versjon av RHD.

 

Prosesser skal ikke drepes av task killers heller, det gjør android telefoner treigere med mindre du har android 2.1 eller under

Hmm. Beklager min uvitenhet her, men jeg får ikke bare oppdatert RHD? Jeg må legge inn nytt rom for å få det til, noe som resulterer i at jeg mister det jeg har?

Jo, du mister rom versjonen du har, men du får jo en ny og bedre. Alt det viktige man har på tlf kan man ta backup av, og ofte kan man oppdatere ROM'ene til mike (dvs revolution hd) uten å 'slette' alt først. Da flasher man bare den nye ROM versjonen over den gamle. Mike sier alltid ifra om man må ta full sipe før man flasher.

 

Du burde kanskje lese deg litt opp på dette med custom ROM's og slikt siden du jo bruker det ;-) du vil få en mye bedre brukeropplevelse da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor fant du nummere til meldingssentralen? SKal ikke være noe annet som kan gjøre at SMS ikke fungerer fra utlandet, om det fungerer hjemme.

 

Du kan teste ved å lage en ny tekstmelding og skrive inn hele nummeret inkl +47 foran, uten å hente det fra kontaktlisten. Kan hende det er en bug med henting a nummeret fra kontaktlisten.

Lenke til kommentar

En annen ting.

Noen som har tips til roms som er verdt å prøve ut?

Ja er det en plass der det står litt forklart om dem forskjellige rom'ene?

Hva som er dårlige / gode rom, fordeler / ulemper?

 

Og kanskje rettet opp imot den nye SGS2:-)

Oh! Fant akkurat ei side her: http://theunlockr.com/downloads/

Men hadde fortsatt vært godt med user input om hva folk mener er bra.

Ja den siden var bra :-)

 

Men etter wipe av data, hvordan få data, kontakter og slik tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...