Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at jeg ikke skulle roote Desire'en min, men heller leke med meg test-ting på de gamle HTC Dream-en min, men det ble jammen meg til at jeg la inn cutom ROM like før den offisiell Froyo-oppdateringen, side det var usikkert da om den ville kunne rootes med det samme, og jeg ikke ville miste muligheten på ubestemt tid.

 

Kjører Redux (Gingerbread) nå, og er strålende forøyd, bortsett fra at norsk tastatur ikke fungerer, noe som er rart mtp. at det fungerer i GingerVillain.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører Redux (Gingerbread) nå, og er strålende forøyd, bortsett fra at norsk tastatur ikke fungerer, noe som er rart mtp. at det fungerer i GingerVillain.

Norsk tastatur og ordbok fungerer i Redux. Du må riktignok laste ned .apk-fila, men utover dette er det plankekjøring. Fungerer som fjell :)

 

Edit: Glemte linken ---> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=911401

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Eg rootet for å få til titanium backup. Eneste ulempen er de offisielle oppdateringene som kommer.

 

Må vel snart krype til korset og installere en custom rom også.

En av grunnene til at jeg gikk for Android-telefon, var at du kunne legge inn forskjellige operativsystem, omtrent som på en PC, uten å være avhengige av offisielle oppdateringer. Jeg er vant til at offisielle oppdateringer er sene, som f.eks. skjermkortdrivere til laptop'er, og da jeg så hvor håpløst det offisielle systemet var til HTC, var saken enkel. Roota den, og lasta ned den første og beste ROM'en.

 

Er i grunn lenge siden jeg har skifta nå. Får ta å gjøre noe med det i helga ;)

Lenke til kommentar

Eg rootet for å få til titanium backup.

 

For rooting kun for tilgang til Titanium er det da bedre å bruke midlertidig root med valget temproot i VISIONary +, da unngår du problemet med offisielle oppdateringer. Med temproot blir telefonen rootet inntil neste restart, eller til du omgjør temproot manuelt. Gjort på sekunder.

Lenke til kommentar

Root telefonen = Tilgang til flere nyttige programmer

Ikke root telefonen = Tilgang til flere nyttige programmer

 

Jeg ser ikke noe poeng med å ikke gjøre det. Om det går på latskap/ork kan jeg skjønne det ettersom det er litt mer tungvint nå enn da jeg gjorde det med one-click-appen VISIONary.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe poeng med å ikke gjøre det. Om det går på latskap/ork kan jeg skjønne det ettersom det er litt mer tungvint nå enn da jeg gjorde det med one-click-appen VISIONary.

Jeg prøvde en one-click app på min Magic, etter at den hadde ligget og samlet støv en stund. Etter et par forsøk (i henhold til instruksene) bricka den. Frister ikke å leke med min hovedtelefon bare for å få tilgang til applikasjoner jeg ikke føler nevneverdig behov for.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar

Hvilken app anbefaler dere til å bytte tema på telefonen?

 

App til å bytte tema? Tema er vel noe man pleier å flashe i recovery, men hvis du mener alternative launchere så er det vel LauncherPro, ADW og GO Launcher som er de vanligste å bruke. I GO Launcher (og sikkert de andre også) kan du laste ned flere forskjellige temaer og skifte i instillinger.

Lenke til kommentar

Hvilken app anbefaler dere til å bytte tema på telefonen?

 

App til å bytte tema? Tema er vel noe man pleier å flashe i recovery, men hvis du mener alternative launchere så er det vel LauncherPro, ADW og GO Launcher som er de vanligste å bruke. I GO Launcher (og sikkert de andre også) kan du laste ned flere forskjellige temaer og skifte i instillinger.

 

Meh, kan jo ikke bruke HTC sine egene widgets i de launcherene.. Ossen er det å roote til nytt theme da?

Lenke til kommentar

Norsk tastatur og ordbok fungerer i Redux. Du må riktignok laste ned .apk-fila, men utover dette er det plankekjøring. Fungerer som fjell :)

 

Edit: Glemte linken ---> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=911401

ei, det fugerer absolutt ikke i Redux, noe du llustrerer fint ved å linke til en post som linker til en post som ettopp handler om å bytte ut tastaturet med ett som fugerer. :p
Lenke til kommentar

Norsk tastatur og ordbok fungerer i Redux. Du må riktignok laste ned .apk-fila, men utover dette er det plankekjøring. Fungerer som fjell :)

 

Edit: Glemte linken ---> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=911401

ei, det fugerer absolutt ikke i Redux, noe du llustrerer fint ved å linke til en post som linker til en post som ettopp handler om å bytte ut tastaturet med ett som fugerer. :p

Om du følger linken jeg ga deg (ga denne for å illustrere andre har problemer med dette). Går videre derifra via neste link (neste link har du her), kan du laste ned fila gbkb.apk (mulig du må være registrert bruker for å laste ned, men det er bare å registrere seg). Installer .apk-fila via Astro eller liknenede filutforsker.

 

So far so good. Videre går du inn på meny -> settings -> språk og tastatur -> velg avsjekkingsboksen ved "Gingerbreads skjermtastatur". Trykk på valget under som gir deg "Innstillinger for Gingerbreads Skjermtastatur". Der kan du velge hvilke ordliste du vil ha å velge mellom (Swipe mellomromstasten for å bytte språk).

 

I handcent og lignende steder kan du da holde nede i skrivefeltet til du får valg om "inndatametode". Der velger du "Gingerbread sine Skjermtastatur". Du har nå norsk tastatur og ordliste når du skal skrive!

 

Håper denne steg-for-steg-forklaringen hjelper. Det fungerer ihvertfall for meg. Eneste "problemet" er at jeg må gjenta siste steg hver gang jeg tar en reboot av telefonen. Lykke til :)

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Jeg er fullt ut i stand til å istallere og aktivere et annet tastaturet, poenget var imidlertid at ordlisten på tastaturet i Redux ikke fungerer på norsk. Det er jo dumt, da det fungerer fint på andre rom. Det burde ikke være nødvendig å installere et annet for å få basisfunksjonalitet opp og gå.
Lenke til kommentar

Begynner ikke å lese gjennom tråden (igjen) på leting etter svar, så beklager om noen har spurt om dette før.

 

I LauncherPro har man mulighet til å legge til mapper på homescreens. (Fra første valg, etter longpress) Den ene mappa hater "Alle kontakter". Hvordan kan jeg få den til kun å vise kontaktliste-kontakter, og ikke alle fra facebook og twitter i tillegg? Den viser jo absolutt alle, og det virker ikke som det er noen redigeringsmulighet når du har lagt mappa på homescreenen.

 

Evt hvordan konfigurerer jeg ny mappe? Eneste valget jeg får ved longpress er å bytte mappenavn, finner rett og slett ikke ut hvordan jeg legger ting i mappa..

 

Liker den (tror det er innebygd fra sense) mappe-widgeten, siden man kan forlate en homescreen med den oppe, og den lukker seg ikke før man går tilbake og lukker manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...