Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Noen som vet hva er det letteste måte å overføre telefonkontakter og apps fra en gammmel android til en ny en?

Jeg trodde at alt var på SD kortet og at det skulle være nok med å logge seg på gmail på den ny telefonen, men det virker ikke sånn ut :-(

Hjelp!!! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal bare være å logge seg på gamilkontoen. Kontakter kan man lagre i en fil på SD kortet manuelt.

 

Det var det jeg trodde, men jeg finner ikke telefonkontaktene mine (alle de andre fra Facebook og SIM kort er der).

Også har jeg "mistet" alle mine gratis apps og må installere dem på nytt..

De jeg har betalt for er der, men informasjonen min er borte.. dvs tasker profilene mine er ikke der, trenings info fra Endomondo er ikke der, etc

Er det mening at det skal være slik? I så fall virker det like tungvind å bytte android telefon som det var før :-(

Lenke til kommentar

Jeg har alle kontakter som Google-kontakter, kalenderne er Google, og med Google backup-funksjon, sparer den kontakter, kalender, wallpaper, apps.

 

Brukerdata er det litt hipp som happ med. Jeg beholder heller ikke Endomondo-historikken (men den har jeg jo på endomondo.com, så ikke noe krise), men Spotify-offline fungerer utmerket.

 

Nå vet jeg ikke når denne backupfunksjonen kom i Android (2.1? 2.2?), men å bytte fra 2.2 til en annen 2.2/2.3 går veldig bra.

 

Jeg fikk ikke med meg apps fra Tattoo (Android 1.5) til Desire HD (2.1) i hvertfall...

Lenke til kommentar

Privat:

Jeg endte opp med å ta de manuelt. Men du kan jo eksportere til CSV via apps, eller synce mot outlook og ta de ut derfra - CSV kan importeres til Google. Kanskje man også kan importere kalenderfiler fra Outlook til Google, det har jeg ikke sjekket, da jeg allerede brukte Google kalender privat.

 

Jobb:

Google Apps Premium (Outlook Migration Tool / Outlook Sync Tool)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det er enklere å bytte Android 1.5 -> 2.1 enn mellom forskjellige versjoner av Symbian (Nokia). Etter man er oppe og står på Google, så er alt OK. Og fra og med 2.2 (og kanskje 2.1), kan telefonen også ta backup av apps, wallpaper og WLAN-info automatisk, slik at dette legges inn ved bytte av telefon/gjennoppretting av fabrikkinnstillinger. Jeg har lagt inn Android på nytt 4-5 ganger denne uken, og har ikke trengt å tenke på noe annet enn samtalelogg, sms og mms (pluss sdkortet da), men det har jeg ikke slettet.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kikker litt på den nye SE Xperia Arc, men stusser litt på at den "bare" har 512 mb ram. Er det litt lite, mtp at de fleste HTC telefoner har 768 mb ram, eller er det virkelig ingenting å bry seg om? Er 512mb ram i en sånn telefon mer enn godt nok?

 

Har ikke hatt android før, så kan dere komme med noen eksempler på tunge programmer man kan kjøre i android?

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen!

Det virker veldig tungvindt... So much for smart telephones! :confused:

Smarte telefoner krever smarte brukere. Man blir ikke automatisk smart av å bruke en smartfon.

 

Hadde du sjekka ut litt på forhånd så kan man ta backup av alt som er på telefonen og det meste krever veldig lite effort å restore på en annen telefon, men det hjelper jo selvfølgelig ikke å være etterpåklok, men til neste gang så vet du hvert fall at det er mulig ;-)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen!

Det virker veldig tungvindt... So much for smart telephones! :confused:

Smarte telefoner krever smarte brukere. Man blir ikke automatisk smart av å bruke en smartfon.

 

Hadde du sjekka ut litt på forhånd så kan man ta backup av alt som er på telefonen og det meste krever veldig lite effort å restore på en annen telefon, men det hjelper jo selvfølgelig ikke å være etterpåklok, men til neste gang så vet du hvert fall at det er mulig ;-)

 

Jeg har faktiskt tatt backup på alt og har klart og få hente det meste tilbake etter mye om og men (kontakter og tasker profiler), men jeg sliter med å få orden på ikke google hendelser fra kalenderen min (alt blir dobbelt opp når jeg synkroniserer med outlook frem og tilbake)og colornotes notatene mine.

Så det er bare å si fra om du har en løsning på det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...