Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke android mobil. Har iPhone 4.

Lurer på hvordan JB, eller forandre ROM. Hvor enkelt lar det seg gjøre?

Og hva kan man gjøre etterpå? Forstått at en kan få enklere, raskere men kanskje ustabilt os?

Er det like enkelt som å skifte / JB iPhone?

Og kan man legge inn programer som en kan med iPhone?

Tenker på Cydia og Hackulus i iPhone verden.

Lenke til kommentar

Har ikke android mobil. Har iPhone 4.

Lurer på hvordan JB, eller forandre ROM. Hvor enkelt lar det seg gjøre?

Og hva kan man gjøre etterpå? Forstått at en kan få enklere, raskere men kanskje ustabilt os?

Er det like enkelt som å skifte / JB iPhone?

Og kan man legge inn programer som en kan med iPhone?

Tenker på Cydia og Hackulus i iPhone verden.

Tror du må spørre i en annen tråd en denne da denne gjelder Android.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva er beste Android-ROM-en i forhold til ytelse og funksjonalitet? Har i dag original 2.1.

 

Til hvilken maskinvare? Tipper at ren gingerbread er best på generell basis.

HTC Hero. :)

 

Anbefaler CyanogenMOD 7.0 på det sterkeste. Ikke bare fordi jeg selv er utvikler der, men fordi jeg kan med hånden på hjertet si at det er fantastisk prosjekt hvor utrolig mange bidrar (med tatt sammarbeid med Google sine ingeniører). Hvis det er noe man savner eller skulle ønske seg kan du vedde på at noen med kunnskap kan implementere. Nye versjoner av ROM'en kommer hver dag for de som er eventyrlystne, hvis ikke kan man holde seg til de stabile versjonene. (CyanogenMOD 7 RC1 feks). Skal mye til for at jeg kjører noe annet på mine Androidtelefoner rett og slett fordi det er ren Android 2.3.2 (snart 2.3.3) med en del ekstra funksjonalitet og tweaks som gjør meg i stand til å bruke telefonen enda mer effektivt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke android mobil. Har iPhone 4.

Lurer på hvordan JB, eller forandre ROM. Hvor enkelt lar det seg gjøre?

Og hva kan man gjøre etterpå? Forstått at en kan få enklere, raskere men kanskje ustabilt os?

Er det like enkelt som å skifte / JB iPhone?

Og kan man legge inn programer som en kan med iPhone?

Tenker på Cydia og Hackulus i iPhone verden.

 

Tipper du egentlig spør om Android..

 

Det er enkelt å roote (jailbreake) en Androidtelefon. Fremgangsmåten varier litt fra modell til modell, men på forum.xda-developers.com er det enkelt å velge telefon-modell og få en detaljert guide på hvordan du går frem.

 

Etter du har rootet kan du installere en av mange ulike skreddersydde varianter av Android men du må ikke. CyanogenMOD 7 er et godt eksempel og er stabilt og solid.

Siden Google ikke styrer hvilke applikasjoner som ligger på Market har du samme utvalg av programmer, men du kan nå bruke applikasjoner som krever root-rettigheter i OS'et. Eventuelt har du alltid muligheten til å laste ned .apk-filene selv og installere de på telefonen.

 

Håper dette hjelper litt

Lenke til kommentar

Har ikke android mobil. Har iPhone 4.

Lurer på hvordan JB, eller forandre ROM. Hvor enkelt lar det seg gjøre?

Og hva kan man gjøre etterpå? Forstått at en kan få enklere, raskere men kanskje ustabilt os?

Er det like enkelt som å skifte / JB iPhone?

Og kan man legge inn programer som en kan med iPhone?

Tenker på Cydia og Hackulus i iPhone verden.

 

Tipper du egentlig spør om Android..

 

Det er enkelt å roote (jailbreake) en Androidtelefon. Fremgangsmåten varier litt fra modell til modell, men på forum.xda-developers.com er det enkelt å velge telefon-modell og få en detaljert guide på hvordan du går frem.

 

Etter du har rootet kan du installere en av mange ulike skreddersydde varianter av Android men du må ikke. CyanogenMOD 7 er et godt eksempel og er stabilt og solid.

Siden Google ikke styrer hvilke applikasjoner som ligger på Market har du samme utvalg av programmer, men du kan nå bruke applikasjoner som krever root-rettigheter i OS'et. Eventuelt har du alltid muligheten til å laste ned .apk-filene selv og installere de på telefonen.

 

Håper dette hjelper litt

Takker så mye.

og den siden som du ga meg, var MEGET bra.

Takker igjen!

Lenke til kommentar

Jeg bruker Cyanogenmod 7 RC2 og er så langt veldig fornøyd med den.

 

Du som er utvikler, hvor langt er det igjen til stable? har dere mye å fikse?

 

Nei, er egentlig ikke mye å "fikse" som så da. Vi har noen funksjoner og andre ideer vi ønsker å implementere men foreløpig er det nok først og fremst ønskelig at folk tester og gir tilbakemelding på eventuelle ting som ikke fungerer. Primært har jeg fokus på Vision (Desire Z/G2) men prøver å bidra overalt ellers også. Noen sliter litt med GPS av en eller annen grunn, andre sliter med merkelige problemer med batterilevetid men for de aller fleste virker det som det fungerer meget bra. Min Desire Z og Nexus One er ihvertfall veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar

Er RC2 ute? Jeg finner den ikke med rom manager.

Nå bruker jeg RC1 på nexus en og har en del problemer..

-Telefonen har en tendens til å henge seg i det jeg svarer på inkommende samtaler. Det løsner igjen i det samtalen blir brutt. For de i andre enden virker det som jeg aldri svarer/legger på med en gang.

-Kameraet greier ikke å fokusere.

-Dårlig batteritid.

Lenke til kommentar

Er RC2 ute? Jeg finner den ikke med rom manager.

Nå bruker jeg RC1 på nexus en og har en del problemer..

-Telefonen har en tendens til å henge seg i det jeg svarer på inkommende samtaler. Det løsner igjen i det samtalen blir brutt. For de i andre enden virker det som jeg aldri svarer/legger på med en gang.

-Kameraet greier ikke å fokusere.

-Dårlig batteritid.

 

RC2 er ikke ute nei ;) RC1 er siste stabile.

 

Interessant det med problemene dine. Har sett at vi har fått inn en del problemer med N1 så det jobbes vel med det, selv om jeg tror ikke jeg har sett akkurat det problemet du beskriver.

 

Sjekk bug-trackeren og se om du finner noe. Hvis ikke kan du sikkert starte en ny

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Kan bekrefte problemene Mads har med CM7, og kan legge til noen flere:

Random soft-reboots til tider, mobilen blir sirup og CPUen går på maks.

Random frysing, skjermen går til 20% ca lysstyrke, ingen knapper virker (ingen vibrasjoner på de virtuelle knappene)

Spotify fryser en god stund første gang den spiller av en sang (Kan være spotify-appen i seg selv, drittprogram som kræsjer hele tida)

 

Men bortsett fra det så kan jeg ikke leve uten Cm, alt er berre lekkert. Jeg skal prøve å installere 2.3.3 på N1, men det ender sikkert med at jeg går tilbake til nightly

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg har fått et problem angående kjøp av apps. Det som har skjedd er at jeg har prøvd å kjøpe SwiftKey på Market, med et spendonkort som ikke var nok penger på. Jeg trykte på refund for å prøve å betale med et annet kort, men det hadde også for lite penger. Nå sitter appen stuck på listen over apps som jeg har kjøpt, og jeg får ikke kjøpt eller lastet den ned. Når eg vil laste ned ned, ser det ut som den begynner, men plutselig stopper den og ingenting skjer...

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...