Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Har du lest noe om HTC sin tablet? Den har en sense-versjon med en rekke unike muligheter spesielt rettet mot tablet:

 

(...)

 

(HTC Scribe Technology inkluderer en spesiell pen man bruker på skjermen)

 

(man kan streame filmer)

 

(man kan spille via OnLive)

 

kilde

Høres ikke akkurat ut som en "stor telefon" eller hva?

Jo, egentlig. Med stylus høres den til og med ut som en stor og gammeldags telefon :p

 

Mener du at stylus-bruk, film og spilling bare fungerer på nettbrett, og ikke på telefoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk zoro sama, det visste jeg ikke. Da ble plutselig optimus mye mer interessant, prisen var jo ikke gal heller, med tanke på alt det man får

 

En helt annen greie, noe som har sett dette her.

 

http://www.tested.com/news/nvidia-reveals-tegra-2s-powerful-successors-in-waiting/1841/

 

http://www.youtube.com/watch?v=VATNyBTPltI

 

Kal-el kommer visst etter tegra 2, helt vill power, slår en core 2 duo cpu på 2ghz, lurer på om vi virkelig har et så stort behov for kraft på en mobil, men sykt uansett.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Ikke noe å vente på, utvikling vil være hele tiden :-)

Min neste mobil blir vel quad-core da :-)

Men prisen blir vel nogenlunde som toppmodellene i dag...

 

Men jeg skjønner ikke logikken her...

 

Tegra2 gir 5x performance

Kal-El gir 5x performance

Wayne gir 2x performance

Logan gir 5x performance

Stark gir 1,5x performance...

 

Det følger i hvert fall ikke Moores lov :-P

Lenke til kommentar

Optimus 2x og samsung galaxy 2 er jo også alternativer, litt usikker dog, vil jo egentlig ha stock android. og leste på engadet at optimus 2x hadde mye footprint (tok mye ram osv)

Ram som ikke blir brukt er jo bare bortkastet RAM. jo mer RAM som er i bruk, jo bedre, så lenge den "gir i fra seg plassen" når spill/apps osv trenger den.
Lenke til kommentar

Har du lest noe om HTC sin tablet? Den har en sense-versjon med en rekke unike muligheter spesielt rettet mot tablet:

 

(...)

 

(HTC Scribe Technology inkluderer en spesiell pen man bruker på skjermen)

 

(man kan streame filmer)

 

(man kan spille via OnLive)

 

kilde

Høres ikke akkurat ut som en "stor telefon" eller hva?

Jo, egentlig. Med stylus høres den til og med ut som en stor og gammeldags telefon :p

 

Mener du at stylus-bruk, film og spilling bare fungerer på nettbrett, og ikke på telefoner?

Å sammenligne OnLine med spillene man har tilgjengelig på en telefon gir ingen mening. Jeg kunne spille snake på min Nokia-telefon i 1990-etellerannet, men det betyr ikke at jeg sammenligner det med å spille på en tablet eller en smarttelefon. Ei heller er det vell neppe noen som kobler til mobilen til en TV for å bruke den som en spillkonsoll? Vis meg en telefon som kan kjøre OnLive...

 

Stylus er ei heller poenget. Poenget er notatprogramvaren som knytter det man noterer med stylus og/eller onscreen-tastatur til audioopptak. Dermed vil tableten fungere som et avansert notatverktøy. Faktisk vil den komme til å fungere langt bedre til noe jeg tidligere brukte en Fujitsu Siemens P1510 til (notebook-størrelse-tablet som ble lansert lenge før notebook ble oppfunnet). Er vell neppe særlig realistisk at man sitter og tar avanserte notater på en mobil på foredrag og møter? Ei heller finnes det ikke (meg bekjent) programvare som gir samme funksjonalitet på en Android-telefon i dag.

 

Filmer på mobilen? Vell... Nei. Og der kommer skjermstørrelsen inn i bildet (med mindre man kobler til TV). Finnes det streamingtjenester til Android-telefoner pr i dag som tilbyr streaming av spillefilmer i kvalitet nok til å koble til en moderne TV?

 

Det er mange ting som er mulig, men det betyr ikke at alt er praktisk eller fornuftig å gjøre. Det blir som å si at det ikke er noe poeng med et stereoanlegg, for den er jo bare en mp3-spiller i større format...

Lenke til kommentar

Å sammenligne OnLine med spillene man har tilgjengelig på en telefon gir ingen mening. Jeg kunne spille snake på min Nokia-telefon i 1990-etellerannet, men det betyr ikke at jeg sammenligner det med å spille på en tablet eller en smarttelefon. Ei heller er det vell neppe noen som kobler til mobilen til en TV for å bruke den som en spillkonsoll? Vis meg en telefon som kan kjøre OnLive...

Jeg kan ikke vise deg noen telefon akkurat nå, men det kommer helt sikkert. Det å kjøre HDMI out fra mobilen med en skikkelig spillkontroller (Bluetooth) er jo på mange måter bedre enn å spille på et nettbrett med touch-kontroller, og om du skal koble en kontroller til nettbrettet ditt så vil jeg faktisk si at løsningen med kobiltelefon og HDMI out er bedre. Akkurat her er det nok delte meninger, jeg antar at det ikke er alle som er så ukomfortable med touchscreen-gnukke-kontrollere til spill som meg :)

 

Dessuten kan nyere mobilspill være noe helt annet enn Snake på Nokia på nittitallet. Det er du sikkert klar over også, så jeg antar at det enten var en slags spøk eller bare lite gjennomtenkt. Dagens mobiler og nettbrett har kraftig 3D-grafikk som jeg mistenker ikke er så altfor langt unna OnLive-opplevelsen. Ikke at jeg har prøvd OnLive, men jeg har vanskelig for å tro at man kan få en fullstendig lag-fri opplevelse med streaming av spill fra en server i USA. Mulig dette er bare ubegrunnede fordommer mot OnLive, men ... uansett er jeg uenig, i dag gir det absolutt mening å sammenligne spill på mobil med spill på både OnLive og konsoll, og utvalget grafisk gode mobilspill vil øke framover.

Stylus er ei heller poenget. Poenget er notatprogramvaren som knytter det man noterer med stylus og/eller onscreen-tastatur til audioopptak. Dermed vil tableten fungere som et avansert notatverktøy. Faktisk vil den komme til å fungere langt bedre til noe jeg tidligere brukte en Fujitsu Siemens P1510 til (notebook-størrelse-tablet som ble lansert lenge før notebook ble oppfunnet). Er vell neppe særlig realistisk at man sitter og tar avanserte notater på en mobil på foredrag og møter? Ei heller finnes det ikke (meg bekjent) programvare som gir samme funksjonalitet på en Android-telefon i dag.

Godt mulig du har rett i det ja. Har ikke tenkt på det som noen fordel for meg personlig, men det er alltid positivt med forbedret funksjonalitet for brukere. Om man tar avanserte notater på en mobil høres ikke spesielt sannsynlig ut nei, men det ville kanskje ha gått om man hadde en telefon med fysisk tastatur og god programvare - uansett enig med deg i at det er et godt bruksområde for en tablet (selv om jeg nok heller ville ha brukt en laptop for høyere skrivehastighet - jeg skriver mye raskere på taster enn med touchtastatur eller penn)

Filmer på mobilen? Vell... Nei. Og der kommer skjermstørrelsen inn i bildet (med mindre man kobler til TV). Finnes det streamingtjenester til Android-telefoner pr i dag som tilbyr streaming av spillefilmer i kvalitet nok til å koble til en moderne TV?

Pr i dag finnes heller ikke HTC Watch som annet enn en feature på et såvidt lansert produkt som dukker opp om noen måneder. Slik sett er det ikke veldig forskjellig fra f.eks. Netflix til Android, som kommer snart på enkelte Android-telefoner. Om det blir "kvalitet nok" vet jeg ikke. HTC Watch skal i alle fall være HD, så det er jo bra, og om det blir tilgjengelig i Norge vil det i alle fall bli mye bedre enn amerikanske Netflix :)

Det er mange ting som er mulig, men det betyr ikke at alt er praktisk eller fornuftig å gjøre. Det blir som å si at det ikke er noe poeng med et stereoanlegg, for den er jo bare en mp3-spiller i større format...

Selv om du bruker begge til å høre på musikk så har de forskjellig funksjon og forskjellige bruksområder. Deler av et klassisk stereoanlegg kan du jo forsåvidt erstatte med en mp3-spiller også. Jeg synes egentlig at det er mindre poeng i en tablet, siden den ikke gjør noe annet enn hva en laptop gjør. Det er ikke noe poeng i en platespiller, siden den er bare en CD-spiller i større format? :p

 

Ellers har jeg ikke kritisert nettbrett, jeg kunne selv godt ha tenkt meg et nettbrett (selv om jeg ikke egentlig klarer å forsvare ønsket med noe annet enn "det virker som en morsom ting å ha"), det var akkurat dette HTC-nettbrettet jeg ble litt skuffet over. Litt fordi det ikke kjører Android 3.0 (ikke at det gjør så mye fra eller til, siden det uansett druknes i Sense), litt fordi både UIet og eksteriøret minner litt for mye om en 2010-modell HTC-telefon. Det gir et litt gammeldags inntrykk, og da er det fristende å trekke fram pennen som et retroelement, selv om det er urettferdig i dette tilfellet :)

 

Men men. Jeg antar at vi begge har fått fram poengene våre nå, så det er vel ikke mer å gnage om. HTC lager i det minste solid hardware, og mange liker Sense. Dette nettbrettet får nok mange kjøpere og fans.

Lenke til kommentar

*snip spill*

Nå spiller jeg ikke PC/Mobilspill i det hele tatt (bortsett fra minecraft som en fjott klarte å få meg hektet på), har vell stort sett ikke spilt noe siden Red Alert II. Så jeg uttaler meg bare ut fra det jeg har lest.

*snip notatprogramvare*

Jeg har egentlig lenge ønsket meg en tablet/pad, men ikke sett noen enda som jeg tror jeg ville bli fornøyd med. Det er dog stor fare for at jeg kommer til å havne på den nye til HTC, nettopp på grunn av notatprogramvaren og stylus.

 

Bærbar fungerer veldig dårlig til slikt bruk fordi man finner ikke en bærbar som ikke lager i det minste noe lyd når man taster, og tastelyder på møter og lignende er fryktelig forstyrrende og et irritasjonsmoment. HTC sin sak vil jeg tro kan brukes helt lydløst. Personlig liger jeg på ingen som helst måte touch-tastatur, og derfor er stylusen en av tingene som fenger meg.

Film

Jeg kommer uansett neppe til å streame film til hverken tablet eller mobil, så for min del spiller det ingen rolle...

 

 

Egentlig er alt det jeg er uenig i er at den nye saken til HTC bare er en ¨blåst opp mobil¨. Ganske enkelt så syns jeg HTC-saken virker som å være den aller første på markedet som ikke bare er en oppblåst mobil, men faktisk har forrikende funksjonalitet.

 

Jeg skal uansett ha noe slikt etterhvert. Hovedårsaken (bortsett fra notatfunksjon) er at jeg ønsker en dings for å lese og annotere artikler når jeg er utenfor hus/kontor. Mobilen har for liten skjerm, og iPad og lignende blir for stort.

Lenke til kommentar

For en veke siden sluttet synkroniseringen for kontakter, mail og kalender (Google) å virke. Tips til hva jeg bør gjøre for å få det til å virke igjen?

Har en HTC Hero med original u-roota 2.1 om det skulle være av betydning.

Fått melding om lite plass på telefonen? Googlekontoen slutter i hvert fall å synce om du har mindre enn 14-15 mb plass igjen på HTC Desire.

Lenke til kommentar

For en veke siden sluttet synkroniseringen for kontakter, mail og kalender (Google) å virke. Tips til hva jeg bør gjøre for å få det til å virke igjen?

Har en HTC Hero med original u-roota 2.1 om det skulle være av betydning.

Fått melding om lite plass på telefonen? Googlekontoen slutter i hvert fall å synce om du har mindre enn 14-15 mb plass igjen på HTC Desire.

Ser ut til at det var problemet. Tusen hjertelig!

Lenke til kommentar

At HTC velger å fokusere på Sense bloatware'en sin istedet for å gi ut HTC Flyer med Android 3.0 er utrolig trist og gjør det helt uaktuelt for meg å kjøpe den.

 

Samme her. Android 3.0 har flott UI, slik jeg ser det ødelegger Sense alt.

 

Hadde Sense på min Legend, fikk CyanogenMod, prøvde Sense igjen....for et mareritt! Jeg gleder meg som en unge til Samsung Galaxy Tab 10.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...