Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Dere har utålmodige venner hvis de legger på før det er gått 10 sekund :-P Da er det i hvert fall ikke spesielt viktig :-P

 

Jeg har brukt TrueCaller på Symbian i over et år, og det tar normalt sett 2-3 sekund før jeg får svar på om vedrørende er i databasen eller ikke. Treffer også på folk jeg ikke klarer finne på 1881 eller tlf.no, så jeg er imponert :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gulesider-appen til Android gjør det, men den var ALT for treig til å brukes. Tok gjerne 5-10 sekunder før den klarte å søke opp nummer, og da har jo innringeren stort sett lagt på likevel.

Brukte du appen med 3G eller wifi? Personlig har jeg bare brukt den med wifi og da har det bare tatt 2-3 sekunder for å få opp hvem som ringer.

På iPhone`en med 3G så tar det maks et par sekunder, kanskje 3-5sek, tror ikke det er senere enn det. Skal teste igjen, eller ta tiden igjen :whistle:

Vis det tar for lang tid så er det ikke noe vits å bruke dette :ph34r:

Lenke til kommentar

Gulesider-appen til Android gjør det, men den var ALT for treig til å brukes. Tok gjerne 5-10 sekunder før den klarte å søke opp nummer, og da har jo innringeren stort sett lagt på likevel.

GuleSider-appen har blitt til 1881, og den er rimelig kjapp. Aldri sett det ta mer enn et par sekunder, men om jeg har telefonen liggende så jeg sr på den i løpet av så kort tide, har jeg stort sett wifi. Før jeg får den opp av lommen ute, har den også alltid klart det.Det eneste som er litt synd, er at den ikke søker i utenlandske nummer.
Lenke til kommentar

Gulesider-appen til Android gjør det, men den var ALT for treig til å brukes. Tok gjerne 5-10 sekunder før den klarte å søke opp nummer, og da har jo innringeren stort sett lagt på likevel.

GuleSider-appen har blitt til 1881, og den er rimelig kjapp. Aldri sett det ta mer enn et par sekunder, men om jeg har telefonen liggende så jeg sr på den i løpet av så kort tide, har jeg stort sett wifi. Før jeg får den opp av lommen ute, har den også alltid klart det.Det eneste som er litt synd, er at den ikke søker i utenlandske nummer.

 

TrueCaller fungerer utmerket!

Lenke til kommentar

"Gjesp?" Ja, gjesp. Skjønner ikke hvorfor du trekker inn LG, men ja, jeg foretrekker både ingen Sense og ingen klokke. Klokka står oppe til høyre, har aldri skjønt vitsen med å kaste bort så mye av skjermen til å vise klokka et ekstra sted :p

 

Greit at du er fan av Sense, men det er ikke jeg. Har fjernet alle spor av Sense på min telefon. Bra at du synes nettbrettet til HTC var kult da, selv synes jeg det ser ut som en Desire i mammut-størrelse.

Lenke til kommentar

Greit at man kan fjerne den, men det at den er så stor, og at alle de andre UI-elementene er så store, er litt bekymringsverdig. Skulle nesten tro at de bare har blåst opp størrelsen på UIet uten å gjøre noe for å utnytte det at de har flere piksler til rådighet, og i såfall er den idiotisk store klokka et symptom på et problem. Galaxy Tab har jo fått kritikk for bare å være en diger telefon med telefon-OS, det ser ut til å kunne sies om HTC sin tablet også. Skal imidlertid vente med å dømme den altfor hardt.

Lenke til kommentar

Galaxy Tab har jo fått kritikk for bare å være en diger telefon med telefon-OS, det ser ut til å kunne sies om HTC sin tablet også. Skal imidlertid vente med å dømme den altfor hardt.

Har du lest noe om HTC sin tablet? Den har en sense-versjon med en rekke unike muligheter spesielt rettet mot tablet:

Touch interaction lights up the HTC Flyer tablet experience, but it also offers a groundbreaking pen experience. With the new HTC Scribe Technology on the HTC Flyer tablet, people can rediscover the natural act of writing. HTC Scribe Technology introduces a wave of integrated digital ink innovations that make it easy and natural to take notes, sign contracts, draw pictures, or even write on a web page or photo.

 

HTC Scribe Technology on the HTC Flyer tablet transforms traditional note-taking into smart note-taking by integrating natural onscreen writing with thoughtful and integrated innovations. A feature called Timemark enables you to capture the audio of a meeting in line with your written notes, so tapping on a word in your notes instantly takes you to that exact place in time in the audio recording of the meeting. Notes are also integrated with the calendar so when there is an appointment reminder you are automatically prompted with an opportunity to begin a new note or in the case of recurring meetings, to continue where the last meeting left off. In an industry first, the HTC Flyer tablet also features built-in synchronization with Evernote, the world-leading notes application and service.

(HTC Scribe Technology inkluderer en spesiell pen man bruker på skjermen)

The HTC Flyer tablet premieres HTC Watch, HTC’s new video download service. The HTC Watch service enables low-cost on-demand progressive downloading of hundreds of High-Definition movies from major studios. The intuitive, natural design of the HTC Watch service makes it easy to find the latest movie and video content, while advanced technology on the back-end enables instant playback over the HTC Flyer tablet’s high-speed wireless connection.

HTC takes mobile gaming to an entirely new level by being the first mobile device in the world to integrate OnLive Inc.’s revolutionary cloud-based gaming service. OnLive is leading in the home gaming market by letting people play top video games on their televisions and computers without the need to buy expensive gaming hardware or software. When integrated fully, the OnLive service will enable customers to pipe the OnLive service through the HTC Flyer tablet’s broadband wireless to their television sets, or let them play directly on the tablet. When integrated on the HTC Flyer tablet, people can play a variety of games, including hits like Assassin’s Creed Brotherhood™, NBA 2K11 and Lego Harry Potter™.

kilde

Høres ikke akkurat ut som en "stor telefon" eller hva?

Lenke til kommentar

Store widgets er jo typisk for Sense. Samtlige Sense widgets viser utrolig lite informasjon på utroligstor plass.

 

Det er jo generelt et problem på Android. Altså, oppløsningen på skjermene har vokst, og i stedet for at man får utnyttet plassen bedre til widget, har det bare blitt større mellomrom, og større widgeter.

 

Sånn er i alle fall mine tanker om det, etter å ha gått veien fra HTC Magic, opp via hva det nå var, til Nexus One.

Lenke til kommentar

har bestemt meg for å gi slipp på iphonen min og bytte til android.

 

problemet for meg er bare at det er en million tlf der ute, har 5000-5500 å bruke, og vil gjerne ha dual core, etc etc

 

Noen som kan kort fortelle meg hva som kommer i fremtiden (fram mot sommeren) som vi kan kalle "high end" android tlf.

 

Har også veldig lyst at tlf skal ha stock android. Ikke så mye clutter og dritt. Sånn som motorola tlf har osv

Lenke til kommentar

Det lukter kanskje LG optimus 2X eller LG optimus 3D på deg.

 

Jeg har ikke satt meg inn i disse telefonene selv, men de er et par av de første med dobbelkjerneprosessor, samtidig som jeg tror LG har renere android enn de fleste andre.

 

 

EDIT: Welcome to the dark side^^

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Blir godt, lei apple sine begrensinger når det kommer til iphone, guien er også så latterlig dårlig på iphone at jeg gleder meg mye. For ikke å snakke om notification systemet

 

Har holdt tilbake å kjøpe android fordi ting fløyt ikke så bra før, men nå ser det ut som ting flyter ekstremt bra.

 

Har sett på optimus 3d ja, virker jo som en syk tlf, men tror den blir svindyr.

 

Optimus 2x og samsung galaxy 2 er jo også alternativer, litt usikker dog, vil jo egentlig ha stock android. og leste på engadet at optimus 2x hadde mye footprint (tok mye ram osv)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...