Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisan andre android brukere.Nå har ikke jeg lest alle sidene i denne tråden så ikke skyt vist noen har spørt før ;) går det ann og laste/installer kart slik at en slipper at google maps hele tidene krever datatrafikk? eventuelt eksterne gps programer som er verdige?Går det ann og endre det grafiske utsenede? bakrun på menyene,knapper?

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har fått Error -18 el ved kjøp av spill (for min del bare spill, men det kan godt tenkes at det gjelder apps også, men det er en liten stund siden jeg har kjøpt en app)? Skjedde vel med 4/6 spill jeg prøvde på i går. Får betalt, laster ned og får den feilmeldinga når den skal installere. Småirriterende når man legger fra seg telefonen og ser etter at refundfristen har gått ut at man ikke har fått spillet allikevel.

 

I mitt tilfelle gjelder det en Desire HD med Android Revolution 2.0.3 (Custom ROM).

Lenke til kommentar

Er alle android mobiler like å bruke?

 

Vet det er dumt spørsmål, men man vet jo aldri! Far på 65år har fått beskjed av telenor at han gratis kan få telefon for opptil 5000kr mot bindingstid ofc. Uansett så har han sverget til Sony Ericsson i veldig mange år, noe jeg ikke ser grunn til hvis han skal gå over til touch telefon, med android. Mulig det bare er dumt med android i det hele tatt?

Endret av Spenul
Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet til å ha forskjellige bakgrunner på hjemmeskjermene? Mulig at det ser fucka ut, men hvis det er mulig så er det noe jeg vil teste ut.

 

Har én skjerm som er ganske tom, hvor jeg kunne hatt et bilde, mens de andre har jeg flere ikoner og widget'er hvor det er greit med en mindre skrikende bakgrunn.

Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet til å ha forskjellige bakgrunner på hjemmeskjermene? Mulig at det ser fucka ut, men hvis det er mulig så er det noe jeg vil teste ut.

 

Har én skjerm som er ganske tom, hvor jeg kunne hatt et bilde, mens de andre har jeg flere ikoner og widget'er hvor det er greit med en mindre skrikende bakgrunn.

Så vidt jeg har oppdaget kan man ikke endre bakgrunn på EN skjerm da denne scrolles bortover (som du sikkert har lagt merke til). Kanskje ikke akkurat det samme, men jeg bruker Photo Display Scrapbook til å legge til noen bilder som widgeter. Kanskje ikke helt det samme, men.

 

Er alle android mobiler like å bruke?

 

Vet det er dumt spørsmål, men man vet jo aldri! Far på 65år har fått beskjed av telenor at han gratis kan få telefon for opptil 5000kr mot bindingstid ofc. Uansett så har han sverget til Sony Ericsson i veldig mange år, noe jeg ikke ser grunn til hvis han skal gå over til touch telefon, med android. Mulig det bare er dumt med android i det hele tatt?

De er stort sett ganske like, men de forskjellige produsentene har en litt egen tvist som de legger utenpå Android-systemet (som HTCs Sense og Samsungs TouchFlo), men dette byr ikke på nevneverdig forskjell (selv om folk som har prøvd flere sikkert har sin favoritt). Bruker du en telefon KUN til å ringe med og kanskje sende noen SMS er jo ikke en dyr Android-telefon spesielt verdifull. Fattern tilhører den kategorien så jeg vil dermed ikke anbefale han å skaffe seg en Android-telefon med mindre han fikk den av jobben el. Mannen er jo ikke dum så han ville jo forstått hva som foregikk og i bunn og grunn så gjør du det bare så avansert som du vil. Å ringe og sende meldinger er bare ett tastetrykk unna.

 

En Android telefon til 1500,- og en til 5000,- har ikke noen spesielle forskjeller i hvordan man skal bruke den, men opplevelse på en dyrere telefon kommer jo i form av bedre skjerm og oppløsningen på denne, CPU-kraft og RAM-størrelse, hvor responsiv skjermen er osv.

Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet til å ha forskjellige bakgrunner på hjemmeskjermene? Mulig at det ser fucka ut, men hvis det er mulig så er det noe jeg vil teste ut.

 

Har én skjerm som er ganske tom, hvor jeg kunne hatt et bilde, mens de andre har jeg flere ikoner og widget'er hvor det er greit med en mindre skrikende bakgrunn.

Så vidt jeg har oppdaget kan man ikke endre bakgrunn på EN skjerm da denne scrolles bortover (som du sikkert har lagt merke til). Kanskje ikke akkurat det samme, men jeg bruker Photo Display Scrapbook til å legge til noen bilder som widgeter. Kanskje ikke helt det samme, men.

 

Den fant jeg ikke, verken i markedet eller ved å Google. Mistenker at det ikke er helt det jeg leter etter, men takk likevel.

Lenke til kommentar

Er alle android mobiler like å bruke?

 

Vet det er dumt spørsmål, men man vet jo aldri! Far på 65år har fått beskjed av telenor at han gratis kan få telefon for opptil 5000kr mot bindingstid ofc. Uansett så har han sverget til Sony Ericsson i veldig mange år, noe jeg ikke ser grunn til hvis han skal gå over til touch telefon, med android. Mulig det bare er dumt med android i det hele tatt?

De er stort sett ganske like, men de forskjellige produsentene har en litt egen tvist som de legger utenpå Android-systemet (som HTCs Sense og Samsungs TouchFlo), men dette byr ikke på nevneverdig forskjell (selv om folk som har prøvd flere sikkert har sin favoritt). Bruker du en telefon KUN til å ringe med og kanskje sende noen SMS er jo ikke en dyr Android-telefon spesielt verdifull. Fattern tilhører den kategorien så jeg vil dermed ikke anbefale han å skaffe seg en Android-telefon med mindre han fikk den av jobben el. Mannen er jo ikke dum så han ville jo forstått hva som foregikk og i bunn og grunn så gjør du det bare så avansert som du vil. Å ringe og sende meldinger er bare ett tastetrykk unna.

 

Takker for svar. :) Helt enig at han absolutt ikke trenger en dyr Android telefon. Far liker ganske lite at han begynner å dra på årene. Han er fornøyd når han føler selv at han fortsatt er 40år, og tror han likte tanken på touch mobil. Uansett lot han prøve å skrive på iPod touchen min, og det sa han gikk fint. Så når det ikke koster han noe (videreføring av abm han allerede har) så tenker jeg heller hvorfor ikke? Han lærte seg en GPS ganske fort for noen år tilbake. Mulig iOS hadde vært bedre pga brukervennlighet, men jeg er ikke helt fan av eplemobilene :p

Endret av Spenul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det flere som har opplevd at Handcent klikker i vinkel om man sender SMS til et nummer man ikke har lagret med +xx (landskode) og meldingen skal ut av landet man befinner seg i? Dette har skjedd meg mange ganger da jeg ikke har for vane å lagre nummer med landskode og når man da sender SMS til xx xx xx xx så virker det som den har låst seg på resend for den piper og vibrerer som et uvær og jeg får X antall meldinger fra nettverket om at jeg ikke må finne på å sende melding til et slikt nummer. Har noen vært borte i dette eller kan det ha noe med provideren min å gjøre? (T-Mobile). Jeg vil helst ikke skru av automatisk resend da noen ganger så failer meldingen pga dårlig dekning og dette er det ikke alltid jeg legger merke til.

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd veldig mye rart med min Desire for tiden:

 

- Goggles app blinker bare og vil ikke ta noen bilder (prøvd å avinstallere det med det hjalp ikke)

 

- Når jeg trykker på pilen til å se på applikasjonene mine blir jeg kastet ut av skjermen når jeg velger en applikasjon. Dette skjer også når jeg bruker Tasker om jeg velger en profil.

 

- Når jeg spiller Wordfeud (en knall bra spill som er prikk lik Scrabble) blinker skjermen hver 20 sekund.

 

Jeg vet ikke... det er mye som ikke stemmer og jeg skjønner ikke hva er det som har skjedd. Regner med at det er en bug eller noe og jeg må kanskje slette hele dritten og begynner fra null... Any other suggestions?

 

I så fall, vet noen hvordan det blir med Tasker? Kommer jeg til å miste alle profilene mine?? :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...