Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en, min samboer en og min datter en telefon.

 

Hadde håpet der var en lignende mulighet på Android da jeg ikke har lest noe i marked om at hvert enkelt kjøp kun kan brukes på en enhet.

 

Programmene/Market følger brukeren/personen, ikke mobilen. Jeg har f.eks samme bruker på 3 Android-enheter, der har jeg felles Market, og dermed Google-bruker.

 

Om du kan ha flere Google-brukere, der én er felles Market-bruker, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Med vanilla android (2.2) kan du ha så mange google-kontoer knyttet opp mot telefonen du vil, men vet ikke hvordan det blir med htc sin variant. Husker ikke om jeg kunne velge hvilken som skulle benyttes mot market eller om det var den første som ble lagt inn (hovedkontoen) men du har full frihet til å velge hva som skal synces fra hvilken konto når det kommer til kontakter og slikt, så det skulle ikke være noe problem å ha en konto som kun brukes til checkout. :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg bruker en, min samboer en og min datter en telefon.

 

På iPhone/iPod er ikke dette noe problem. Da kjøper en programmer og spill en ønsker, og vi kan alle legge det inn på enheten. Hadde håpet der var en lignende mulighet på Android da jeg ikke har lest noe i marked om at hvert enkelt kjøp kun kan brukes på en enhet.

Du KAN, men det er vel fortsatt piratkopering, så lenge det ikke er samme person som bruker alle enhetene. (Det er betingelsen for å legge inn kjøpte programmer fra AppStore på flere enheter, så vidt jeg vet.) Og da kan du jo like gjerne piratkopiere apps til Android-enhetene også. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg bruker en, min samboer en og min datter en telefon.

 

På iPhone/iPod er ikke dette noe problem. Da kjøper en programmer og spill en ønsker, og vi kan alle legge det inn på enheten. Hadde håpet der var en lignende mulighet på Android da jeg ikke har lest noe i marked om at hvert enkelt kjøp kun kan brukes på en enhet.

Du KAN, men det er vel fortsatt piratkopering, så lenge det ikke er samme person som bruker alle enhetene. (Det er betingelsen for å legge inn kjøpte programmer fra AppStore på flere enheter, så vidt jeg vet.) Og da kan du jo like gjerne piratkopiere apps til Android-enhetene også.

Tror ikke det er det så lenge du er en privatperson, det er først hvis man er en bedrift eller utdanningsintitusjon at det er noen begrensninger i lisensavtalen: http://www.apple.com/legal/itunes/us/terms.html

(ii) If you are a commercial enterprise or educational institution, you may download and sync a Product for use by either (a) a single individual on one or more iOS Product you own or control or (b) multiple individuals, on a single shared iOS Product you own or control. For example, a single employee may use the Product on both the employee's iPhone and iPad, or multiple students may serially use the Product on a single iPad located at a resource center or library.

Ellers gjelder det at du kan ha opp til fem kontoer tilknyttet en iOS enhet, og du kan putte appsene dine på så mange iOS enheter som du eier eller kontrollerer.

 

Finner ikke noe tilsvarende i lisensavtalen til Market: http://www.google.com/mobile/android/market-tos.html

Lenke til kommentar

Da får du piratkopiere dem da. Det er jo det du gjør uansett om du får programmene på tre telefoner, selv om du forteller deg selv noe annet.

Har du kilde til dette? Jeg har nemlig ikke funnet noe som helst om dette verken I deres TOS eller i deres business and program policies ( som er de eneste dokumentene som angår kunder av market i følge deres legal side.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen slik "magisk" grense. Det kommer helt ann på hvordan man har valgt å lisensiere programvaren.

Vel, med mindre du har tillatelse til å kopiere en applikasjon, er det jo per definisjon piratkopiering. Siden det ikke finnes muligheter for å gjøre dette uten "tvilsommme metoder" er de jo ikke akkurat noe som tilsier at man har slik tillatelse.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...