Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grooveshark har i hvertfall _forferdelig_ mye dårligere lydkvalitet en spotify. Helt uaktuelt for min del i hvertfall.

 

Dette er nok i overkant generaliserende. Forskjellen er såvidt jeg vet, at Spotify har en enhetlig kompresjonsgrad for alt som ligger ute for premium-kundene, mens Grooveshark-kvaliteten varierer med materialet som foreligger.

 

Ser nå at TinyShark ikke tillater lagring av musikken i offline spillelister - det trodde jeg faktisk. Bruker selv Groovesharks mobilapp, som vitterlig har denne muligheten.

 

Tips til Spotify-brukere med "your location"-frustrasjon: Noen root-brukere som har forsøkt å endre telefonens plassering med Marketenabler? Vet ikke hvordan Spotify finner din plassering, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Dette er nok i overkant generaliserende. Forskjellen er såvidt jeg vet, at Spotify har en enhetlig kompresjonsgrad for alt som ligger ute for premium-kundene, mens Grooveshark-kvaliteten varierer med materialet som foreligger.

Godt mulig. Subjektivt er det også, og kun basert på personlig erfaring og det jeg har hørt av venner (noen av dem slike audiofile - sukk). Uansett. Jeg lyttet på grooveshark i knapt et døgn, og jeg må si jeg ikke kom over en eneste låt hvor jeg var fornøyd med lydkvaliteten. Riktignok bruker jeg lukkede hodetelefoner fra AKG og ikke plastpropper, men samtidig så har jeg totalt elendig og ubrukelig hørsel og pleier å si at når selv jeg hører forskjell så er det ille. Men klart, er man fornøyd, kjør på. Men jeg har egentlig aldri hørt noen si noe som helst bra om grooveshark annet enn at man finner saker og ting der man ikke finner på spotify.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan unbricke en HTC Magic i Norge? Utenom Delta osv (altså operatørenes verksted).

 

Sitter med en X10 Mini Pro, men min 2 år gamle HTC Magic er raskere, penere og bedre i bruk en X10 Mini Pro. Det er ikke størrelsen, det er all bloatwaren som er på den. Treg skit. Magicen er snappy i forhold.

Lenke til kommentar

Faen for no søppel. Betalte 100 spenn for spotify på mobilen, men er mange låter hvor det står at de ikke er tilgjengelig i denne regionen.

 

Det får du nesten skylde på plateselskapene, som tviholder på regionale kontrakter... Det er hverken Android eller Spotify sin skyld, så du er vel uansett i feil tråd.

 

/Espen

 

Han kunne jo ha testa gratis versjonen først...

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Respot på android? Og helst i kombinasjon med mac?

 

Jeg har fått installert servify på macen, og får forbindelse mellom telefonen og macen, men får opp en merkelig feilmelding idet jeg skal spille av en sang - løsningen da er å koble til på ny.

 

Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan unbricke en HTC Magic i Norge? Utenom Delta osv (altså operatørenes verksted).

 

Sitter med en X10 Mini Pro, men min 2 år gamle HTC Magic er raskere, penere og bedre i bruk en X10 Mini Pro. Det er ikke størrelsen, det er all bloatwaren som er på den. Treg skit. Magicen er snappy i forhold.

Hvordan ha du bricket dn? Det er litt vesentlig.
Lenke til kommentar

Du svarer ikke på spørsmålet.

 

red: Ikke at det er veldig relevant, den må JTAGes uansett, med mindre jeg tar feil. Det eneste er om man må flashe inn radioen først eller ikke. Jeg vil tro et servicesenter bare bytter hovedkortet, jeg vet ikke om så mange som gjør den type operasjoner.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke Nexus-layouten, jeg foretrekker egentlig vanilla Cupcake. Det er stilrent, som Linux-baserte ting skal være imo :)

 

Kjente jeg ble litt spent på hva du mener er bedre med "layout" på Cupcake i forhold til "Nexus-layout" (mener du Android 2.2?). De funksjonelle forskjellene er ikke akkurat store i GUI, men Froyo ser mange ganger bedre og mer gjennomført ut enn Cupcake

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke Nexus-layouten, jeg foretrekker egentlig vanilla Cupcake. Det er stilrent, som Linux-baserte ting skal være imo :)

 

Kjente jeg ble litt spent på hva du mener er bedre med "layout" på Cupcake i forhold til "Nexus-layout" (mener du Android 2.2?). De funksjonelle forskjellene er ikke akkurat store i GUI, men Froyo ser mange ganger bedre og mer gjennomført ut enn Cupcake

Android-Cupcake-Emulator.jpg

Dette. Det er så rent å minimalistisk som jeg kan ha det uten å få for lite

Lenke til kommentar

Har legend, og lest en delr rundt det nå... Sliter itt med å finne ROM jeg vil ha , pluss det viktigste spørsmålet!

 

Når jeg rooter mister jeg alle apps.

 

kan jeg på noen måte ordne sånn at jeg slipper å spille alle angry-birds levlene på nytt? -_-

Det virker som om du blander roote og flashe. Naar du rooter gjor du bare at telefonen gir deg mer tilgang og du kan bl. a. installere programmer som potensielt kan gjore skade paa telefonen din. Nar du derimot flasher (som jeg regner med er planen din siden du sier at du leter etter en ny ROM) saa maa du wipe telefonen noe som du ganske riktig sier, forer til at du mister alt som er paa den. Det du kan gjore for aa unngaa dette er a bruke et program som f. eks TitaniumBackup til a taa et slags image av programmene dine saann de er i skrivende stund. Du kan saa gjenopprette de nar du har funnet deg en ny ROM. Jeg anbefaler deg dog a sjekke ut dette forst da jeg ikke er HELT sikker paa det da jeg ikke bruker programmet selv fordi jeg foretrekker en helt clean install nar jeg forst gjor det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...