Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

@JohnRichard Hadde same problem og fann at denne løysinga funka. (X10, Android 1.6)

Hadde samme problemet, og løste det slik:

Menu - Innstillinger - Applikasjoner - Administrer applikasjoner - Marked.

Der klikker du på "avinnstaller oppdateringer".

Neste gang du starter marked så må du godta betingelser og sånt på nytt, men det er jo ikke noe problem.

Det funket for meg, så kanskje for deg også? :thumbup:

Fulgte oppskriften.

Når jeg nå starter Marked, så kommer vilkårene opp i nettleseren, men jeg kommer ikke videre. Kan ikke trykke noen plass, og velger jeg å gå tilbake er jeg tilbake på HOME-screen. Om jeg prøver Marked igjen skjer det samme...

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende rykter som går om "Nexus Two" nå, dvs. første telefonen med Gingerbread (Android 2.3, 2.5 eller 3.0), som visstnok skal være produsert av Samsung og slippes tidlig i november. Den skal visstnok ikke hete Nexus Two, og den skal bygge på Galaxy S-linjen med lignende Super AMOLED-skjerm på 4 eller 4,3 tommer, men med en mer kurvet kropp (også i plast) som "føles tynnere". Med stock Android, til og med neste versjon, så virker denne utrolig interessant. Får håpe den ikke har samme problemene med hakking/lag som Galaxy S har vært plaget med.

Kilde

Lenke til kommentar

Takk takk! Tenkte også på om det kanskje fantes utenlandske nettbutikker som solgte dem for under 200-lappen. Har funnet et par steder, men de sender ikke til Norge.

Du får ikke kvalitet til den prisen. Jeg prøvde meg på 8 GB fra DealExtreme i vår, og den er bare å kaste nå. Kommer til å kjøpe ekte merkevare fra en norsk butikk neste gang.

Edit: Etter å ha søkt litt er jeg ikke så sikker lenger, det har tydeligvis vært prisras på Micro SDHC i det siste. http://www.prisjakt.no/category.php?l=s60236762

Ville uansett ikke kjøpt fra DealExtreme eller andre som med stor sannsynlighet selger piratvarer.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Spennende rykter som går om "Nexus Two" nå, dvs. første telefonen med Gingerbread (Android 2.3, 2.5 eller 3.0), som visstnok skal være produsert av Samsung og slippes tidlig i november. Den skal visstnok ikke hete Nexus Two, og den skal bygge på Galaxy S-linjen med lignende Super AMOLED-skjerm på 4 eller 4,3 tommer, men med en mer kurvet kropp (også i plast) som "føles tynnere". Med stock Android, til og med neste versjon, så virker denne utrolig interessant. Får håpe den ikke har samme problemene med hakking/lag som Galaxy S har vært plaget med.

Kilde

såklart har den samme problemer med hakking og lag når Samsung ikke gidder å gi slipp på det idiotiske filsystemet sitt.

Jeg tror at med dette så blir vi Galaxy s brukere 100% forlatt med en halvferdig 2.2

Lenke til kommentar

Takk takk! Tenkte også på om det kanskje fantes utenlandske nettbutikker som solgte dem for under 200-lappen. Har funnet et par steder, men de sender ikke til Norge.

Du får ikke kvalitet til den prisen. Jeg prøvde meg på 8 GB fra DealExtreme i vår, og den er bare å kaste nå. Kommer til å kjøpe ekte merkevare fra en norsk butikk neste gang.

Edit: Etter å ha søkt litt er jeg ikke så sikker lenger, det har tydeligvis vært prisras på Micro SDHC i det siste. http://www.prisjakt.no/category.php?l=s60236762

Ville uansett ikke kjøpt fra DealExtreme eller andre som med stor sannsynlighet selger piratvarer.

Yes.. Amentio har 16GB-kort fra Kingston for 280 kroner. Det fine er at man i nettbutikken kan velge å hente varen i fysisk butikk slik at man slipper porto. Dermed får man webpris, men varen i fra fysisk butikk (Datakjeden/Amentio). :)

Lenke til kommentar

Er det offisielt blitt sluppet en oppdatering for Xperia x10?

Seek and thee shall find ;)

The official Sony Ericsson product blog posted an article today advising that X10' date=' X10 Mini, and X10 Mini Pro handsets will begin receiving the Eclair update on Sunday evening. Initially, only phones in the Nordic countries will see the update, with other European countries getting 2.1 starting Monday, [/quote']

Kilde

Lenke til kommentar

@JohnRichard Hadde same problem og fann at denne løysinga funka. (X10, Android 1.6)

Hadde samme problemet, og løste det slik:

Menu - Innstillinger - Applikasjoner - Administrer applikasjoner - Marked.

Der klikker du på "avinnstaller oppdateringer".

Neste gang du starter marked så må du godta betingelser og sånt på nytt, men det er jo ikke noe problem.

Det funket for meg, så kanskje for deg også? :thumbup:

Fulgte oppskriften.

Når jeg nå starter Marked, så kommer vilkårene opp i nettleseren, men jeg kommer ikke videre. Kan ikke trykke noen plass, og velger jeg å gå tilbake er jeg tilbake på HOME-screen. Om jeg prøver Marked igjen skjer det samme...

Tips?

Virket som om det var Sense UI som laget krøll for meg.

Mens det stod "Laster..." på hjemskjermen, holdt jeg inne "Hjem"-knappen og valge "Marked", og da fikk jeg vilkårene i Marked-appen og kunne velge "Godta".

Sånn i tilfelle andre har problemer.

Lenke til kommentar

2.1 på Xperia!

Når jeg skrev det hadde jeg det på mobilen min :)

Fins det noe theme til aHome eller ADW-launcher som er veldig likt original Android, evnt Sense? Jeg savner å ha muligheten til å slå av Timescape UIen som du kan med Sense hos HTC.

Lenke til kommentar

2.1 på Xperia!

Når jeg skrev det hadde jeg det på mobilen min :)

Fins det noe theme til aHome eller ADW-launcher som er veldig likt original Android, evnt Sense? Jeg savner å ha muligheten til å slå av Timescape UIen som du kan med Sense hos HTC.

Jeg bruker LauncherPro på min HTC Desire. Det er den klart beste launcheren eg har vært borti. Den har også en del widgets som minner om de til Sense.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg ikke ønsker å lese gjennom 146 sider med poster, spør jeg:

Fikk (endelig) min HTC Desire HD i dag, men jeg har et spørsmål.

Telefonen synkroniserte tydeligvis alle facebook-kontakter med kontaktlisten på telefonen, slik at jeg har en DEL folk i telefonlista som jeg ikke skal ha der, og/eller som har feil nummer liggende.

Hvordan sletter jeg kontakter manuelt på HTC Desire HD / Froyo?

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det først. En knapp veldig mange som en ny med Android undervurderer er Menu-knappen. Denne har stort sett en funksjon i 19/20 programmer. Gå på People, åpne kontakten du vil slette og trykk på Menu. Da får du opp valget om å slette. Du kan også trykke på Menu i lista i People og velge "View". Her kan du aktivere "Show only contacts with number". På den måten vil telefonen skjule alle som kun har navn og mail (som ofte er tilfellet med Facebook kontakter).

Lenke til kommentar

Du sier "Trykker på telefon". Hva legger du i det? Mener du at du velger å vise kontakter som ligger på telefonen?

Tipper han mener knappen som heter "Telefon" som ligger nederst i Sense, for jeg sliter med akkurat det samme og finner ikke ut av hvordan jeg skal få bort alle facebook-kontaktene når jeg kun skal ringe..

Lenke til kommentar

Du sier "Trykker på telefon". Hva legger du i det? Mener du at du velger å vise kontakter som ligger på telefonen?

Tipper han mener knappen som heter "Telefon" som ligger nederst i Sense, for jeg sliter med akkurat det samme og finner ikke ut av hvordan jeg skal få bort alle facebook-kontaktene når jeg kun skal ringe..

Riktig. Trykker på den store knappen som heter "Telefon"/"Phone", og da spretter ALLE mine facebook kontakter opp, både med nummer og uten. Jeg hadde ca 60 stk som jeg overførte fra den gamle 3GS'en, og de har blandet seg med alt. Har ingen problemer med å synke de jeg hadde fra før av, opp mot deres egne facebook-accounts, det er bare stilig. Men jeg vil ha bort alle de andre, eller iallefall slette det jeg kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...