Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3.0 er vel hovedsaklig laget for tablets og mobiler med store skjermer så kommer nok til å se litt forskjellig ut. Venter spent på en nice tablet med tegra 2, usb, hdmi og 3.0. Noen som har holdt en 7" tablet i hånden forresten? Lurer på om skjermen blir litt liten.

Lenke til kommentar

Er nok ikke hovedsaklig laget for det, men de legger inn bedre støtte for tablets, feks muligheten for høyere oppløsning

Tenkte litt feil der. Er vel 3.5 som skal være spesielt for tablets. 3,5" skjerm er vel det som blir kravet for 3.0 om eg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med min HTC Desire. På Trådløse nettverk er det ett nettverk som ikke kommer opp. Jeg kan fint koble meg til andre nettverk. Dette nettverket som ikke kommer opp på telefonen min kommer opp på alle pc'er jeg har prøvd. Jeg har også prøvd å restarte nettverket. Finnes det noen cache for trådløse nettverk i Android jeg trenger å nullstille eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Kanal 14 er vel kun i bruk i Japan?

Vi her i Europa har vel kanal 1-13, USA kun 1-11. Så en telefon beregnet for USA vil vel ha problemer med kanal 12-14.

Her fra wikien:

Spectrum assignments and operational limitations do not operate consistently worldwide. Most of Europe allows for an additional 2 channels beyond those permitted in the U.S. for the 2.4 GHz band. (1–13 vs. 1–11); Japan has one more on top of that (1–14). Europe, as of 2007[update], was essentially homogeneous in this respect. A very confusing aspect is the fact that a Wi-Fi signal actually occupies five channels in the 2.4 GHz band resulting in only three non-overlapped channels in the U.S.: 1, 6, 11, and three or four in Europe: 1, 5, 9, 13. Equivalent isotropically radiated power (EIRP) in the EU is limited to 20 dBm (100 mW).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du forsøkt å endre kanal? Jeg har nemlig opplevd at min Desire har problemer med å finne wlan på kanal 13 og 14.

Du er min helt! Skiftet til kanal 11 og nå funker det fett!

HTC'en min og rutern har hatt det greit sammen i måneder, men det jeg ikke visste var at ruteren var innstilt på automatisk å velge kanal, så en mørk og stormfull aften har den åpenbart bestemt seg for å være litt ugrei og skifte til kanal 13.

Lenke til kommentar

Skal sjekke min egen kanal når jeg kommer hjem, opplever veldig varierende signaler til forskjellige enheter ;)

Så til dagens store spørsmål (hehe)...

Hvilken Android-telefon bør jeg kjøpe? Liker designet på HTC Legend og Samsung Galaxy S, men liker skjermen på Desire (og nå kommer HD) - og innbiller meg at jeg kunne hatt nytte av QWERTY-tastatur (Desire Z).

Ikke lett.

Lenke til kommentar

På noen Android versjoner, men ikke alle. Er ikke helt sikker på hvilke man kan velge det på. På Nexus One med Android 2.2 kan jeg ikke velge, men kanal 13 funker (har ikke testa 14).

Finner ikke noe sånt på min Desire med Mcr r8 (2.2) heller.

Eneste jeg finner er på portabel wifi. Der kan jeg velge auto eller fra 1 til 11

Kanal 13 funker fint forøvrigt..

Lenke til kommentar

Skal sjekke min egen kanal når jeg kommer hjem, opplever veldig varierende signaler til forskjellige enheter ;)

Så til dagens store spørsmål (hehe)...

Hvilken Android-telefon bør jeg kjøpe? Liker designet på HTC Legend og Samsung Galaxy S, men liker skjermen på Desire (og nå kommer HD) - og innbiller meg at jeg kunne hatt nytte av QWERTY-tastatur (Desire Z).

Ikke lett.

Jo.

Du skal kjøpe Desire HD.

fysisk QWERTY er ikke verdt det uten æøå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...