Jotun Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 http://cgi.ebay.co.uk/NEW-VODAFONE-SIM-CARD-1-CREDIT-FREE-2ND-SIM-/280537931946?cmd=ViewItem&pt=UK_Mobile_Home_Phones_Sim_Cards_CV&hash=item41515d20aa#ht_1637wt_911 Tror dere dette sim-kortet vil åpne market bra? Jeg er fersk når det gjelder ebay-ing, så vet ikke helt hva jeg skal se etter/unngå... Enten åpner det marked, eller så gjør det ikke det Litt nedi linken er liste over land som har tilgang til payable apps... Lenke til kommentar
Krulla Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det er sikkert flere enn meg som er interessert i Android og mobiler som støtter dette. Begynner med å slenge ut noen linker: Hvordan få tak i telefonen Dette er ulike måter å anskaffe telefonen - du trenger ikke å gjøre alle tre - Kjøp av T-mobile i et land der den selges, unlock - Registrer deg som utvikler, og bestill telefonen via en bekjent i et av de landene telefonen sendes til - Send mail til Brightstar corp, de som shipper telefonen for Google hvis jeg har forstått det rett. Dette gjorde jeg selv, og slapp å registrere meg som utvikler. Kostet $410 (inkl. frakt til USA) Nyttige linker Programmene som finnes på Android Market Anbefalte programmer til Android Super - videokonvertering Modifikasjoner Beginners Guide For Rooting Your Android G1 To Install Cupcake Root Oppdateringer til ADP1 Informasjon om ulike custom ROMs ÆØÅ på hardware-tastatur Diverse G1 Emulator - prøv telefonen! Artikler Nå kommer Android til Norge Tester Test: HTC Dream Brukertest: Android Development Phone 1 Telefoner (de som er listet her er stort sett samme telefonen. Tips til flere?) HTC Dream T-Mobile G1 Android Dev Phone 1 Om Android Offisiell side Google Code Wikipedia Guider Aktivering av G1 over wifi med custom firmware Få tilgang til betalprogrammer på Market MMS/WAP OneCall: <!--SPOILER BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('eb8e39bd5c821474cc1da56780c0363c')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor</div><div class="spoilermain" id="eb8e39bd5c821474cc1da56780c0363c" style="display:none"><!--SPOILER END--> Name: OneCall Internet APN: internet Proxy Port Username Password Server MMSC MMS proxy MMS port MCC: 242 MNC: 05 APN type: default Name: OneCall MMS APN: mms Proxy Port Username Password Server MMSC: http://mms.nwn.no MMS proxy: 89.254.65.20 MMS port: 80 MCC: 242 MNC: 05 APN type: mms <!--SPOILER DIV--></div><!--SPOILER DIV--> Chess: <!--SPOILER BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('a2832e4b830b730ef0bb847c3a49ec79')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor</div><div class="spoilermain" id="a2832e4b830b730ef0bb847c3a49ec79" style="display:none"><!--SPOILER END--> For data: Navn: Chess WAP APN: netcom Proxy: 010.254.254.010 Port: 8080 Brukernavn: chess Passord: chess MMC: 242 MNC: 02 APN type: default For MMS: Navn: Chess MMS APN: mms.netcom.no Brukernavn: chess Passord: chess MMSC: http://mms/ MMS Proxy: 193.209.134.133 MMS Port: 8080 MCC: 242 MNC: 02 APN Type: mms <!--SPOILER DIV--></div><!--SPOILER DIV--> Er nybegynner på Android og har så lyst å lære om rooting og rom, og alt som er av fremmedord som flakser rundt her på forumet. Lurer på om innlegget som sto først i tråden her fortsatt har aktuelt innhold? Hvor skal jeg lete for å lære og få guider? Ikke så stiv i engelsk Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det innlegget er nok ganske utdatert, eneste nyttige infoen der er MMS/WAP-innstillingene Lenke til kommentar
Krulla Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det innlegget er nok ganske utdatert, eneste nyttige infoen der er MMS/WAP-innstillingene Regnet med det, da utviklingen går rasende fort. Takk for svar. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Glemte å svare på det andre spørsmålet ditt. XDA forumet er det mest vanlige forumet for alt som gjelder rooting og modding av HTC telefoner. De driver sikkert med andre telefoner også men det vet jeg ikke noe om, du kan jo lese litt selv... Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 hvilken android mobil til maks 3000kr vil dere anbefale? helst under. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Du får Desire med en totalpris på godt under 3k hos Telenor, tror jeg det var. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 hva med samsung wave? kanskje ikke android.. menmen.. den er bra! Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Jeg ser nå på Android 2.2 keynoten fra Google IO. En av de nye mulighetene er å browse apps på nettet, så trigge nedlastingen rett på mobilen via nettsiden. En liten stund før han presenterte det sa han at han skulle vise features som kommer etter Froyo. Det er altså ikke lansert enda. Kommer sannsynligvis ved release av Gingerbread som blir Q4 i år. I mellomtiden kan du jo prøve AppBrain. Endret 25. juli 2010 av trygveaa Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Jaok. Nytt spørsmål: Slik jeg har forstått det har alle Android-enheter en default orientation. Som regel Portrait. Kan dette endres? Redigere en konfigurasjonsfil(slik det ofte er i Linux), stille inn noe et sted, installere modifisert framework-res.apk eller noe annet? Any idea? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Du får Desire med en totalpris på godt under 3k hos Telenor, tror jeg det var. men da må jeg vell endre det abn jeg har nå? vil ikke bytte det. kan ikke få det tilbake igjen da. telenor har sluttet med det jeg har nå(frifiks). Endret 25. juli 2010 av Markelure Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Slik jeg har forstått det har alle Android-enheter en default orientation. Som regel Portrait. Kan dette endres? Redigere en konfigurasjonsfil(slik det ofte er i Linux), stille inn noe et sted, installere modifisert framework-res.apk eller noe annet? Noen diskuterer det her. Er et par forslag til ting du kan prøve. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 men da må jeg vell endre det abn jeg har nå? vil ikke bytte det. kan ikke få det tilbake igjen da. telenor har sluttet med det jeg har nå(frifiks). Det er jo bare å bestille med nytt nummer, og fortsette å bruke det simkortet du har. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 testet nettop android 1.6 på netbooken min.Fungerte overaskende bra, støttet lyd, wifi, tastaturet og tillome alle ekstratastene på tastaturet.Nesten så jeg vurderer å ha det instalert sammens med windows 7. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Denne? http://www.androidx86.org/ Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Japp, testet den jeg også. Funket dårlig for meg. Complexity fikk det litt bedre til Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Kan jeg roote telefonen min med et minnekort, for så å bytte til et annet minnekort? Vil telefonen fortsatt være roota? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Kan jeg roote telefonen min med et minnekort, for så å bytte til et annet minnekort? Vil telefonen fortsatt være roota? Androidsystemet ligg på det interne minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå