Khaffner Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det snakkes om at Android har 160.000 aktiveringer hver dag. Men hva innebærer det? Jeg, som sikkert mange andre her har installert custom ROMs på sin Android-enhet flere ganger. Blir det da aktivert hver gang? Eller er aktiveringen noe som skjer hos maskinvareprodusent, én gang per enhet? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det snakkes om at Android har 160.000 aktiveringer hver dag. Men hva innebærer det? Jeg, som sikkert mange andre her har installert custom ROMs på sin Android-enhet flere ganger. Blir det da aktivert hver gang? Eller er aktiveringen noe som skjer hos maskinvareprodusent, én gang per enhet? Nå er vel vi som legger inn custom roms kun en bitteliten promille av androidbrukerne, så tror ikke det medfører noen feilkilde idet hele tatt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hva med offisielle oppdateringer? Når Nexus One fikk 2.2, ble det regnet som aktiveringer? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Offisielle oppdateringer kommer nokså skjeldent, så jeg tror ikke det utgjør en betydlig del. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, det er klart. Men det besvarte ikke spørsmålet mitt, eller det forrige for den saks skyld Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ser ut som Google mener det er antall nye telefoner som blir aktivert , siden de hadde tallet oppe i en graf der det ble sammenlignet med antall solgte Iphone pr dag. Hvis oppdateringer eller flasher påvirket dette tallet, kunne de kjapt bli nødt til å "spise hatten sin" så det tviler jeg på. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ville tro det er google-kontoer som blir knyttet til en Android-telefon, og dermed ikke gjelder for oppdateringer etc (dersom man setter opp telefonen med samme google-konto som man brukte tidligere, såklart) Men fasiten er det vel bare google som har. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Yey! Eg fekk akkurat den nye oppdateringa frå google. Er no på frf85b \o/ Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det snakkes om at Android har 160.000 aktiveringer hver dag. Men hva innebærer det? Jeg, som sikkert mange andre her har installert custom ROMs på sin Android-enhet flere ganger. Blir det da aktivert hver gang? Eller er aktiveringen noe som skjer hos maskinvareprodusent, én gang per enhet? Hvor er det dette står hend? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Det snakkes om at Android har 160.000 aktiveringer hver dag. Men hva innebærer det? Jeg, som sikkert mange andre her har installert custom ROMs på sin Android-enhet flere ganger. Blir det da aktivert hver gang? Eller er aktiveringen noe som skjer hos maskinvareprodusent, én gang per enhet? Hvor er det dette står hend? Hvis du mener mitt utsagn om 160k aktiverte enheter, jeg har det herfra: Førstepost edit: Der står det "solgte", ikke aktiverte. Men jeg spurte jo også om det var det samme for statistikken Endret 28. juni 2010 av khaffner Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Er det stor fare for å bricke telefonen hvis man prøver å roote den? Har veldig lyst til å roote min HTC Tattoo, men tør ikke ta sjansen hvis det er stor fare for at den blir bricked. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Nå har jeg forsøkt å søke og lete etter hjelp, men finner jo pent lite. Hvordan i alle dager overfører jeg telefonkontaktene på min HTC Magic fra telefonminne til sim? Kjører Offisiell Sense. EDIT: Evt hvordan jeg kan sende alle kontaktene over blåtann i 1 trøkk. Endret 29. juni 2010 av Alastor Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Du kan laste ned Contact2Sim fra Marked. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Aspic, hvordan liker du Froyo? Store forandringer? Endret 29. juni 2010 av Raijin Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Aspic, hvordan liker du Froyo? Store forandringer? No har eg i teorien hatt Froyo ei stund ettersom eg installerte den "leaka" presseversjonen, men mitt inntrykk er i alle fall veldig bra. Det er fleire etterlengta funksjonar som kjem inn, i tillegg til eit overall kjappare system. Batteritida er vel nogonlunde den same, noko som ikkje var heilt uventa. Med Froyo er i alle fall Google eit langt steg på veg mot eit komplett mobilt operativsystem, no må dei berre få i gong market for norske, europeiske og asiatiske kjøparar/utviklarar, så blir dette gode greier Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Føler at overgangen frå donut til eclair var stor (og meget positiv), ser fram til froyo. Men må sikkert skaffe ny telefon viss det skal skje innenfor rimelige tidsrammer (har Acer Liquid)... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Hadde sett for meg at optimaliseringene skulle føre til bedre batteritid :/ Lenke til kommentar
LasH Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hva er egentligt Froyo? Jeg såg en app i market som het det idag, men slik jeg har forstått det(etter et kjapt google-søk) så er det et operativsystem til Android? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Froyo er Android 2.2 ... Android 1.6 - Donut Android 2.0/2.1 - Eclair Android 2.2 - Froyo Har selv ikke skjønt versjonsystemet helt, men navnene er alfabetiske, og er alltid desserter. Neste er Gingerbread. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Nyeste versjon Android. 2.2 eller Froyo som er project name Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå