Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Nå vet jo ikke jeg hvilken "udda" telefon du har men et søk på "hvem ringer" gir meg "Se hvem som ringer - Gule Sider" på HTC Magic med Android 1.5, Samsung Spica med 2.1 og N1 med 2.2.

Endret av belenix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gulesider har valgt at programmet bare skal vises for norske brukere. Hvis du har en operatør med utenlandsk eier, så kan mobilen tro at du er i det landet (f.eks. tele2-brukere oppfattes som svenske hvis jeg husker riktig). For å sjekke, gå inn på APN-innstillingene, trykk på en eksisterende eller velg ny, og se hva det står på MCC verdien. Hvis det står 242, så oppfattes mobilen som norsk, og da er det noe annet som er problemet. Hvis det står noe annet, så er nok det grunnen til at dere ikke finner programmet. Jeg vet ikke om det er noe man kan gjøre med det (hvis man ikke har roota), men man kan laste ned GuleSider-programmet her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for linken til Gulesider appen ihvertfall. Har installert den nå.

Jeg har tele2, ja. Hvilket ser ut til å bli mindre og mindre fordelaktig. 1) Man MÅ ha på roaming fordi de bruker Netcoms nett. 2) De har ikke 500MB abbo - bare enten 100MB eller 1GB. 3) dette med at de 'ser' svenske ut for Android Marked.

Lenke til kommentar

Finnes det noen måte å få alarmen til å ringe selv om mobilen er avslått? Sånn som blant annet Sony Ericson-mobiler har. Det vanligste er vel å bruke alarmen som vekkeklokke, men når mobilen må være på er det ganske meningsløst synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har et problem angående APN innstillinger på mobilen. Jeg oppdaterte Quick Settings, da med "apndroiden" til programmet av. Etter jeg hadde oppdatert så fantes det ikke lenger noen APN. Ikke kunne jeg lage noen heller. Lagde ny, trykket på lagre, fremdeles ingen APN.

Avinstallerte så Quick Settings og installerte det igjen.

Nå kommer jeg plutselig ikke inn på APN innstillinger. Prosesssen Innstillinger har avsluttet uventet (htc.com.settings) eller noe i parentes kommer opp.

Hva er galt, evt. hva kan jeg gjøre?

Trenger sårt hjelp.

Har da en Desire hvis det er til hjelp.

Lenke til kommentar

Tuché.

Tenkte når du fikk fikset nevnte problem.

Jeg regner med at du har forsøkt å avinstallere programmene du har hatt problemer med?

Reboot? Taskkiller for å renske opp og prøve å finne en synder?

Jeg har avinstallert og installert og avinstallert og isntallert og avinstallert det en gang til :p

Rebootet. Taskkillet alt har jeg ikke gjort da. Funket ikke det heller.

What to do next. Kontakte HTC? Har samme problem med å gå inn på organiser applikasjoner, Der du ser applikasjonene og kan avinstallere de.

Lenke til kommentar

Det er unntaket at ikke android gjør jobben med fordeling av resurser godt nok. Det er meningen at appsene skal ligge i bakrunnen. De bruker ikke resurser mens de er der, også lukkes de når det trengs. Hvis du ser på statusene til de fleste appsene via en taskkiller, ser du at de ikke faktisk kjører. Dessuten kan taskkillers drepe ting som alarmfunksjonen, hvilket fører til en ustabil telefon.

Lenke til kommentar

http://www.engadget....est-hack-video/

Just more evidence that rooting is the only true path of the geek. The indefatigable coders over at xda-developers have just pushed out a download that allows the Nexus One to start shooting video at 720p resolution. You'll need to have at least CyanogenMod version 5.0.8test3, but once you get your house in order, you'll be enjoying one of the big touted features of the latest handsets on your five-month old Googlephone. Pretty neat, and what's even better is that work is already underway to improve audio and the fps rate, as well as making the code compatible with Android Froyo, it all just requires a bit more tinkering. So, hit the source link to get the download or join us after the break for a quick sample video.

http://www.youtube.com/watch?v=mnHw0wdZx-I&feature=player_embedded

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Det er unntaket at ikke android gjør jobben med fordeling av resurser godt nok. Det er meningen at appsene skal ligge i bakrunnen. De bruker ikke resurser mens de er der, også lukkes de når det trengs. Hvis du ser på statusene til de fleste appsene via en taskkiller, ser du at de ikke faktisk kjører. Dessuten kan taskkillers drepe ting som alarmfunksjonen, hvilket fører til en ustabil telefon.

Derfor den faens alarmen aldri ville vekke meg om morgenen også :!: Mistenkte det etter jeg skrudde av og på telefonen for så og se hvor mange apps som egentlig kjører i bakgrunnen.

Spill som bruker akselerometeret bruker også uhorvelig mye strøm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Kan Andriod kjøre apps fra Apple? og finnes det spill som GTA CTW osv?

Kjøpte en Desire i går og driver å utforsker litt på htc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...