PgUp Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei! Skal snart få meg en ny android mobil (samsung spica) og trenger anbefalinger til gode, stabile programmer som ser noenlunde bra ut. Har bestemt meg for et par: Msn: MSN Talk virker som de beste. Nettleser: Opera mini. Elsker opera på pc, så tror dette passer bra. Trenger: Musikkavspiller Trenings app for jogging Kalender Vær Spill Noen som har noen gode anbefalinger? Lenke til kommentar
zomglol Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Har nettopp kjøpt meg en Samsung Spica, den kom med Android 1.5. Er det bortimot "nødvendig" å oppgradere til 2.1? Synes forsåvidt også at batteriet er forholdsvis elendig, men har nettopp installert APNdroid og håper dette vil minske bruken av batteri. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg liker IKKE msn talk Ebuddy er mye penere og mere oversiktlig Og opera mini er balle. Kan ikke sammenlignes med Opera på PC. Bruk den innebygde eller Dolphin browser Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Noen som har noen gode anbefalinger? Vil anbefale deg å lese/søke gjennom denne tråden: Anbefalte programmer til Android Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg kjører VillainROM 5.5 her nå, men kan hende dette gjelder alle Android-OS. Gå inn på settings for eksempel. Hold inne menu. Popper et tastatur opp hos dere? Det gjør det hos meg, og det samme skjer på HTC Legend. Er dette en bug? Man skriver liksom ikke inn noe sted, tastaturet bare er der. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Man kan alltid holde inne Menu for å få tastatur, uansett hvilken app/meny du er i. Iblant veldig hendig på telefoner uten fysisk tastatur. Edit: Med andre ord: "It's not a bug, it's a feature!" Endret 31. mai 2010 av Überadri Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hvordan får jeg lagret kart til tlf.? Skulle gjerne lagret google maps over norge slik at jeg kan navigere uten å bruke 3g. Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Noen som vet når betale-apps kommer til Android 2.1? Er så syykt lei av crappy gratis-apps. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Vel, du kan jo leke med Pull My Finger imens. Den spiller prompelyder når du trykker en tast. Og even better, den kan settes på opptil 60sek delay så du kan legge fra deg mobilen så promper den plutselig så noen andre får skylda. HAHAHAHA! Who needs paid apps, liksom... Endret 1. juni 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Desire Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hvilke land har p.t. tilgang til paid apps? Finner denne lista på nettet, men mener å ha lest at bl.a. Israel fikk for et par mnd siden? : » Australia » Austria » Canada » France » Germany » Italy » Japan » Netherlands » New Zealand » Spain » Switzerland » United Kingdom » United States Noen som har en pålitelig og oppdatert link som man evt. kan abbonere på feeds fra? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ifølge denne artikkelen fikk Israel tilgang til gratis apps for et par måneder siden, så tviler på at de har tilgang til paid apps. Dette er den offisielle lista over hvem som har tilgang til paid apps. Den stemmer sikkert. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Google sin engen kartapplikasjon kan ikke lagre offline kart. Noen alternativer er maverick, oruxmaps, andnav2, treckuddy og madroyd. I tillegg finnes betaleapplikasjoner som feks copilot og maverick(full). Selv bruker jeg maverick (gratis) med mapnik til bykart. Denne lagrer alle tiles den laster ned på sdkortet. I tillegg kan du bruke mobile atlas creator (anbefales sterkt! Et kjempeprogram som atpåtil er gratis og open source) for å laste ned med PCen og legge inn offline kart. Merk at med mapnik kan du maks laste ned 1000 tiles per dag, hvis ikke bannes du. Mobile atlas creator kan kun brukes for kartkilder maverick støtter. For terrengkart bruker jeg oruxmaps med egenlagde atlas fra kartverkets topografiske serie (statkart). Dette kan du enkelt gjøre i mobile atlas creator (Genialt!). Med statkart er det maks 10000 tiles pr ip pr dag, men du bannes ikke. For de som fortsatt er i tvil: Mobile atlas creator er et genialt program for alt som har med kart å gjøre! http://sourceforge.net/projects/trekbuddyatlasc/files/ Det kan hende du trenger 1.8 (alfa) for oruxmaps-støtte. Lenke til kommentar
veos Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hei! Har en Desire som jeg har satt opp Exchange på. Her har jeg på at den skal synkronsiere seg hver gang elementer ankommer (push), men dette skjer ikke. Jeg må selv gå inn på e-post og trykke "Oppdater" for at e-post skal komme, først etter 30-45 sekunder dukker en ny e-post opp (synkroniseringssymbolet står oppe på linjen samt i e-postprogrammet til HTC/Sense og snurrer). Noen som opplever samme problem? Setter jeg på synkronisering hvert 5. minutt fungerer det som det skal, men ikke ved push. Det er ikke noe galt med mobilabonnementet mitt (da det alltid har fungert, senest for et par timer siden med annen telefon) og det er ikke noe galt med Exchange serveren eller kontoen min, så problemet må ligge i telefonen eller telefonens e-postprogram/synkroniseringsalternativer. Har gått gjennom alt av instillinger uten hell. Har også problemer med å sende e-post av og til, da med feilmelding om at "E-posten kan ikke sendes" - men dette har fungert utmerket de siste gangene jeg har forsøkt, så det virker veldig tilfeldig. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) valgte å flytte dette Endret 1. juni 2010 av Andre1980 Lenke til kommentar
mirwais Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hei! Jeg har nettopp fått en HTC Magic som jobbtelefon, og lurer på om det finnes en app eller en måte å få til skjermdump (print screen) på? Har søkt litt på Market, men ikke funnet noe. Er det forresten noen som vet om det går an å laste ned bilder fra f.eks. Facebook via den innebygde nettleseren eller en annen nettleser? Takker for svar Edit: typo. Endret 1. juni 2010 av mirwais Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Skjermdump vet jeg ikke, men bilder kan du lagre ved å holde inne på dem i browseren. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er to måter ta screenshot. Den ene krever root og den andre må du gjøre fra pcen. Hvis du har root: Last ned ShootMe og bruk det. Hvis du gjør det fra pcen: Følg denne guiden. Lenke til kommentar
mirwais Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er to måter ta screenshot. Den ene krever root og den andre må du gjøre fra pcen. Hvis du har root: Last ned ShootMe og bruk det. Hvis du gjør det fra pcen: Følg denne guiden. Ah, fantastisk! Tusen takk begge to Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Er det bekreftet noen tablet/pad som kommer med Froyo? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Kommer ikke på nett med Acer Liquid etter oppgradering til 2.1. Har Ludo mobil og har definert to AP'er, internet.ventelo.no og mms. MMS funker fint, og det kommer også opp datatrafikkindikator i statuslinja, men kommer ikke på nett via browser eller market.. Peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå