Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Hei! Skal snart få meg en ny android mobil (samsung spica) og trenger anbefalinger til gode, stabile programmer som ser noenlunde bra ut.

Har bestemt meg for et par:

Msn: MSN Talk virker som de beste.

Nettleser: Opera mini. Elsker opera på pc, så tror dette passer bra.

Trenger:

Musikkavspiller

Trenings app for jogging

Kalender

Vær

Spill

Noen som har noen gode anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp kjøpt meg en Samsung Spica, den kom med Android 1.5.

Er det bortimot "nødvendig" å oppgradere til 2.1?

Synes forsåvidt også at batteriet er forholdsvis elendig, men har nettopp installert APNdroid og håper dette vil minske bruken av batteri.

Lenke til kommentar

Jeg kjører VillainROM 5.5 her nå, men kan hende dette gjelder alle Android-OS. Gå inn på settings for eksempel. Hold inne menu. Popper et tastatur opp hos dere? Det gjør det hos meg, og det samme skjer på HTC Legend. Er dette en bug? Man skriver liksom ikke inn noe sted, tastaturet bare er der.

Lenke til kommentar

Vel, du kan jo leke med Pull My Finger imens. Den spiller prompelyder når du trykker en tast. Og even better, den kan settes på opptil 60sek delay så du kan legge fra deg mobilen så promper den plutselig så noen andre får skylda. HAHAHAHA! Who needs paid apps, liksom...

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvilke land har p.t. tilgang til paid apps? Finner denne lista på nettet, men mener å ha lest at bl.a. Israel fikk for et par mnd siden? :

» Australia

» Austria

» Canada

» France

» Germany

» Italy

» Japan

» Netherlands

» New Zealand

» Spain

» Switzerland

» United Kingdom

» United States

Noen som har en pålitelig og oppdatert link som man evt. kan abbonere på feeds fra?

Lenke til kommentar

Google sin engen kartapplikasjon kan ikke lagre offline kart. Noen alternativer er maverick, oruxmaps, andnav2, treckuddy og madroyd. I tillegg finnes betaleapplikasjoner som feks copilot og maverick(full).

Selv bruker jeg maverick (gratis) med mapnik til bykart. Denne lagrer alle tiles den laster ned på sdkortet. I tillegg kan du bruke mobile atlas creator (anbefales sterkt! Et kjempeprogram som atpåtil er gratis og open source) for å laste ned med PCen og legge inn offline kart. Merk at med mapnik kan du maks laste ned 1000 tiles per dag, hvis ikke bannes du. Mobile atlas creator kan kun brukes for kartkilder maverick støtter.

For terrengkart bruker jeg oruxmaps med egenlagde atlas fra kartverkets topografiske serie (statkart). Dette kan du enkelt gjøre i mobile atlas creator (Genialt!). Med statkart er det maks 10000 tiles pr ip pr dag, men du bannes ikke.

For de som fortsatt er i tvil: Mobile atlas creator er et genialt program for alt som har med kart å gjøre! http://sourceforge.net/projects/trekbuddyatlasc/files/

Det kan hende du trenger 1.8 (alfa) for oruxmaps-støtte.

Lenke til kommentar

Hei!

Har en Desire som jeg har satt opp Exchange på. Her har jeg på at den skal synkronsiere seg hver gang elementer ankommer (push), men dette skjer ikke. Jeg må selv gå inn på e-post og trykke "Oppdater" for at e-post skal komme, først etter 30-45 sekunder dukker en ny e-post opp (synkroniseringssymbolet står oppe på linjen samt i e-postprogrammet til HTC/Sense og snurrer).

Noen som opplever samme problem? Setter jeg på synkronisering hvert 5. minutt fungerer det som det skal, men ikke ved push.

Det er ikke noe galt med mobilabonnementet mitt (da det alltid har fungert, senest for et par timer siden med annen telefon) og det er ikke noe galt med Exchange serveren eller kontoen min, så problemet må ligge i telefonen eller telefonens e-postprogram/synkroniseringsalternativer.

Har gått gjennom alt av instillinger uten hell. Har også problemer med å sende e-post av og til, da med feilmelding om at "E-posten kan ikke sendes" - men dette har fungert utmerket de siste gangene jeg har forsøkt, så det virker veldig tilfeldig.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har nettopp fått en HTC Magic som jobbtelefon, og lurer på om det finnes en app eller en måte å få til skjermdump (print screen) på? Har søkt litt på Market, men ikke funnet noe.

Er det forresten noen som vet om det går an å laste ned bilder fra f.eks. Facebook via den innebygde nettleseren eller en annen nettleser?

Takker for svar :)

Edit: typo.

Endret av mirwais
Lenke til kommentar

Kommer ikke på nett med Acer Liquid etter oppgradering til 2.1.

Har Ludo mobil og har definert to AP'er, internet.ventelo.no og mms. MMS funker fint, og det kommer også opp datatrafikkindikator i statuslinja, men kommer ikke på nett via browser eller market.. Peiling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...