Gå til innhold

Den store Android-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har funnet ut i forumet der og på diverse reviews på youtube at de er ganske kjipe. Resistiv single-touch skjerm, dårlig batteri, treg prosessor, etc. Venter litt til, kanskje på Eeepad?

Synd.. særlig siden de var så billige.

hadde vært kjekt med et andriodbrett med 2.2

bra at det er lov å drømme :whistle:

Lenke til kommentar

Får håpe SmartQ kommer med et skikkelig Android-brett. De pleier å ha både god kvalitet og et godt engelskspråklig community til flere av produktene. Smartqv5/7 begynner imidlertid å bli litt utdatert spec-wise, og det ble aldri lagt ned noe særlig innsats i Andoid-biten.

Nå må jeg si at jeg synes "rene" tilpassede linux-distroer er et langt bedre valg på slike enhter da.

Lenke til kommentar

Fins det noen måte å få Android til å oppdatere vær, twitter, kontakter, etc kun når skjermen er av? Fins det en innstilling for dette noe sted?

Prøv Lite Setting Profiles, kan lage regler og bestemme litt sånne ting. Vet ikke helt om det er det du leter etter, ikke prøvd det så veldig selv.

Men virker som det kan være det.

Lenke til kommentar

Har en HTC Magic, og lurer på om noen av dere vet om det snart blir mulig og få 2.2 inn på den? :)

Må sikkert vente litt med 2.2

Selv la jeg inn 2.1 i mellomtiden. Funka som bare juling.

http://forum.cyanogenmod.com/index.php?/topic/3908-cyanogenmod-5-for-dreammagic-mean-lean-pastry-machine-v507-05252010/

Guide (for Magic):

http://wiki.cyanogenmod.com/index.php/Full_Update_Guide_-_G1/Dream/Magic32A_Firmware_to_CyanogenMod

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Jeg oppdaget i går at jeg nå får opp alle kjøp gjort med SIM-kort fra USA i det norske markedet (norsk SIM i telefonen). Ikke lenger nødvendig å bytte SIM for å oppdatere apps. Dette gjelder på tre telefoner, Magic med Android 1.5 (uten SIM), Samsung Spica med 2.1 og N1 med 2.2.

På min Magic har jeg installert bare noen få av de paid apps, resten kommer opp som kjøpt, kjøpt, kjøpt i listen under Nedlastinger.

Lenke til kommentar

Merket dette jeg også, men har noen problemer. På N1 med 2.2 vises bare 2 av de 3 programmene jeg har kjøpt. Når jeg går inn på den ene får jeg "The requested item could not be found", mens den andre funker fint. For en liten stund siden var det motsatt, slik at jeg kunne gå inn på det andre, men ikke det som funker nå. På Dream med 1.6 funker det derimot fint, alle 3 vises og jeg kan gå inn på alle.

Uansett, utrolig praktisk dette (hvertfall hvis det funker) ettersom jeg har en rooted mobil og en ikke-rooted. Da blir det mye enklere å få de kjøpte programmene på den som ikke er rooted. Forhåpentligvis er dette også et steg nærmere paid-apps i Norge.

Lenke til kommentar

Når du sier det så ser jeg nå at ikke alle vises på N1. Har så mange at jeg var kommet ut av tellingen ;) Men sammenligner jeg med Magic så er det noen som mangler, men de viktigste for meg er med også på N1. Er noen jeg har kjøpt, så avinstallert.

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Når du sier det så ser jeg nå at ikke alle vises på N1. Har så mange at jeg var kommet ut av tellingen ;) Men sammenligner jeg med Magic så er det noen som mangler, men de viktigste for meg er med også på N1. Er noen jeg har kjøpt, så avinstallert.

Jeg kom nettopp på at protected apps ikke vises i Froyo enda, så det kan være at de som ikke vises på N1 er protected, og derfor ikke alle vises. (Protected er noe utvikleren velger i Market som en kopibeskyttelse, og er uavhengig av om det er betal- eller gratis-app).

@knutolava: HTC HD Mini har Windows Mobile, så dette er nok litt feil tråd å spørre i.

Lenke til kommentar

Det er dette programmet det er snakk om på den nettsiden? Selv om de skriver at den er copy protected, så tror jeg ikke det stemmer. Såvidt jeg vet vil alle programmer som er copy protected bli lagret i /data/app-private/ (man trenger root for å lese denne mappen). Jeg installerte dette programmet og så at det la seg i /data/app/, og ikke /data/app-private/. Så det kan nok nok ikke være copy protected.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...