Gå til innhold

Norsk Hundelov er FEIL! sak som beviser dette:

Anbefalte innlegg

Dette er en sak jeg kom over når jeg surfet rundt som jeg mener alle hundeelskere bør hjelpe til med.

Sakset litt om saken

saken er på første side fædrelandsvennen og på tvfvn på nettet.5 november.....en spesiellt stor takk til VIBEKE BRUFF JOHANSEN for sitt engasjement i saken.

SISTE NYTT!!!!!!....Ser at det er noen som sier at saken er henlagt på bevisets stilling, DETTE STEMMER IKKE. Det er bare vi som hundeeierer som er frifunnet!! dette av "allmenne hensyn" som det stod i papirene!

Det er fortsatt ikke fattet noen besluttning angående odin.

Vi skal nå ta en adferds test på odin,som vi håper kan hjelpe oss i saken! Vi setter ENORMT pris på all støtte vi får av kjente og ukjente dyrevenner.Utrolig godt å vite at det er folk som bryr seg der ute. VI ER OVER 9000 MEDLEMMER PÅ DENNE GRUPPEN, er HELT FANTASTISK!! Vil bare påpeke at dette IKKE er noe "syntes synd på oss side" Ser at noen har komentert dette i innleggene. Vi er kun ute etter å få en RETTFERDIG avgjørelse,og få frem hva som har skjedd. kommer tilbake når vi vet noe mere. nok en gang TUSEN TAKK til alle dere som støtter oss!!!

NYTTTTT!!!

ODIN HAR TATT EN ADFERDS TEST.DER DET BEKREFTES AT HAN ER INGEN FARLIG ELLER AGRESIV HUND!!!!!

HÅPER DET KAN HJELPE OSS SÅ HAN IKKE BLIR AVLIVET! ******************************************************************************************

*** HEI!Vi trodde at vi skulle få en endelig avgjørelse nå før jul.Men desverre er den som skal avgjøre odins sjebne gått ut i ferie/fri.Så vi tror ikke det skjer noe før jul...... så på ny året tenker jeg at vi får et resultat. men vi er kjempe glad for å ha god gutten vår sammen med oss i julen.han skal få et stort godt bein, å ligge foran peisen å koze seg i julen!!SKAL OGSÅ SIES AT NABOEN SA TIL AVISEN AT ONIN IKKE BET!Og det stod i fædrelandsvennen den 29 november 2008.kan jeg da spøre hva i h...de skal ha han avlivet for????for han er leken?stor?svart?glad i mennesker?jeg synes dette er galskap!!!takker alle for innlegg og støtte!så håper vi på en posetiv slutt på nyåret!ØNSKER DERE ALLE EN GOD JUL!!JULE HILSNER FRA ODIN MED FAM!!

Politiet sier Odin ikke bet ungen,men!!!!

Ja,hva kan jeg si. Vi trodde vi hadde en rimelig god sak,men vi fikk brev fra politiet den 20.01.09 med en ny begjæring om avliving av Odin.

Det de begrunner det med er at de er redd for gjentakelse,at vi som hunde eiere ikke ser alvoret i saken ,og at omplassering ikke er et alternativ til avliving....

Først og fremst vil jeg si at vi tar dette MEGET alvorlig.

Det er selvfølgelig ikke bra at ungen ble skadet. Vi beklager at hunden vår veltet ungen over slik at at han måtte sy. Vi har vært hos de med blomster og leker etter at dette skjedde,og kommet med vår dypeste beklagelse til de.

Men å påstå at vi ikke ser alvoret i dette,det er en drøy ting å anklage oss for....Vi har ALLTID hundene våre i bånd når vi er på tur,ALLTID. Hjemme har de en stor(forholdsvis skjermet)hundegård de står i. Vi føler at dette er maktmisbruk......å som sakt: Odin har ikke bitt ungen.

Dette er bekreftet både av far til ungen,og av politiet. Dette har vi svart på hvitt.

Hadde dette vært den vanlige mannen i gata som hadde levert en slik annmeldelse til politiet,tror jeg de aldri hadde brukt slike resurser og tid på saken som i dette tilfellet...hadde nok blitt hennlagt. Men dette er bare vår mening i saken.

Vi må ikke glemme at det er en offentlig tjenestemann som er hengt ut i media,som de nå skal beskytte. Det er jo lettere å avlive en hund,enn at han skal miste tiltro i sammfunnet.

For de av dere som ikke har fått det med dere,det som stod i VG og FVN....

Ca. et halvt år etter det med ungen påførte Odin en annen hund skade slik at den måtte sy noen få sting.

Grunnen til denne hendelsen er at den andre hunden har til tider vært dominerende ovenfor Odin..

Odin var ute på tur sammen med to tisper. Da den andre hunden kom klarte Odin å vri seg ut av halsbåndet. Han kom seg løs og "tok" tak i den andre hunden,og utfallet var noen få sting....Min mann tok tak i Odin,og en kompis av oss tok tak i den andre hunden å dro de fra hverandre. Nærkontakt i max 15 sek. mellom hundene...

Beklager å måtte si det,men grunnen til stingene er nettopp at de dro hundene fra hverandre.

Vi ble selvfølgelig veldig lei oss for dette,snakket med hunde eieren seinere samme kvbeld. Og vi betalte selvfølgelig dyrlege regningen.

Eieren av de nandre hunden sa at det var trist at det skjedde,siden Odin allerede hadde en sak på seg. Og at dette ikke var positivt for oss...Så går hun henn å begjærer Odin avlivet.

Alle som har peiling på hund(dette har vi også forhørt oss om) vet at to dominerende hannhunder kan sloss,særlig når det er tisper i nærheten. Den ene tispen hadde også løpetid. Alle dyr sloss,også vi mennesker.

Hadde en annen hund bitt odin,ville jeg aldri begjært den andre avlivet. Det skjer daglig at hunder er i klammeri med hverandre. Og vi som hunde eiere vet hvor vomdt det er å miste et kjæledyr. Ønsker ikke at noen skal oppleve dette......

Katten vår feks.,den kommer stadig hjem etter å ha slost med nabokatten, Men vi løper jo ikke over til de med en begjæring om avliving av den grunn.

Vi onsker å si dette om den andre hunden slik at ingen skal kunne komme å si at vi ikke har sakt noe,selv om det har stått i media!

Politie har slått sammen begge sakene til en. Dette mener både vi og advokaten vår er feil. Dette grunnet at det er 6 mnd mellom disse to hendelsene,og fordi det er to bitt forskjellige saker.

Politiet konkluderer med at det ikke er noe bitt på gutten. Og Odin har aldri bitt hverken barn,eller voksne. Så vi frykter at dette ikke blir en rettferdig slutt.

Vi holder dere oppdatert når det skjer noe nytt i saken....

PS: pass godt på kjæledyrene deres.

Hilsen Hellen & Odin

Mere om saken kan leses på facebook gruppen

http://www.facebook.com/group.php?gid=47769187138

Og her finner dere en underskriftskampanje MOT avlivingen

http://www.opprop.no/opprop.php?id=ikkeavlivodin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder du å fortelle hva saken handler om uten å BRUKE StORe oG sMÅ bOksTAVer OM hverAndrE? Tittet bare raskt over, og det ser ut til at hunden Odin angivelig bet en kid og nå skal avlives for å ikke ha vært snill.

Synes forresten at personen som står bak teksten du sakset virker heller lite trygg.

[...]

Vil bare påpeke at dette IKKE er noe "syntes synd på oss side" Ser at noen har komentert dette i innleggene. Vi er kun ute etter å få en RETTFERDIG avgjørelse,og få frem hva som har skjedd. kommer tilbake når vi vet noe mere. nok en gang TUSEN TAKK til alle dere som støtter oss!!!

[...]

:hmm:
Lenke til kommentar

ikke så veldig bra satt opp nå, når jeg først så gruppa var det litt bedre satt opp.

enig i at det er litt forstyrrende med alle store og små bokstaver.

greia er vel etter det jeg fikk med meg at bikkja dytta på unge så ungen tryna

jeg mener det ikke er avlivingsgrunnlag

forøvrig en venn av en venn av en venn av meg (jeg kjenner dem ikke) men fikk beskjed om å lage et topic

Lenke til kommentar

Vel, klokken er over to på natta. Så ro til og lese alt det der finnes ikke.

Men la meg se om jeg fikk dette rett - Odin skal avlives fordi han bet en unge, men det eneste han gjorde var og skubbe ungen litt?

Vel, ikke svarte om det er grunnlag for avlivning. Og om jeg har missforstått - my bad.

Lenke til kommentar

En sak har alltid to sider da.

Her får vi hundeeiers side av saken. Kan hende foreldrene til guttens side er en helt annen.

Kanskje snakker eierne til Odin sant, og på bakgrunn av det som står skrevet på gruppa (som jeg er medlem av på facebook) så ser jeg ikke at det er grunnlag til å avlive Odin.

Lenke til kommentar
Alle hunder som biter skulle vært lagt ned i jorda... For ikke å glemme de som bjeffer for mye. Å alle de innavla bulldog'ish hundene som hinker omkring med eiere som snakker stygt om dyremishandlere.

Enig.

Her får hunde-eier mye spalteplass og jeg tar jaggu ikke side på basis av dette. Syns tvertimot Odin virker litt halv-sprø, jeg.

Lenke til kommentar

Jeg hørte om en sak der en unge lekte villt og hoppet oppå en gammel rolig hund. Hunden hadde aldri vært aggressiv eller bitt noen i hele sitt liv. Den var lydig og snill. Hunden skvatt og reiste seg brått når ungen hoppet på ryggen dens, slik at ungen "falt av" og slo seg. Ungen fikk ett lite skrubbsår. Den hunden måtte avlives.

Lenke til kommentar
Jeg hørte om en sak der en unge lekte villt og hoppet oppå en gammel rolig hund. Hunden hadde aldri vært aggressiv eller bitt noen i hele sitt liv. Den var lydig og snill. Hunden skvatt og reiste seg brått når ungen hoppet på ryggen dens, slik at ungen "falt av" og slo seg. Ungen fikk ett lite skrubbsår. Den hunden måtte avlives.

det er jo FULLSTENDIG FEIL!! og det er vel omtrent helt likt denne saken!

Unger tåler skrubbsår, ungen hadde fått skrubbsår om bikkja ikke hadde vært der, den hadde tryna eller driti seg ut på en annen måte, hva er det med foreldrene og politiet i disse sakene?

hadde jeg fått denne saken hadde jeg ledd og bedt de teite foreldrene dra hjem å ta et livskurs. unger er ikke av glass, og de har godt av å slå seg litt innimellom, hvorfor skal det går utover en bikkje som flytter seg?

Lenke til kommentar

Fordi i denne saken er det seks forskjellige personer som satt på verandaen med hunden og barnet som ikke forteller den samme historien.

Det er stor forskjell på hundeaggressivitet og menneskeaggressivitet, men denne hunden er jo tydeligvis ikke under full kontroll. Det sier seg ganske enkelt når den sliter seg løs, og løper bort og angriper en annen hund. Så selv om den ikke er farlig for mennesker (sier ikke at den er det, eller ikke er det!) er den ikke harmløs sånn totalt sett..

Lenke til kommentar

Denne bikkja har vist gått til angrep på en annen hund. Men det er jo slik som skjer, dersom eier er noe uoppmerksom. Dessverre.. Det ble vel ikke anmeldt, så det blir nesten litt usaklig å ta opp en slik sak i ettertid.

Det sies at denne GD bet en unge. Når seks vitner sier at det IKKE var tilfelle, så lurer jeg på hvilklet grunnlag de har for å avlive hunden?

GD "bet" ungen i MAI, i fjor. Det har nesten tatt ETT ÅR før de kommer så langt til avliving. Tenk all den skaden denne "farlige" hunden kunne ha gjort på denne tiden? :roll:

Bikkja skal vist være mentaltestet etter hendelsen, blant annet. Det er ikke en godkjent dommer som har tatt denne testen på hunden, og det er derfor ikke et gyldig bevis på at bikkja har bestått noen test.

Hvis min hund hadde hoppet opp etter en ball, som søskenbarnet mitt holdte i, og han hadde bitt henne i fingeren med et uhell når han skulle ta ballen, hadde jeg aldri i verden avlivet han...

Jeg ble bitt av hund som lita jenta. Hunden til bestemor.. Jeg pilla nedi matskåla hans, når han stod å spiste :p

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Alle hunder som biter skulle vært lagt ned i jorda... For ikke å glemme de som bjeffer for mye. Å alle de innavla bulldog'ish hundene som hinker omkring med eiere som snakker stygt om dyremishandlere.

Innavla bulldogish? Faen er det du snakker om da??

Har du bevis på at norske bulldoger er så innavlet at de halter avgårde?

Har bulldog, kjenner mange bulldog og har enda ikke sett en som halter grunnet innavl, men kom med bevisene du.

Du snakker om ting du tydeligvis ikke har greie på!!!

Lenke til kommentar

Man må ikke innavle for å fremheve en egenskap hos en hunderase.

Dvergpinscheren for eksempel. Parrer du 2 dvergpinschere med små ører, får du mest sannsynlig avkom med små ører.

Parrer du 2 bulldogger med korte ben, får du sannsynligvis avkom med korte pen.

Parrer du 2 franske bulldogger med kort nese, får du sannsynligvis avkom med korte neser.

Individene behøver ikke å være i slekt fordi ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...