Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil bli sunn

Perfidus

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre for å endre kostholdet mitt til et sundt et?

Har levd veldig usunt i ca. 2 år nå og har bestemt meg for å endre det.

Jeg må lutte å drikke brus spise all mulig drit.. er så lei av å være sånn

Hva kan jeg gjøre?

Skal også begynne å trene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig la ut om kostholdet mitt fullstendig for et år siden nå. Ting som kan være behjelpelige kan være sunnhetsprogram på tv. Er et som går på tv2 zebra for tiden. Der finner du mange tips til sunne måltider og treningsmetoder.

Det jeg mest av alt vil anbefale er at dette ikke tar helt av. Da blir du fort lei hvis du hele tiden skal lese på baksiden av maten du spiser. Kjøp mye frukt, grovt brød og grønnsaker. SLUTT MED HURTIGMAT! Finn enkle sunne oppskrifter på nett.

Lenke til kommentar

Enkle grep du kan gjøre for å forbedre livsstilen din er bla:

*Kutt ut all brus. Bare der har du fjernet masse sukkerinntak og annet juggel.

*Sett deg mål om å trene to ganger i uka. Når du gjør det og eventuelt kommer inn i en god rytme kan du kanskje øke til tre ganger. Få hjelp av noen som har litt peiling til å sette opp et ukomplisert treningsprogram.

*Spis frukt hver dag.

*Kutt ut søppelmat, dvs Maccern, BurgerKing osv. Eventuelt bare en gang i uka eller noe i den duren.

*Bli inspirert! Finn en kilde som du kan la deg inspirere av. Er lett å falle tilbake til gamle synder når man bestemmer seg for å begynne et nytt og bedre liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...