Gå til innhold

Hvordan sende penger til utlandet


King123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

koster en 25-30 kr og overføre til EU, BIC/Swift adresse samt IBAN må du få oppgitt av han (eller evt finn ut hvilken bank det er og hans svenske kontonummer så finnes den info online, men lettere å få det av mottaker)

Lenke til kommentar

Jeg sendte penger til Tyskland for noen år siden med Skandiabanken og det kostet meg ikke et øre. Husker såvidt at jeg fikk personen som skulle ha pengene en EU, BIC/Swift IBAN adress eller noe sånt. Snakk med skandiabanken :-)

Lenke til kommentar

Be ham om å få IBAN (hans kontonr, int versjon) og SWIFT adresse (det er hans banks kode, også kalt BIC). Banknavn, og hans adresse kan også være fint å ha. Navn/adresse, IBAN og SWIFT er i utgangspunktet alt du trenger.

 

Overfør i SEK, og velg at omkostninger deles, det vil være gunstigst. Gebyret bankene tar for dette varierer, men burde ikke være stort mer enn 30/40 om det gjøres i nettbank.

 

Skandiabanken tar ikke gebyrer, men de har gjennomgående elendige vekslingskurser (de har en implisitt erkjennelse av dette i nettbanken, og anbefaler deg sjekke andre banker).

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Det er forbudt:

http://www.posten.no/kundeservice/_attachment/10445?_ts=13e8ef59fb0

 

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/rekommandert-brev#spoersmaal-og-svar

Kan jeg sende penger i rekommandert brev?
Nei, det er ikke lov.

 

I praksis tror jeg ikke det er noe stress med små beløp. Det drev vi mye med før da vi skulle bestille demoer og fanziner osv. Da var det jo gjerne snakk om 5-10 dollar.

 

Men en pakke med kontanter tror jeg du skal være forsiktig med, fordi det har jo hunder som sniffer penger om dagen, og spesielt hvis du tenker på å overgå utførselsgrensen. Og så finnes det jo uhederlige sjeler, og du har ikke noe du skal ha sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...