Skogslik Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Lurer bare på en liten ting her. Viss eg få en butikk til og sette 24$ på noe som egentli koster 80$ og den blir stoppet i tollen, vill eg få noe bot eller noe da siden det står en mindre pris på pakken en den som stemmer? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du og nettbutikken bryter iallefall loven da :/ Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, er klar over det. Og trore g driter i og sette ned prisen på pakken. blir bare rundt 140kr i toll uansett, er jo ingenting. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du får ingen bot, det er butikken som står for hva som er skrivd på pakken, men du må ut med mva og behandling. Hvis varen koster under 1000 kr. inkl. frakt er det rundt hundrelappen for behandlingen + 25% av verdien på forsendelsen. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 ja, blir rundet 250kr ekstra på meg da 100 for postens inkrav og 150 i moms. Viss den blir stoppet da. Er vell ikkje alle som blir det helelr selv om det står en pris på over 200kr? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) ja, blir rundet 250kr ekstra på meg da 100 for postens inkrav og 150 i moms. Viss den blir stoppet da. Er vell ikkje alle som blir det helelr selv om det står en pris på over 200kr? Nei, noen ganger så driter de bare i det, har skjedd flere ganger her, bl.a. på en pakke som det var kvittering oppi med 1600kr i verdi. Det er helst de større pakkene som blir stoppa uansett hva. Endret 6. mars 2009 av Iceman22 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Viss eg få en butikk til og sette 24$ på noe som egentli koster 80$ og den blir stoppet i tollen, vill eg få noe bot eller noe da siden det står en mindre pris på pakken en den som stemmer? Du risikerer ihvertfall at tollvesenet selv anslår verdien og utløser mva-krav. Mulig du også kan få straffetoll, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå