abene Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Dermed trenger ikke Windows 7-brukere å laste ned Quicktime. Les mer Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Bruker VLC for film selv, men det er jo positivt at de legger inn støtte for flere filformater i innebygde avspillere også. Det er nok desverre ALT for mange som ikke vet om andre mediespillere en WMP... Endret 2. mars 2009 av Breidablik Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Selv bruker jeg Media Player Classic, men vet ikke om det støtter .mov Har ikke funnet noe som bruker like lite ressurser, og samtidig gir så god kvailtet på HD-materiale, og jeg har lett en stund.. Endret 2. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Selv bruker jeg Media Player Classic, men vet ikke om det støtter .movMed Quick Time Alternative, som er nemnt i artikkelen, kan du spele av mov-filer i MPC. Lenke til kommentar
xylitol Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Nytter da ikke med bare en mediespiller, du må også ha en codec pakke. F.eks k-lite først da kan du spille allt. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kvifor kan ikkje Microsoft like godt leggje inn støtte for alle dei vanlege formata? Er det nokon som har rettigheiter på til dømes .avi og andre format? Dei er no vel interreserte i at so mange som mogleg bruker deira mediaspelar? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Selv bruker jeg Media Player Classic, men vet ikke om det støtter .mov Med rett kodek, for eksempel Quicktime Alternative, kan du spille av .mov i nesten hvilken som helst videospiller, som Media Player Classic eller Windows Media Player. Så det er allerede mulig å få WMP til å spille av .mov, det er bare ikke offisielt støttet fra Microsofts eller Apples side. VLC er unntaket her, VLC bruker ikke eksterne kodeker slik som de andre mediaavspillerne så den kan spille av nær sagt hva som helst "out of the box". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Selv bruker jeg Media Player Classic, men vet ikke om det støtter .mov Har ikke funnet noe som bruker like lite ressurser, og samtidig gir så god kvailtet på HD-materiale, og jeg har lett en stund.. Jeg syns også MPC er best med tanke på effektivitet og kvalitet. Men kvaliteten er vel basert på hvilke kodeker du bruker. I VLC er de innebygd, det fungerer vel sånn passe. Quicktime Alternative er en kodek til f.eks MPC som gjør at du kan spille av .mov-filer. Fungerer veldig bra, spesielt til å se trailere og slikt. edit: Skriver for sakte :/ F.eks k-lite først da kan du spille allt. En annen fin pakke uten alle mulige kodeker er CCCP til MPC. Kvifor kan ikkje Microsoft like godt leggje inn støtte for alle dei vanlege formata? Er det nokon som har rettigheiter på til dømes .avi og andre format? Dei er no vel interreserte i at so mange som mogleg bruker deira mediaspelar? Er det ikke noe av det samme som med Paint? Man kan ikke ha for mange avanserte funksjoner for da vil konkurerende programmer klage på at man ikke får et valg? Sånn som EU bestemte om IE og Windows nå nettopp. Endret 2. mars 2009 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Takk for tips ang Quicktime Alternative, burde jeg nesten funnet ut av selv Jeg er klar over at VLC har kodeker OTB, og det er dette som gjør at de har en noe labrere kvalitet ved videoavspilling - ganske merkbart, faktisk. Endret 2. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
ethnicus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kalvegodt(1546) 16:21, man 2.mar Kvifor kan ikkje Microsoft like godt leggje inn støtte for alle dei vanlege formata? Er det nokon som har rettigheiter på til dømes .avi og andre format? Dei er no vel interreserte i at so mange som mogleg bruker deira mediaspelar? .. De har gjort det. Har enda ikke hatt behov for codecs på W7. Unntaket er .mov, men de har jeg for lengst lært meg sky som pesten. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Dårlig valg av tittel på artikkel, det er WMP som får mov-støtte! WMP må da ha tillegg nesten uansett hva som skal spilles av. Nei, gjør det enkelt; bruk VLC og så heller se etter annet de få gangene VLC ikke er nok. Lenke til kommentar
Bruker-182606 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg syns også MPC er bedre på kvalitet enn VLC. Bruker "MPC Home Cinema" som er en videreutviklet versjon av MPC, siden den orginale ikke lenger blir jobbet på, om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Men Quicktime Alternative og VLC Media Player spiller ikke av via browser, så om Windows får .mov støtte slepper vi å installere quicktime. Tror det var dette som er tanken bak det hele. Lenke til kommentar
-= El Diablo =- Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Men Quicktime Alternative og VLC Media Player spiller ikke av via browser, så om Windows får .mov støtte slepper vi å installere quicktime. Tror det var dette som er tanken bak det hele. Jo, Quicktime Alternative støtter faktisk avspilling i nettleser. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 alle apple sine programmer fungerer helt søppel til windows, og quicktime er ikke noe unntak. Bare bra man slipper å laste ned og innstallere dette søppelet. Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tror nok det holder å laste ned k-lite mega codec pack, så har du alt av kodeker du noen gang vil trenge (og ikke trenge) Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Men Quicktime Alternative og VLC Media Player spiller ikke av via browser, så om Windows får .mov støtte slepper vi å installere quicktime. Tror det var dette som er tanken bak det hele. Det stemmer ikke. Med Quicktime alternative så kan du se mov rett fra nettleseren. Sitter å ser på mov filer fra apple.com akkurat nå. Endret 2. mars 2009 av Lucifer24 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Helt enig med Sajkow. Når skal dere lære at VLC ikke lenger er på topp, men rett og slett middelmådig i forhold til K-Light Mega Codec Pack? Ville forresten vært fantastisk å ikke måtte bruke Quicktime. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Dette er positivt, kanskje ikke for de av oss som allerede er kjent med alternativene. Men for alle andre. Quicktime kan nesten sidestilles med Real, blant de verste videoavspillerene som finnes. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Agentspoon: Ikke at jeg er en kjempe fan av VLC, heller tvert imot. Men er vel ikke anbefalt å installere alle codecer som eksisterer heller da. Endret 2. mars 2009 av Lucifer24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå