Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva ser du etter i en gutt?


Anbefalte innlegg

Det jenter egentlig ser etter i en gutt er penger, utseende, selvsikker, dominant, at han kan beskytte henne,.

 

Så fint du kjenner alle jenter da. :) For min del er det riktignok viktig at han får meg til å føle meg trygg (ikke fordi jeg trenger å bli beskytta, men fordi jeg har opplevd ting i mitt liv som gjør at jeg har vanskelig for å stole på folk). Ellers kunne vel det du skrev der ikke vært mer uriktig for mitt vedkommende ihvertfall. Skulle jeg gått etter penger, hadde jeg virkelig bommet kraftig, da jeg fram til nå har hatt større inntekt enn min kjære. And so what? ;)

Trygghet er viktig, stabilitet veldig viktig(nå snakker jeg ikke om sånne 14`ìs forhold heller) Penger er en nødvendighet jo mer gutten har, høyere status, kan ta "vare" på jenta, det går under stabilitet og trygghet synes nå jeg,.Hva mangler nå som du ikke var enig i?Utseende og selvsikkere gutter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jenter ser etter i gutter, er noe som kommer til å bli diskutert så lenge mennesker eksisterer. Problemet er at det er uoverensstemmelse mellom hva jenter tror de ser etter, og hva de faktisk ender opp med å falle for. Ber du ei jente liste opp egenskapene hun vil ha hos en gutt, beskriver hun svært ofte bestevenninna si. Og når man påpeker denne uoverensstemmelsen, blir man beskyldt for å stigmatisere, skjære alle over en kam og så videre. Jenta føler seg direkte tråkket på tærne, for hun er jo selv hellig overbevist om at bestevenninne-beskrivelsen er nøyaktig hva hun ser etter.

 

Og så er det å sitte og sutre over at "jammen jeg finner jo bare drittsekker", mens de snille og sjenerte guttene alltid får høre hvor herlige de er og hvor rart det er at de ikke får seg dame. Så blir jentene såret gang på gang fordi de faller for tøffingene som ikke bryr seg, mens de sjenerte guttene tror at de har sjanse hvis de fortsetter å være slik de er, for så å bli skuffet igjen og igjen. Og når de så til slutt finner ut at de har blitt lurt i alle disse årene, så får de jaggu kjeft fordi de er bitre og fiendtlig innstilt. :)

 

Jeg skal ikke påstå noe som helst om nøyaktig hva jenter tiltrekkes av, men det jeg kan si helt sikkert er at det blir ganske mye lettere for personer av begge kjønn å finne "den rette" hvis man er såpass ærlig og har såpass selvinnsikt at man greier å definere, om enn bare overfor seg selv, hva man er ute etter. Forstå at det ikke nødvendigvis er samsvar mellom hva man faller for og hva man tror man kommer til å falle for. :)

Lenke til kommentar
Trygghet er viktig, stabilitet veldig viktig(nå snakker jeg ikke om sånne 14`ìs forhold heller) Penger er en nødvendighet jo mer gutten har, høyere status, kan ta "vare" på jenta, det går under stabilitet og trygghet synes nå jeg,.Hva mangler nå som du ikke var enig i?Utseende og selvsikkere gutter?

 

Jeg klarer meg selv, så jeg trenger ikke hans penger for å overleve, for meg blir det helt feil å basere min økonomi på hans økonomi. Det viktig med økonomisk trygghet, men for meg handler det om å kunne ta vare på meg selv økonomisk, og ikke bero meg på hans økonomi.

 

Når det gjelder det andre, så er det ikke det jeg har gått etter, for å si det slik, selv om jeg synes min kjære er den kjekkeste i verden. Men det var ikke dét som gjorde meg forelsket i han, jo flottere jeg synes han var personlighetsmessig, jo flottere synes jeg også han ble utseendemessig.

 

Men han er langt fra dominant, der er vi i grunn ganske like, og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg er ikke veldig fan av noen som skal liksom styre og stelle over meg, for meg er det viktig at beslutninger tas sammen, og at han ikke er den som nødvendigvis har det siste ordet, men at vi begge får det, enkelt og greit.

 

Selvsikker? Tja, verken eller egentlig, jeg oppfatter han som verken veldig selvsikker, eller usikker egentlig. Han har en god porsjon av begge deler på ulike områder, men det har jeg og.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Hei folkens, eg e på leting etter en gutt og eg lure på kas egenskaper eg burde se etter. Er det for eksempel best med en som ikke er så fin men mer smart. Hvilke egenskaper ser du etter i en gutt? Fortell!

svar fra en gutt: finn en med høy utdannelse og god lønn,som kler seg presentabelt og er snill.

Lenke til kommentar
Bare for å kaste det ut her: Hva med vis mannen har en akksent? Jeg snakker ikke om den middeleastern akksent men mer europeisk... tyskland, frankrike osv.

Vet om en som snakker trøndersk med fransk akksent. Det er helt konge! :cool: Ellers så er det litt stilig å høre på folk med slaviske språk sommorsmål snakke norsk :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg mann, men...

 

Det er rimelig lite lurt å be andre om å fortelle deg hva du burde se etter i andre. Bare du kan finne ut av hva du egentlig liker, og om du ikke vet det burde du vente med å lete til du har funnet ut av hva du leter etter.

 

Å spørre om hva man bør like er desverre omtrent like vellykket som å sende en venn med helt annen smak for å handle inn klær du liker for deg. Et godt råd er dog alltid å se etter noen som respekterer deg uten å kompromittere seg selv, men utover det kommer alt an på din personlige smak.

Lenke til kommentar
Hva jenter ser etter i gutter, er noe som kommer til å bli diskutert så lenge mennesker eksisterer. Problemet er at det er uoverensstemmelse mellom hva jenter tror de ser etter, og hva de faktisk ender opp med å falle for. Ber du ei jente liste opp egenskapene hun vil ha hos en gutt, beskriver hun svært ofte bestevenninna si. Og når man påpeker denne uoverensstemmelsen, blir man beskyldt for å stigmatisere, skjære alle over en kam og så videre. Jenta føler seg direkte tråkket på tærne, for hun er jo selv hellig overbevist om at bestevenninne-beskrivelsen er nøyaktig hva hun ser etter.

 

Og så er det å sitte og sutre over at "jammen jeg finner jo bare drittsekker", mens de snille og sjenerte guttene alltid får høre hvor herlige de er og hvor rart det er at de ikke får seg dame. Så blir jentene såret gang på gang fordi de faller for tøffingene som ikke bryr seg, mens de sjenerte guttene tror at de har sjanse hvis de fortsetter å være slik de er, for så å bli skuffet igjen og igjen. Og når de så til slutt finner ut at de har blitt lurt i alle disse årene, så får de jaggu kjeft fordi de er bitre og fiendtlig innstilt. :)

 

nei sier du det..

Faen ikke rart at en blir skeptisk til kvinnfolk..

Lenke til kommentar

heldigvis er ikke disse vilkårene kumulative for oss gutters skyld,ihvertfall ikke som hovedregel.at jenter lager sin egen fiksjon i hodet om en drømmeprins er normalt,men de skjønner at i den virkelige verden må kravene komme litt mer ned på jorda. en skavank her og der kommer man ikke utenom. for noen er utseende det som trekker,for noen er det penger,om du er humoristisk, om du har den feteste rånekassa osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...