Gå til innhold

Søke program for *.txt filer

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har et tips på hvordan jeg enkelt kan sammenligne to txt filer?

Har mange filer jeg må gjennomgå men bare en mal.

Det er logger fra teststasjoner. Slik at alt i loggen skal være likt med malen. Men unntak av måleresultatene. Disse txt filene har en el tekst i toppen som alle skal ha likt. Så kommer måleresultatene.

Eks.

Kort nummer ??

Revisjon ??

Test 1 min2v max4v measured 3v PASSED.

Test 2.........

osv

Noen som hvet om det finnes noe til dette formålet?

Takker for alle forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grep er som Mith sier et veldig bra søkeprogram. Men jeg får ikke helt tak i hva du skal gjøre, hva slags utdata er du på jakt etter? Ønsker du å sammenligne to filer og få greie på hvilke linjer som er forskjellige i de to? Eller ønsker du å verifisere at loggen inneholderde samme linjene som malen (med unntak av måleresultatene, som programmet skal se bort fra)? Eller vil du at programmet skal sjekke om verdien i loggen ligger mellom de to grenseverdiene i malen?

Om det er det siste du er på jakt etter, handler ikke dette om søk, men om logiske tester. Det er da et krav at både malen og loggene har en definert struktur, eller at du definerer hvor min- og maksverdien ligger i hver enkelt linje. Du må jo gjøre en logisk test (minimumsverdi < logget verdi < maksverdi), og programmet må vite hva som er min- og maksverdien. 

Du kan bruke mange programmer til dette. Skal oppgaven være automatisert og kjøre med jevne mellomrom? Hvilket operativsystem skal det kjøre på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...