Gå til innhold

[Løst]Jeg har mistet lydkort driver! Hjelp

Anbefalte innlegg

heei,

for en stund siden måtte jeg installere windows på nytt.

Siden jeg har en bygd pc mistet jeg alle driverene.

har funnet de fleste men ikke lydkort. vet ikke en gang vilke lydkort jeg har.

kan det være noen av disse: Sound blaster 16, AWE32 eller MPU-401-kompatibel?

Det hadde vært fint om noen visste hva som er et lydkort og hvor jeg kan få tak i driver!

Tusen takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle de tre du nevner har med lydkortet å gjøre, men jeg skulle gjerne hatt et mer spesifikt navn på lydkortet. F.eks "Creative CT4810". Dette pleier å stå på selve lydkortet. Dersom lydkortet er en del av hovedkortet, gi oss navnet på hovedkortet ditt, så skal vi nok finne driverne.

Lenke til kommentar
Hei,jeg så bak på maskinen min der jeg skal stikke inn ledningene til høytalere og mikrofon. de inputene hang sammen med noen USBer internett musen tastatur OSV men jeg så ikke noe navn, all teks jeg så var noen tall og bokstaver.

kan du hjelpe?

Dersom du har bygd PC'en selv, må du jo vite hva hovedkortet heter? Det fulgte med en manual og en CD med drivere da du kjøpte det. Hvor er den? Ellers er du jo forsåvidt på riktig spor, lydkortet er der du stikker inn høyttalere og mikrofon, men siden det virker som de henger sammen med hovedkortet generelt, trenger vi navnet på hovedkortet for å finne driverne på produsentens hjemmeside. Dette navnet står på selve hovedkortet og på forsiden av manualen du fikk da kortet var nytt.

Lenke til kommentar

Hvor fant du det navnet? Jeg klarer ikke å finne noen drivere når jeg søker på Google, noe som gjorde meg litt skeptisk til at det er det riktige navnet. Kan det tenkes å være navnet på BIOS istedet? Har du åpnet maskinen og kikket hva det står på selve hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...