Gå til innhold

Nye twintip til meg?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå slitt ut mine gamle K2 fujatives jibbe ski.Har ståt aktivt alpint i 13 år nå. Startet med twin tip for et år siden og jeg vil si at jeg er passe god, frontflip, 1080, cork 540, noen ganer 720 og back-flip. Jeg har mest erfaring med atomic, völkl, k2 og elan ski, ønsker sik til bakke og løs snø, combi-twintip.

Har noen, noen gode tips for nye twin tip???

Endret av berniy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville anbefalt enten line blend eller chronic, blend er hovedsaklig en freestyleski for pudder, men chronic er mere park ski. :thumbup: (skrevet av bror min)

(jeg skriver) kjøp det beste som er, hva nå enn det er, når du er såpass god :p

Endret av kristianfredrik
Lenke til kommentar
Er ikke noe som er "best", og om man har stått på ski såpass lenge burde man vel ha noen mer konkrete preferanser..?

Har gode preferanser til SSL, SL og SG ski om stivehet, svingradius, kanter, bøylighet/mykhet og underlag på skien, har ikke så god peil på twin-tip :!:

Lenke til kommentar
Hei, jeg har nå slitt ut mine gamle K2 fujatives jibbe ski.Har ståt aktivt alpint i 13 år nå. Startet med twin tip for et år siden og jeg vil si at jeg er passe god, frontflip, 1080, cork 540, noen ganer 720 og back-flip. Jeg har mest erfaring med atomic, völkl, k2 og elan ski, ønsker sik til bakke og løs snø, combi-twintip.

Har noen, noen gode tips for nye twin tip???

Føsrt er du nok nødt til å rangere "bakke, løssnø og twintip".

Finnes utrolig mange ski, der alle er bedre på noen områder, og værre på andre.

Noen eksempler:

K2 OBseth:

+ løssnø

*bakke

- park (litt tunge)

Völkl Wall:

+Park (supreee!!!)

*bakke (ikke noe spesielt gode, hvis du midtmonterer)

- løssnø (ikke de store målene.

Eller så kan ski som Salomon Suspect (fine til ganske så mye, kanskje en av de beste allraoundskiene, men mener selv at Wall'en er bedre i park) og K2 King Fujas være gode.

Fortell litt mer om hva du skal bruke dem til, og hvor det er viktigst at de er best! :)

Lenke til kommentar
Jeg skal bruke dem til railes, big jump og litt løs snø, må være best på big jumps :thumbup:

Anbefaler da salomon Suspect eller Völkl Wall. (utifra egne erfaringer). Personlig liker jeg Wall'en best, men suspect er kanskje hakket vassere i pudder.

(gutta kjører i Xgames med begge, så er ikke dårlige i park noen av dem ;) )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...