Largie Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei Hovedkortet jeg har er: http://www.asus.com/products.aspx?l1=9&...amp;modelmenu=1 Det er en 2,5Ghz Xeon E5420, 4x2GB DDR2 brikker + 2x4GB DDR2 brikker installert, samt 15 disker. Jeg har en Mist 600W som driver min server idag og jeg tror den sliter litt Den har modulær kontakter derfor tenkte jeg å bytte den ut med en 1000W, men den funka ikke å bytte 1-til-1. Netshop-retur gav beskjed til meg om at strømforsyningen virket på en mindre lastet maskin. Fra brukermanualen står det: PSU Connector -> 24-pin ATX power connector + 8-pin ATX 12V power connect + 4-pin ATX 12V power connector. (Den krever at alle er i for at den skal boote) Det står også at den krever en SSI 12V-compliant power supply unit (PSU) for LGA771-socket Intel Xeon Dual Core. Nå har ikke jeg funnet noe god erstatter som har modulærkontakter for en en slik type server. Er det noen som har bra tips til en server i denne størrelsen? Alle tips mottas med takk... Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har desverre ikke noe svar siden jeg lurer på strømforsyningkjøp selv.. Hvordan får en koblet til 10-12 disker på en psu som det står at kun har 8 drevkontakter til sata ? Sikler etter en filserver, men er så lite info om slikt(ikke at jeg har lett så mye annet enn noen småsøk på forumet her ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå