Aetius Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Nikon Japan bekrefter nå at deres populære nybegynnerkamera er gått ut av produksjon. Les mer Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 En legende dør. Dette kameraet vil ha samme legendestatus som Canon 5D. To helt forskjellige deler av skalaen, men velfortjent for begge to. Måtte D40 få hvile på de evige speilrefleksers gravlund. Der vil det hvile sammen med andre legender. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 En legende dør.... Måtte D40 få hvile på de evige speilrefleksers gravlund. Der vil det hvile sammen med andre legender. Hah! Mitt, og mange andres, vil få leve lykkelig i lang tid framover :o) (for sikkerhets skyld, jeg forstod hva du mente, men jeg måtte bare understreke det) Det blir veldig spennende å se hva oppfølgeren blir. Lenke til kommentar
boos Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Jeg vil neppe noen gang kvitte meg med min D40. Den vil bli et ikon... Og den vil fortsette å ta utmerkede bilder (vel, litt avhengig av meg også da) selv om det skulle komme en verdig etterfølger. boos Endret 2. mars 2009 av boos Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg fikk et plutselig stikk av dårlig samvittighet nå, da jeg solgte min baby for ikke så lenge siden.. Heldigvis kjenner jeg vedkommende som kjøpte den slik at den ikke er borte for alltid. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 D40 er et veldig unikt kamera og vil være husket av mange. Spesielt er det moro å se når fotografer har vidvinkel på D3 og D40 eller D60 med telelinse hengende over skuldret. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Mulig jeg snapper opp et slikt et snart. Regner med de blir liggende i butikkene en liten stund til.. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Mulig jeg snapper opp et slikt et snart. Regner med de blir liggende i butikkene en liten stund til.. Elprice har akkurat nå pakketilbud: D40 med 18-55 og 55-200 til 3495,- !!! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) En legende dør. Dette kameraet vil ha samme legendestatus som Canon 5D. To helt forskjellige deler av skalaen, men velfortjent for begge to. Måtte D40 få hvile på de evige speilrefleksers gravlund. Der vil det hvile sammen med andre legender. R.I.P. Nikon D40 Kanskje D40 med tiden utvikler seg til å bli et samlerobjekt... Endret 2. mars 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kanskje D40 med tiden utvikler seg til å bli et samlerobjekt... Det blir vel helst bare de få eksemplarene som er trukket med forhuden fra elefanter? Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Synd, men det begynte tross alt å dra på årene, og mye har skjedd siden Nikon D40 ble lansert. Nikon D60 er i dag er bedre alternativ. For de som absolutt må ha D40-kameraet, vil det nok finnes lenge på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Jeg har vært lykkelig eier av Nikon D40, mitt første speilrefleks, i et år og det skal jeg fortsette å være i mange år til. Endret 2. mars 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Laze Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 En legende dør. Dette kameraet vil ha samme legendestatus som Canon 5D. To helt forskjellige deler av skalaen, men velfortjent for begge to. Måtte D40 få hvile på de evige speilrefleksers gravlund. Der vil det hvile sammen med andre legender. Bifalt! Jeg husker jeg nesten fikk dårlig samvittighet og følte jeg hadde "lurt" noen da jeg kjøpte et D40-kit og fikk et fullverdig speilreflekskamera og en høyst kurant normalzoom for prisen av et high end kompaktkamera ... Det huset har gitt meg uhørt mye fotoglede for pengene de siste par årene, og jeg håper for fremtidens speilrefleks-debutanter at Nikon lanserer en verdig oppfølger! Lenke til kommentar
TuNsBeRg Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg vurderer å kjøpe En d40 pakke på elprice med 18-55 og 55-200linse og blitz,reim og renseutstyr. Det følger også med kamerabag og ha den i, til 4300,- kr Er ikke det et bra kjøp?, eller burde jeg kjøpe D60 med 18 55 linse? Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Håper at Nikon fortsetter å produsere objektiver med fokusmotor til D40. Hadde vært dumt om det ikke var mulig å få tak i objektiver til kameraet mitt lengre. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Håper at Nikon fortsetter å produsere objektiver med fokusmotor til D40. Hadde vært dumt om det ikke var mulig å få tak i objektiver til kameraet mitt lengre.Øh. Alle nye Nikkor-objektiver er AF-S-objektiver (med særinger som PC-E-objektivene som ikke har autofokus i det hele tatt som eneste unntak). Det er objektiver med skruefokus Nikon ikke lenger gidder å utvikle nye modeller av. Lenke til kommentar
Eastons Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg vurderer å kjøpe En d40 pakke på elprice med 18-55 og 55-200linse og blitz,reim og renseutstyr. Det følger også med kamerabag og ha den i, til 4300,- kr Er ikke det et bra kjøp?, eller burde jeg kjøpe D60 med 18 55 linse? Anbefaller dig att köpa D40-kitet, du får inte mycket mer kamera för pengarna i en D60 untatt att du kan bruke objektiver utan inbyggt autofokusmotor. Startade själv med samma kit till D40 som du beskriver unntatt blixten. Har förra veckan anskaffat mig ett Nikon 18-200mm VR + Nikon blixt SB-400. D40 är nog ett av mina bästa köp någonsin som blev ännu bättre med VR-objektivet samt blixten http://www.kenrockwell.com/nikon/d60.htm Här är en link till samenligninger mellan olika Nikon, Canon, Leica etc... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 D60 har heller ikke fokusmotor. Du tenker nok på D90. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg fikk et D40 kamera til Jul 2008, syntes det er kjempebra! Jeg kan ta de bildene jeg vil og de blir bra rett fra kamera sa er fornoyd Lenke til kommentar
Eastons Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 D60 har heller ikke fokusmotor. Du tenker nok på D90. Stämmer om du säger ja, lästa litt om de och tydligen har varken D40, D40x eller D60 innebygget autofokusmotor. Men hade ju hellre lagt pengarna på det paketet han snakker om, då också SB-400 följer med. En bra pakke till en god pris =) Samt så har ju D40 snabbare synk-tid med ttl-blixt 1/500 på D40 mot 1/200 på D60. Sen är ju D60 mer ljuskänslig med 100 ISO som lavest (mot 200 ISO på D40) detta skall in på samma bildebrikke som på D40. D60 må då bruke dubbelt så lång lukkertid eller större bländare vilket gör att risken för "blurr" är större på D60 än på D40. D40 Är vinnaren i mina ögon hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg