masterboy Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hei! Vinterbilen min, Opel Astra F stv, sportive 12/94 mod har tatt kvelden. Etter litt feilsøking, bensin på ketchup flaske og sjekk av strøm, har jeg kommet fram til at feilen ligger i at bensinpumpen er død. Det som er dritten med denne bilen er at pumpen ligger inni tanken, og nei, det er ingen luke under reservehjulet som man kommer til den med. Den er montert inn trangt å j... ca. der en på normale biler finner kardangen. Ser ut som eneste mulighet er å ta ned tanken Poenget med denne bilen er at den skal vare over vinterern og thats it. Er likksom ikke noe gale med den ellers, (annet en rust da). Så lurte jeg på om det er mulig å klare å montere en billig utenpåliggende pumpe etter den som er gåen for å suge igjennom den gamle. Bilen har ikke langt igjen. Planen er å levere skilt i slutten av juni å få halve avgiften igjen. Noen som har noen "tjuvtriks" på lager? Lenke til kommentar
AstraGSI Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Løft opp baksete og åpne lokket som er der så ser du rett på bensinpumpen Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Mener at bensinpumpe står inn i sida på tanken. Bare til å skru den ut, viss du har lite på tanken trenger du ikke drenere. Det du kan gjøre er å prøve å slå på tanken, så kanskje pumpa starter. Lenke til kommentar
AstraGSI Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Mener at bensinpumpe står inn i sida på tanken. Bare til å skru den ut, viss du har lite på tanken trenger du ikke drenere. Det du kan gjøre er å prøve å slå på tanken, så kanskje pumpa starter. 100 % sikker på at den ligger på toppen av tanken. Kan være bensinfiltert du tenker på som ligger på siden. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Har funnet ut av det. Er en nedsenkpumpe inne i tanken. Har løst problemet med å montere en pumpe fra merc 300E på slangen mellom tank og filter. Det funker bra. Pumpene fra biltema er mindre bra, og er sendt i retur. En uke etter jeg fikk bilen til å gå, røk eksosanlegget. Da jeg lappet det ved å sveise på noen rørbiter (dvs punkte forsiktig i rusten og tette med gungum) så jeg at en bakfjær va knekt. Kan ikke anbefale noen å kjøre på denne måten, da det er litt reodorfelgen for å få slanger osv. til å passe. Jeg kjører bilen på dynga i juni så jeg i alle fall får igjen halve årsavgiften... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå