Gå til innhold

Jeg har lyst til å bli med i lokalpolitikken

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 19 år som har vurdert å reise på et medlemsmøte for et parti (hvilket parti kan være det samme) her hvor jeg bor. Men det som jeg er litt usikker på er hva som foregår på slike møter? Må man si spesiellt mye de første gangene? Jeg er litt over gjennomsnittet interessert i politikk og kan litt, men jeg er på ingen måte noen ekspert på området. Eller hva mener dere, er jeg for ung til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, vil ikke si du er for ung. Jeg selv begynnte når jeg var 16 år.

Det varierer forskjellig hva som skjer på møte. Noen ganger er det snakk om hva de skal gjøre praktisk før et valg, fra snakke om et spesielt tema, og diskutere dette.

Det er veldig varierende fra møte til møte.

Prøv og finn det ut :)

Lenke til kommentar

Man er aldri for ung til å bli engasjert av politikk, og du er ikke for ung til å melde deg inn i et ungdomsparti. Det kan nok alle gamlingene som sitter med høye politiske verv i dag bekrefte, om det er verv du sikter deg inn på.

Jeg gjør ikke det selv, fordi man må innom lokalpolitikk først, og det interesser meg ikke. Man endrer ikke verden ved å vedta at det skal settes opp gatelykter langs en liten skogsvei. De store sakene, som virkelig betyr noe, er mer interesante.

Lenke til kommentar
Jeg gjør ikke det selv, fordi man må innom lokalpolitikk først, og det interesser meg ikke. Man endrer ikke verden ved å vedta at det skal settes opp gatelykter langs en liten skogsvei. De store sakene, som virkelig betyr noe, er mer interesante.

nei, men en plass må man begynne vet du :laugh:

Endret av Murto
Lenke til kommentar
Man er aldri for ung til å bli engasjert av politikk, og du er ikke for ung til å melde deg inn i et ungdomsparti. Det kan nok alle gamlingene som sitter med høye politiske verv i dag bekrefte, om det er verv du sikter deg inn på.

Jeg er medlem av ungdomspartiet, men det blir liksom litt tamt, hvis du skjønner. Har litt lyst til å melde meg inn i moderpartiet, og kanskje komme på lista.

Et lite spørsmål: Må man være medlem av et parti for å kunne stå på lista?

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål: Må man være medlem av et parti for å kunne stå på lista?

Ingen ting sier at man må det, men kanskje litt vansklig å komme igjennom nominasjons møte uten å være medlem eller bli innkalt til møte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...