Aykon Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hei Eg får ikke start på en Golf3 97 modell. Bilen hadde stått i ro i 2-3 uker, å nå når jeg skal starte den så kommer det bare en klikke-lyd. Det er ingen ting annet så skjer. Den starter lett vis eg skuer den i gang. Batteriet er ca 1 år gammelt, å jeg har målt det til ca 11.97 volt. Når eg har fått start på bilen lå ligger det på 13-14 volt. Kan dette være startmotoren ? Hvordan kan jeg finne ut om det eventuelt er startmotoren ? Må denne skrues ut da ? Eller kan det være noe annet ? Det er -3 på nattestid. Så det kan vel ikke vær kulden heller. Mvh Christian Edit: Leifar Endret 2. mars 2009 av Aykon Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det høres ut som det kan være startmotoren ja... Har hørt at hvis man slår litt i den så funker den midlertidig Det er nok noen magnetbrytere eller noe som er gåent, så du må bytte startmotoren.. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Er det vanskelig å overhale driten ? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hvis du tenker på startmotoren, så vet jeg ingenting om det... sorry Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det kan være dårlig kontakt i +- eller jord-kabelen fra batteriet til startrele eller chassis/motor, sjekk dette før du begynner på starteren. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det kan være dårlig kontakt i +- eller jord-kabelen fra batteriet til startrele eller chassis/motor, sjekk dette før du begynner på starteren. Kommer det klikke-lyd da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det kan være dårlig kontakt i +- eller jord-kabelen fra batteriet til startrele eller chassis/motor, sjekk dette før du begynner på starteren. Kommer det klikke-lyd da? Ja: Klikkelyden kommer av at startreleet slår inn når tenningsnøkkelen vris til start, men starteren får ikke nok strøm til å dra rundt (enten fordi den har en feil, eller fordi det er dårlig forbindelse). Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det kan være dårlig kontakt i +- eller jord-kabelen fra batteriet til startrele eller chassis/motor, sjekk dette før du begynner på starteren. Kommer det klikke-lyd da? Ja: Klikkelyden kommer av at startreleet slår inn når tenningsnøkkelen vris til start, men starteren får ikke nok strøm til å dra rundt (enten fordi den har en feil, eller fordi det er dårlig forbindelse). Riktig riktig Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Prøv å lade batteriet du kan vel prøve det da. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 11,97volt på batteriet er vel for lite til å få starte Lenke til kommentar
Teoberg Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Skru ut starteren, sett den i en klemme eller noe sånt.. å koble et batteri på polene på starteren med start kabler eller noe sånt.. du merker fort viss den funker eller ikke:) Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Bilen er ikke bare av den typen at den er vanskelig å få starte på vinteren? Eller ved våte dager? Trenger ikke -3 for å ha det problemet... Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Har ikke hatt problemer med den før. Den har vært litt sur vis det har våre sykt fuktigt eller yr i luften. Men ikke pga kulde. Men skal sjekke opp med lading først, så får me se ka så skjer. Takker for tips så langt. Lenke til kommentar
speeder911 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 du sier du har målt 11,97. er det med belastning på batteriet eller uten? for vist du måler rett på batteriet uten belasning måler du batteriets vilespenning. for å kontrollere batteriet så mål mens du kjinner bilen(når du holder startpossijon) vist spenningen er over 10.5V er batteriet bra. er det under 10,5V og spenningen stiger raskt tilbake til hvilespenning når du avslutter testen skal du lade batteriet og ta ny test når den er oppladet. viktig!!: kjinn bilen aldri mer 2-4 sek!! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 11,97volt på batteriet er vel for lite til å få starte Ja det er veldig lite.. Har du 12v hvilespenning er batteriet så og si flatt. Lad batteriet. Hjelper ikke det bytt starter. Du kan fint kjinne mer enn 2-4 sek. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Mål spenningen på batteriet mens du prøver å kinne.. Det er først ved belastning en ser hvor godt batteriet er. Skal ikke synke under 10V og raskt ta seg opp igjen til godt over 12V Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Hei Har nettopp kommet fra jobb, så har ikke sett så mye på bilen. Men i går så skulle eg prøve å starte bilen igjen, å samme klikkelyden kom, så eg tenkte eg kunne prøve tipset til han heilt der oppe med å slå litt på starteren. Det gjorde eg, å da startet bilen med en gang. Så eg har skrudd ut starteren, demontert, å rengjort og pusset på kobberet. Eg åpnet kun den delen som stiftene låg i, eller ka f... det heter. Så nå har eg monter alt sammen igjen, å tenkte å teste den på et batteri før eg monterer den på bilen igjen. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Update: Då var alt montert, bilen startet som en klokke. Har prøvd mange ganger nå, å den starter hver gang. Eneste var at det var en ledning til overs. :/ Den går fra Dynamoen. Rekner med det er jording, men får sjekke det ut for å være sikker. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Yeye, CASE CLOSED. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå