Gå til innhold

Office 2007 - Automatisk kontovalg i Outlook


Anbefalte innlegg

Hei,

 

lurer på om noen her kan gi meg en grei innføring eller beskrivelse på hvordan man kan automatisere valg under oppstart av Outlook 2007.

Dette gjelder for en bedrift som bruker AD og Exchange server 2007.

 

Jeg vil at Oulook automatisk skal velge Exchange server <trykke neste> og deretter trykke neste når man kommer til skjermen som spør etter userID/PW osv. Slik det er i dag, må brukeren velge mellom POP, smtp, exchange server osv når de starter opp outlook på en PC de ikke har vært innlogget på tidligere. Er det mulighet til å få noen automatikk i dette via installasjon av Office 2007 på PCen som skal fungere som "host" for WDS-imaget.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører setup.exe /admin på Office 2007 setupen så får du opp endel instillinger du kan sette som blir satt under installasjonen. Da får du en .msp fil som du legger under "Updates" mappa så vil dine installinger bli kjørt inn sammen under installasjon.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Hei,

 

lurer på om noen her kan gi meg en grei innføring eller beskrivelse på hvordan man kan automatisere valg under oppstart av Outlook 2007.

Dette gjelder for en bedrift som bruker AD og Exchange server 2007.

 

Jeg vil at Oulook automatisk skal velge Exchange server <trykke neste> og deretter trykke neste når man kommer til skjermen som spør etter userID/PW osv. Slik det er i dag, må brukeren velge mellom POP, smtp, exchange server osv når de starter opp outlook på en PC de ikke har vært innlogget på tidligere. Er det mulighet til å få noen automatikk i dette via installasjon av Office 2007 på PCen som skal fungere som "host" for WDS-imaget.

 

Office 2007 Resource Kit er løsningen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...